Page 118 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 118

20                                ŞEHİR                             Frekans
                  20



                  15
                                10
                  10


                   5                     3
                            2       2
                                             1   1   1    1   1   1    1   1   1   1    1   1   1

                   0
                         ANKARA  KIRIKKALE  K.MARAŞ  ADANA  İSTANBUL  TRABZON  ORDU  MERSİN  HATAY  BOLU  ELAZIĞ  ADIYAMAN  KİLİS  ISPARTA  İZMİR  IĞDIR  UŞAK  VAN







               Şekil 2. Katılımcıların pandemi sürecinde bulunduğu ile göre dağılımı


               Verileri Toplama Aracı


                      Araştırmada,  veriler  araştırmacılar  tarafından  yarı  yapılandırılmış  sorulardan  oluşan  görüş
               belirtme formuyla internet üzerinden (online olarak ) toplanılmıştır. Yarı yapılandırılmış soru formu

               metafor araştırmalarında en fazla tercih edilen veri toplama araçlarının başında gelmektedir. Çalışma
               grubunun pandemi dönemine ve pandemi dönemi fizik eğitimine karşı algılarını belirlemek amacıyla

               formda bulunan yarım bırakılmış cümleleri tamamlamaları istenilmiştir


                      Formda katılımcıların pandemi kavramına ilişkin algılarını belirlemek için her bir katılımcının

               “Pandemi  ………….…  ’e  benzer,  Çünkü……………………”  pandemi  sürecindeki  fizik  eğitimi
               kavramına ilişkin algılarını belirlemek için her bir katılımcının “Pandemi dönemi fizik eğitimi …..… ’e

               benzer, Çünkü……..” cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Formdaki “gibi” kelimesi katılımcıların

               metaforun kaynağı ve metaforun konusu arasındaki ilişkiyi belirtmeleri,  “çünkü” kelimesi ise üretilen
               metaforlara mantıksal bir gerekçe sunmaları için kullanılmıştır (Saban, 2009).



               Verilerin Analizi

                      Verilerin analizinde öncelikle çalışma grubundaki kişilerin cevapları uygun bir şekilde yazıp

               yazmadığı kontrol edilmiştir.  Cevap kağıtları 1 den 50  ye kadar numaralandırılmıştır. Metaforların
               analizinde ve çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.







                                                              118
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123