Page 84 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 84
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 7: Öğretmenlerin okulun bulunduğu konuma göre uzaktan eğitime karşı tutumlarının karşılaştırılması
Kareler ortala-
Kareler toplamı df F p
ması
Gruplar arası 1.599 2 0.799
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin
Gruplar içi 2852.231 91 31.343 0.026 0.975
kendi imkân/yeterliliği
Toplam 2853.830 93
Gruplar arası 24.181 2 1.091
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin
Gruplar içi 1305.819 91 14.350 0.843 0.434
oluşturduğu düşünceleri
Toplam 1330.000 93
Gruplar arası 14.721 2 7.360
Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan 0.409 0.665
Gruplar içi 1636.216 91 1.980
öğretime ilişkin algıları
Toplam 1650.936 93
Gruplar arası 49.563 2 24.781
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin
Gruplar içi 1269.288 91 13.948 1.777 0.175
geliştirdiği tutumları
Toplam 1318.851 93
Gruplar arası 7.197 2 3.599
Öğretmenin uzaktan eğitimde 0.850
Gruplar içi 385.239 91 4.233 0.431
ödevlere ilişkin algıları
Toplam 392.436 93
Gruplar arası 255.919 2 127.959
0.644
Tüm Test Toplam Gruplar içi 18072.134 91 198.595 0.527
Toplam 18328.053 93
Öğretmenlerin yaşlarına göre uzaktan eğitime ilişkin algıları incelenmek istenmiştir. Homojenlik testi so-
nuçları Tablo 8’de verilmiştir.
Tablo 8: Öğretmenlerin yaşlarına göre uzaktan eğitime karşı tutumlarının homojenlik sonuçları
Gruplar N x Levene Levene p
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin kendi imkân/yeterliliği 20-30 yaş 28 34.3929 0.787 0.458
31-40 yaş 52 33.7885
41 ve üzeri 14 33.7143
Öğretmenin uzaktan eğitime ilişkin oluşturduğu düşünceleri 20-30 yaş 28 20.7857 1.536 0.221
31-40 yaş 52 20.6346
41 ve üzeri 14 22.7857
Öğretmenin uzaktan eğitimde yapılan öğretime ilişkin algıları 20-30 yaş 28 25.8571 1.006 0.370
31-40 yaş 52 27.4615
41 ve üzeri 14 26.8571
artvincovidcongress.org 84 - Bildiri Metni -