Page 500 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 500

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                4.Sınıf Öğrencilerinde Kesirler Konusundaki Kavram Yanılgıları ve Hata Türleri


                                       Âdem DOĞAN , Mehmetakif CANBOLAT      b
                                                    a
                   aDr. Öğr. Üyesi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, ademdogan@ksu.edu.tr
              bYL Öğrencisi, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, canbolatmehmetakif@gmail.com


             Özet

             Matematik konuları öğrencilerin zihninde soyut kavramlar olarak oluşmaktadır. Bu nedenle de ma-
        tematik dersi öğrencilere zor gelen derslerden biridir. Dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de mate-
        matik öğretiminde öğretmen ve öğrencilerin karşılaştığı zorluklar ve bireylerin öğrenmesini zorlaştıran
        bazı kavram yanılgıları vardır. Farklı öğrenmeler sonucu öğrencilerin matematiksel kavramlar hakkında
        öğrenmiş oldukları ve zihinlerinde yerleştirdikleri kavramlara yüklemiş oldukları anlamlar, kavramın genel
        olarak bilimsel anlamıyla aynı olmayabilir. Bu durum ise kavram yanılgısı olarak ifade edilmektedir.
             Bu çalışmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematikte “Kesir” konusunda sıkça yapılan hata
        ve kavram yanılgılarının sebepleri ile birlikte araştırılıp ortaya çıkarılmasıdır. Kesirler konusu ilköğretim
        matematik programında sayılar konusunun hemen ardından öğretilmektedir. Günlük hayatta ise önemli
        bir yer tutmaktadır. Alışverişte, yemek pişirmede, sporda ve ölçüm yapılırken kesirlere fazlasıyla ihtiyaç
        duyulmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma gru-
        bunu ise 4. Sınıfa devam eden 100 öğrenci oluşturmaktadır. Veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır.
             Çalışma sonucunda öğrencilerin kesirleri sıralarken, doğal sayıları sıraladıkları gibi davrandıkları, doğal
        sayılar ile ilgili öğrenmelerinin devam ettiği algısıyla kesir kavramında sorun yaşadıkları, kesirleri sayı doğ-
        rusu üzerinde gösterimde, aralık sayarak yazmak yerine çizgi saymadan kaynaklı hatalar yaptıkları ve bu
        hataların bir kısmının pedagojik bir kısmının ise epistemolojik olduğu sonucuna varılmıştır.


             Anahtar Kelimeler: Kesirler, Kavram Yanılgısı, Matematiksel Hatalar, İlkokul 4.Sınıf





































               artvincovidcongress.org                   500                                      - Bildiri Metni -
   495   496   497   498   499   500   501   502   503   504   505