Page 113 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 113
Pandemi ve Pandemi Dönemi Fizik Eğitimi Algısı
Prof. Dr. Şebnem KANDİL İNGEÇ
sebnemingec@gazi.edu.tr
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı
Hilal Can AĞAÇ
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı
Elif ÇABUK
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fizik Eğitimi Anabilim Dalı
Özet
Bu araştırma "pandemi" ve "pandemi dönemi fizik eğitimi" ile ilgili öğrencilerin sahip oldukları
algıları, metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma
deseninde yürütülmüştür. Araştırma verileri iki bölümden oluşan yarı-yapılandırılmış anket formu
yoluyla elde edilmiştir. İlk bölümde demografik değişkenleri içeren 3 sorudan oluşmuştur. İkinci
bölümde ise öğrencilerden kendilerine sunulan "pandemi" ve "pandemi dönemi fizik eğitimi" ne ilişkin
metafor üretmeleri istenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını, pandemi dönemi fizik dersi alan ve gönüllü
olan 50 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen verilerin analizinde öncelikle katılımcıların yazdıkları
metaforların geçerli olup olmadığı kontrol edilmiştir. Geçerli metaforlar veri değerlendirme
yöntemlerinden içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, katılımcılar “pandemi”
kavramına yönelik 27 geçerli metafor üretmişlerdir. Kafes hayatı, çaresizlik, çember, sonsuzluk üretilen
metaforlara örnek olarak verilebilir. "pandemi dönemi fizik eğitimi" ne yönelik ise 42 geçerli metafor
üretilmiştir. Zorlu bir eğitim, kaptansız gemi, çamurlu yol, verimsiz bir tarla örnek olarak verilebilir.
Çalışmadan elde edilen bulgulara bir bütün olarak bakıldığında katılımcıların; "pandemi" kavramını
kafes gibi, "pandemi dönemi fizik eğitimi" ni ise kaptansız, zorlu ve verimsiz bir yol gibi algıladıkları
görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Pandemi, Pandemi dönemi fizik eğitimi, Algı
113