Page 502 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 502
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Bilgisayar Programcılığı Eğitiminde Yeni Nesil Model Yaklaşımları
Cemal ÇELİK , Oğuzhan KIVRAK b
a
a Öğr.Gör.Dr.Cemal Çelik,Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi,ccelik@bandirma.edu.tr
bDr.Öğr.Üyesi Oğuzhan KIVRAK,Bandırma Onyedi Eylül Üniversitesi,okivrak@bandirma.edu.tr
Özet
Yazılım ve donanım teknolojilerindeki hızlı gelişmeler, yaşamın tüm alanlarında kişi ve kuruluşları farklı
yönde etkilemiş ve değiştirmiştir. Özellikle işletme dünyası, sürdürülebilir bir rekabet için bu gelişmelere
yönelik paralel bir yön izlemiş ve değişime uyum göstermiştir. İşletme dünyasında yaşanılan bu değişim
ve gelişmeler aynı zamanda nitelikli insan gücü ihtiyacını da beraberinde getirmiştir.
İş dünyasının taleplerine yönelik girişimlerde bulunan yükseköğretim kurumu, açılacak olan yeni
meslek yüksekokul programlarında iş sektörüne bağlanan ve sektörle etkileşim içerisinde bulunan güncel
programlara kabul vermeye başlamıştır. Bu yaklaşımla açılan bilgisayar bölümlerinin yeni eğitim plan ve
programları 1 yarı dönem işletmelerde uygulamalı eğitim olarak planlanmıştır.
Bu çalışmada Bilgisayar teknolojileri bölümünde ilk defa uygulanan 1 yarı dönemlik işletme eğitimi
programlarının katkıları, sorunları ve geleceğe dönük eylem planları anlatılmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Programları, Eğitim ve Öğretim Programlama
New Generatıon Model Approaches In Computer Technology Education
Abstract
Rapid developments in software and hardware technologies have affected and changed individuals
and organizations in different ways in all areas of life. In particular, the business world has followed a pa-
rallel direction towards these developments for sustainable competition and has adapted to the change.
These changes and developments in the business world have also brought the need for qualified
manpower. The higher education institution, which takes initiatives towards the demands of the business
world, has started to accept current programs that are connected to the business sector and interact
with the sector in the new vocational school programs to be opened.
The new training plans and programs of the computer departments opened with this approach are
planned as applied training in 1 half term enterprises. In this study, the contributions, problems and future
action plans of 1 half-term business education programs implemented for the first time in the department
of computer technologies are tried to be explained.
Keywords: Computer: Programs, Education and Training Programming
artvincovidcongress.org 502 - Bildiri Metni -