Page 501 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 501

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                   Okul Müdürlerinin Sahip Olması Gereken Yeterliklere İlişkin Öğretmen Görüşleri


                                                        Ender KAZAK  a

                                aDr. Öğr. Üyesi, Düzce Üniversitesi, enderkazak81@hotmail.com


                 Özet

                 Bu çalışma, okul müdürlerinin sahip olması gereken yeterliklere ilişkin öğretmen görüşlerini tespit
            etmek amacıyla, temel nitel araştırma yönteminde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Düzce
            il merkezinde bulunan iki lise ve bu liselerde çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma grubunun
            belirlenmesinde amaçlı örneklem yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklem yöntemi kullanılmıştır.
            Görüşmeler, 2020-2021 eğitim öğretim yılı Nisan ayı içinde gerçekleştirilmiştir.
                 Görüşmeler, farklı branşlardan 10 öğretmenle, Covid-19 pandemi nedeniyle, çevrimiçi yöntemlerle
            gerçekleştirilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, nitel analiz yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmış-
            tır. Araştırma bulgularına göre, okul müdürlerinin sahip olması gereken yeterliklere ilişkin olarak; teknik
            yeterlikler, insani yeterlikler ve kavramsal yeterlikler olmak üzere üç alt temaya ulaşılmıştır. Bir okul mü-
            dürünün sahip olması gereken teknik yeterlikler alt temasında öğretmenler en fazla, mevzuat bilgisine
            sahip olmak, deneyim/tecrübe sahibi olmak, öğretmenlik alan bilgisi/pedagojik yeterliğe sahip olmak ve
            öğretmeni işe yönlendirebilmek kavramlarına vurguda bulunmuşlardır. İnsani yeterlikler alt temasında
            öğretmenler en fazla, müdürlerin iletişim ve adil olmak kavramlarına vurguda bulunmuşlardır.
                 Bu kavramları, liderlik, cesaretli olmak, insan psikolojisini bilmek, yeni fikirlere açık olmak, güven ve
            kişilik/karakter kavramları izlemiştir. Kavramsal yeterlikler alt temasında öğretmenler en fazla, kararlılık
            kavramına vurguda bulunmuşlardır. Bu kavramları, gelişime açık olmak, inisiyatif alabilmek, doğru hedefler
            koyabilmek, geniş bir bakış açısına sahip olmak ve yenilikçi olmak kavramları izlemiştir.


                 Anahtar Kelimeler:  Okul Müdürü, Müdür Yeterlikleri, Lise






































            - Bildiri Metni -                                501                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505   506