Page 424 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 424

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        larında öğrenci ve ailelerine bu süreç hakkında güven vermiş olacaklardır (Daniel, 2020).
             Öğrenci ve ailelerinin bu sürece inanmaları verilen eğitimin alınması, içselleştirilmesi noktasında
        önemlidir. Bu bağlamda Türkiye’de uzaktan eğitim sistemlerinin tüm eğitim kurumlarında erişimin sağ-
        lanması ve bu sistemin tüm alt yapılarının güçlendirilmesi gerektiği söylenebilir (Can, 2020). Ayrıca salgın
        süresince öğrenciler üzerinde psikolojik açıdan oluşan etkileri en aza indirebilmek için öğrencilere yönelik
        destek ve rehberlik faaliyetlerinin salgın sonrasında gerçekleştirmek adına organizasyonunu sağlamak
        gerekir (Kaplan, 2021).

             Araştırmanın Amacı ve Önemi
             Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerle Covid-19 salgın sürecinde yürütülen eğitim faa-
        liyetlerine dair BİLSEM öğretmenlerinin, öğrencilerin ve velilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Teknoloji
        devrimiyle yeni nesil eğitim yöntemlerine evrilen dünyada gerek özel yetenekli öğrencilerin devam ettikleri
        örgün eğitim kurumlarında gerekse BİLSEM’de Covid-19 salgın sürecinde yürütülen uzaktan eğitim faaliyet-
        lerinin işlerliğinin, katkısının, avantaj ve dezavantajlarının belirlenmesi uzaktan eğitimin hayatlarımızdaki yer
        edinme ve devam etme biçiminin ve sürerliğinin değerlendirilmesi anlamında önemi son derece büyüktür.
             Araştırmada “Özel yetenekli öğrencilerle Covid-19 salgın sürecinde yürütülen eğitim faaliyetlerine
        dair BİLSEM öğretmenlerinin, öğrencilerin ve velilerinin görüşleri nelerdir?” sorusunda cevap aranmıştır.
        Bu anlamda alt problemler;
             1. Özel yetenekli öğrencilerin, velilerin Covid-19 salgın sürecinde okulda ve BİLSEM’de, öğretmenlerin
        BİLSEM’de yürütülen eğitim faaliyetlerine dair görüşleri nelerdir?
             2. Öğrencilerin Covid-19 salgını sürecinde yapılan uzaktan eğitimin okuldaki ve Bilsem’deki örgün eği-
        time göre avantajlarına ve dezavantajlarına ilişkin görüşleri nelerdir?
             3. Öğrencilerin Covid-19 salgını sürecinde yapılan uzaktan eğitim sürecinde aile bireylerinin kendilerine
        karşı tutumuna yönelik görüşleri nelerdir?
             4. Velilerin Covid-19 salgını sürecinde yapılan uzaktan eğitim derslerinde öğrenciye verdikleri destek-
        ler nelerdir?
             5. Velilerin görüşlerine göre uzaktan eğitimin çocuklarına yönelik katkıları nelerdir?
             6. BİLSEM öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde yapılan uzaktan eğitime ilişkin önerileri nelerdir?

             Sayıltılar
             Araştırmaya katılan özel yetenekli öğrencilerin, velilerinin, BİLSEM öğretmenlerinin  görüşme sırasında
        yöneltilen soruları uygun bir şekilde anladıkları, uzaktan eğitime ilişkin sorulan soruları samimi bir şekilde
        cevapladıkları varsayılmıştır.

             Sınırlılıklar
             Bu araştırma, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde örgün eğitime ve BİLSEM’e devam eden
        öğrencilerin, velilerinin ve BİLSEM öğretmenlerinin görüşleri ile sınırlıdır. Covid-19 salgın sürecinde yapılan
        uzaktan eğitim yalnızca özel yetenekli öğrenciler bağlamında ele alınmıştır.

             ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ
             Araştırmada nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” yöntemi kullanılması planlanmıştır.
        Durum çalışmasında bir duruma ilişkin etkenler (ortam, bireyler, olaylar, süreçler, vb.) bütüncül bir yakla-
        şımla araştırılır ve ilgili durumu nasıl etkiledikleri ve ilgili durumdan nasıl etkilendikleri üzerine odaklanılır
        (Yıldırım ve Şimşek, 2008).

             Evren ve Örneklem
             Araştırma evrenini Bursa ilinde Nilüfer Halil İNALCIK BİLSEM’e devam eden 688 öğrenci, velileri ve

               artvincovidcongress.org                   424                                      - Bildiri Metni -
   419   420   421   422   423   424   425   426   427   428   429