Page 85 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 85
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin geliştirdiği tutumları 20-30 yaş 28 12.7500 0.207 0.813
31-40 yaş 52 11.462
41 ve üzeri 14 12.6429
Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere ilişkin algıları 20-30 yaş 28 12.6786 0.040 0.961
31-40 yaş 52 12.6154
41 ve üzeri 14 12.4286
Tüm Test Toplam 20-30 yaş 28 106.4643 0.257 0.774
31-40 yaş 52 106.3462
41 ve üzeri 14 108.4286
Öğretmenlerin yaşlarına göre uzaktan eğime ilişkin algılarının homojen dağılıp dağılmadıkları
ncelendiğinde homojen dağılım gösterdiği görülmüştür (Levene p>0.05). Homojen dağıldığı için tek yönlü
varyans analizi (One-Way ANOVA) testi uygulanmıştır. Tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) testi
sonucu Tablo 9’da gösterilmiştir.
Tablo 9: Öğretmenlerin yaşlarına göre uzaktan eğitime karşı tutumlarının karşılaştırılması
Kareler top- df Kareler ortala- F p
lamı ması
Gruplar arası 7.621 2 38.10
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi
Gruplar içi 2846.209 91 31.277 0.122 0.885
imkân/yeterliliği
Toplam 2853.830 93
Gruplar arası 52.871 2 26.435
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin
Gruplar içi 1277.129 91 14.034 1.884 0.158
oluşturduğu düşünceleri
Toplam 1330.000 93
Gruplar arası 46.870 2 23.435
Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan
Gruplar içi 1604.066 91 17.627 1.329 0.270
öğretime ilişkin algıları
Toplam 1650.936 93
Gruplar arası 17.618 2 8.809
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin
Gruplar içi 1301.234 91 14,299 0.616 0.542
geliştirdiği tutumları
Toplam 1318851 93
Gruplar arası 0.593 2 0.296
Öğretmenin uzaktan eğitimde ödevlere
Gruplar içi 391.843 91 4.306 0.069 0.934
ilişkin algıları
Toplam 392.436 93
Gruplar arası 49.891 2 24.946
Tüm Test Toplam Gruplar içi 18278.162 91 200.859 0.124 0.883
Toplam 18328.053 93
Veriler incelendiğinde öğretmenlerin yaşlarına göre uzaktan eğitime ilişkin düşüncelerine yönelik pu-
- Bildiri Metni - 85 Eğitimde Yeni Normlar-II