Page 113 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 113

Pandemi ve Pandemi Dönemi Fizik Eğitimi Algısı


                                               Prof. Dr. Şebnem KANDİL İNGEÇ


                                                    sebnemingec@gazi.edu.tr




                                  Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı


                                                        Hilal Can AĞAÇ

                                  Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı


                                                          Elif ÇABUK


                                  Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı

               Özet


                      Bu araştırma "pandemi" ve "pandemi dönemi fizik eğitimi" ile ilgili öğrencilerin sahip oldukları
               algıları,  metaforlar  yardımıyla  ortaya  çıkarmayı  amaçlamaktadır.  Bu  araştırmada  nitel  araştırma
               deseninde  yürütülmüştür.  Araştırma  verileri  iki  bölümden  oluşan  yarı-yapılandırılmış  anket  formu
               yoluyla  elde  edilmiştir.  İlk  bölümde  demografik  değişkenleri  içeren  3  sorudan  oluşmuştur.  İkinci
               bölümde ise öğrencilerden kendilerine sunulan "pandemi" ve "pandemi dönemi fizik eğitimi" ne ilişkin
               metafor üretmeleri istenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, pandemi dönemi fizik dersi alan ve gönüllü
               olan  50  öğrenci  oluşturmaktadır.  Elde  edilen  verilerin  analizinde  öncelikle  katılımcıların  yazdıkları
               metaforların  geçerli  olup  olmadığı  kontrol  edilmiştir.  Geçerli  metaforlar  veri  değerlendirme
               yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, katılımcılar “pandemi”
               kavramına yönelik 27 geçerli metafor üretmişlerdir. Kafes hayatı, çaresizlik, çember, sonsuzluk üretilen
               metaforlara örnek olarak verilebilir. "pandemi dönemi fizik eğitimi" ne yönelik ise 42 geçerli metafor
               üretilmiştir. Zorlu bir eğitim, kaptansız gemi, çamurlu yol, verimsiz bir tarla örnek olarak verilebilir.
               Çalışmadan elde edilen bulgulara bir bütün olarak bakıldığında katılımcıların; "pandemi" kavramını
               kafes gibi, "pandemi dönemi fizik eğitimi" ni ise kaptansız, zorlu ve verimsiz bir yol gibi algıladıkları
               görülmüştür.

               Anahtar Kelimeler: Pandemi, Pandemi dönemi fizik eğitimi, Algı

















                                                              113
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118