Page 116 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 116

bilindik  ve  tanıdık  ifadelerle  anlatılmasına  olanak  sağlar.  Herhangi  bir  metaforda  hedef,  kaynak  ve
               ilişkilendirme olmak üzere en az üç temel öğenin varlığından söz edilir (Aygün, Durukan, ve Hacıoğlu,

               2015; Zeren  ve  Yapıcı,  2014). “Pandemi  hapsolmak  gibidir  çünkü  bu  süreçte  evde  kapalı kaldım.”
               şeklinde öğrencinin verdiği bu metafor örneğinde "pandemi" hedef kavramken "hapsolmak" kaynak

               kavramdır. Hedef ile kaynak kavram arasındaki ilişkilendirme ise “evde kapalı kalmak”tır. İkisinin de

               “kapalı kalmak” eylemini içermesi ise hedef ile kaynak arasındaki ilişkilendirmedir. Bu yapıda birey
               oluşturmuş  olduğu  metaforda  pandemi  döneminde  insanların  evden  çıkamamasını,  hapsolmak

               kavramının insanın belirli sınırlar içinden çıkamaması anlamına gelmesiyle ilişkilendirmiştir.

                      Bu çalışmada pandemi döneminde fizik eğitimi alan öğrenciler üzerinde odaklanılmıştır. Fizik

               gibi  soyut  ve  sayısal  bir  dersin  yüz  yüze  eğitim  olmadan,  pandemi  sürecinde  uzaktan  alındığında

               öğrencilerin  yaşadığı  güçlükleri ve  deneyimlerini  öğrenme  amacı bu  çalışmanın  yapılmasında  etkili
               olmuştur.


               Araştırmanın Amacı


                  Çalışmanın amacı; öğrencilerin pandemi sürecini ve pandemi sürecindeki fizik eğitimini algılama
               biçimlerini ortaya koyma çıkarmaktır. Bu temel amaç çerçevesinde;


                  •           Öğrencilerin «pandemi» kavramıyla ilgili sahip oldukları metaforlar nelerdir?


                  •           Öğrencilerin «pandemi dönemi fizik eğitimi» kavramıyla ilgili sahip oldukları metaforlar
                              nelerdir?


                  •           Belirtilen  metaforlar  ortak  özellik  bakımından  hangi  kavramsal  kategoriler  altında
                              toplanmaktadır?


               sorularına cevap aranmıştır.





               Yöntem


                      Pandemi  döneminde  fizik  eğitimi  alan  öğrencilerin  pandemi  ve  pandemi  dönemine  yönelik
               algılarını  ortaya  çıkarmayı  amaçlayan  bu  çalışma,  nitel  araştırma  modelinde  yürütülmüş  ve  nitel

               araştırma  modellerinden  olgubilim  (fenomoloji)  deseni  kullanılmıştır.  Olgubilim  deseni  katılımcılar
               tarafından  oluşturulan  anlamları  tanımlamak  ve  açıklamak  amacıyla  kullanımı  sık  tercih  edilen  bir

               desendir. Fenomenleri araştırmayı amaçlayan çalışmalar için fenomenoloji uygun bir araştırma zemini
               oluşturmaktadır (Yıldırım & Şimşek, 2011).





                                                              116
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121