Page 424 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 424
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
larında öğrenci ve ailelerine bu süreç hakkında güven vermiş olacaklardır (Daniel, 2020).
Öğrenci ve ailelerinin bu sürece inanmaları verilen eğitimin alınması, içselleştirilmesi noktasında
önemlidir. Bu bağlamda Türkiye’de uzaktan eğitim sistemlerinin tüm eğitim kurumlarında erişimin sağ-
lanması ve bu sistemin tüm alt yapılarının güçlendirilmesi gerektiği söylenebilir (Can, 2020). Ayrıca salgın
süresince öğrenciler üzerinde psikolojik açıdan oluşan etkileri en aza indirebilmek için öğrencilere yönelik
destek ve rehberlik faaliyetlerinin salgın sonrasında gerçekleştirmek adına organizasyonunu sağlamak
gerekir (Kaplan, 2021).
Araştırmanın Amacı ve Önemi
Bu araştırmanın amacı özel yetenekli öğrencilerle Covid-19 salgın sürecinde yürütülen eğitim faa-
liyetlerine dair BİLSEM öğretmenlerinin, öğrencilerin ve velilerinin görüşlerinin belirlenmesidir. Teknoloji
devrimiyle yeni nesil eğitim yöntemlerine evrilen dünyada gerek özel yetenekli öğrencilerin devam ettikleri
örgün eğitim kurumlarında gerekse BİLSEM’de Covid-19 salgın sürecinde yürütülen uzaktan eğitim faaliyet-
lerinin işlerliğinin, katkısının, avantaj ve dezavantajlarının belirlenmesi uzaktan eğitimin hayatlarımızdaki yer
edinme ve devam etme biçiminin ve sürerliğinin değerlendirilmesi anlamında önemi son derece büyüktür.
Araştırmada “Özel yetenekli öğrencilerle Covid-19 salgın sürecinde yürütülen eğitim faaliyetlerine
dair BİLSEM öğretmenlerinin, öğrencilerin ve velilerinin görüşleri nelerdir?” sorusunda cevap aranmıştır.
Bu anlamda alt problemler;
1. Özel yetenekli öğrencilerin, velilerin Covid-19 salgın sürecinde okulda ve BİLSEM’de, öğretmenlerin
BİLSEM’de yürütülen eğitim faaliyetlerine dair görüşleri nelerdir?
2. Öğrencilerin Covid-19 salgını sürecinde yapılan uzaktan eğitimin okuldaki ve Bilsem’deki örgün eği-
time göre avantajlarına ve dezavantajlarına ilişkin görüşleri nelerdir?
3. Öğrencilerin Covid-19 salgını sürecinde yapılan uzaktan eğitim sürecinde aile bireylerinin kendilerine
karşı tutumuna yönelik görüşleri nelerdir?
4. Velilerin Covid-19 salgını sürecinde yapılan uzaktan eğitim derslerinde öğrenciye verdikleri destek-
ler nelerdir?
5. Velilerin görüşlerine göre uzaktan eğitimin çocuklarına yönelik katkıları nelerdir?
6. BİLSEM öğretmenlerinin Covid-19 salgın sürecinde yapılan uzaktan eğitime ilişkin önerileri nelerdir?
Sayıltılar
Araştırmaya katılan özel yetenekli öğrencilerin, velilerinin, BİLSEM öğretmenlerinin görüşme sırasında
yöneltilen soruları uygun bir şekilde anladıkları, uzaktan eğitime ilişkin sorulan soruları samimi bir şekilde
cevapladıkları varsayılmıştır.
Sınırlılıklar
Bu araştırma, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde örgün eğitime ve BİLSEM’e devam eden
öğrencilerin, velilerinin ve BİLSEM öğretmenlerinin görüşleri ile sınırlıdır. Covid-19 salgın sürecinde yapılan
uzaktan eğitim yalnızca özel yetenekli öğrenciler bağlamında ele alınmıştır.
ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ
Araştırmada nitel araştırma desenlerinden “durum çalışması” yöntemi kullanılması planlanmıştır.
Durum çalışmasında bir duruma ilişkin etkenler (ortam, bireyler, olaylar, süreçler, vb.) bütüncül bir yakla-
şımla araştırılır ve ilgili durumu nasıl etkiledikleri ve ilgili durumdan nasıl etkilendikleri üzerine odaklanılır
(Yıldırım ve Şimşek, 2008).
Evren ve Örneklem
Araştırma evrenini Bursa ilinde Nilüfer Halil İNALCIK BİLSEM’e devam eden 688 öğrenci, velileri ve
artvincovidcongress.org 424 - Bildiri Metni -