Page 118 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 118
20 ŞEHİR Frekans
20
15
10
10
5 3
2 2
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
0
ANKARA KIRIKKALE K.MARAŞ ADANA İSTANBUL TRABZON ORDU MERSİN HATAY BOLU ELAZIĞ ADIYAMAN KİLİS ISPARTA İZMİR IĞDIR UŞAK VAN
Şekil 2. Katılımcıların pandemi sürecinde bulunduğu ile göre dağılımı
Verileri Toplama Aracı
Araştırmada, veriler araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüş
belirtme formuyla internet üzerinden (online olarak ) toplanılmıştır. Yarı yapılandırılmış soru formu
metafor araştırmalarında en fazla tercih edilen veri toplama araçlarının başında gelmektedir. Çalışma
grubunun pandemi dönemine ve pandemi dönemi fizik eğitimine karşı algılarını belirlemek amacıyla
formda bulunan yarım bırakılmış cümleleri tamamlamaları istenilmiştir
Formda katılımcıların pandemi kavramına ilişkin algılarını belirlemek için her bir katılımcının
“Pandemi ………….… ’e benzer, Çünkü……………………” pandemi sürecindeki fizik eğitimi
kavramına ilişkin algılarını belirlemek için her bir katılımcının “Pandemi dönemi fizik eğitimi …..… ’e
benzer, Çünkü……..” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Formdaki “gibi” kelimesi katılımcıların
metaforun kaynağı ve metaforun konusu arasındaki ilişkiyi belirtmeleri, “çünkü” kelimesi ise üretilen
metaforlara mantıksal bir gerekçe sunmaları için kullanılmıştır (Saban, 2009).
Verilerin Analizi
Verilerin analizinde öncelikle çalışma grubundaki kişilerin cevapları uygun bir şekilde yazıp
yazmadığı kontrol edilmiştir. Cevap kağıtları 1 den 50 ye kadar numaralandırılmıştır. Metaforların
analizinde ve çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
118