Page 120 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 120

Tablo. 1. Katılımcılar Tarafından Pandemi Dönemi Fizik Eğitimi Kavramına İlişkin Oluşturulan
               Metaforların Frekans Değerleri


                                         Frekans                                                  Frekans
                       Metafor                                       Metafor
                                            (f)                                                      (f)
                         Aşk                     2                 Halı dokumak                           1
                       Gelecek                   1                Zorlu bir eğitim                        1
                     Youtube ders                1       Denize açılmanın hazırlığını karada              1
                       videoları                                   tamamlamak
                 Uzaya fırlatılan uydu           1                  Tamir ustası                          1
                    Uzaktan Eğitim               1               Verimsiz bir tarla                       1
                         Uçak                    1                  Çamurlu yol                           1
                     Boş bir kutu                2                 Balkonsuz ev                           1
                        Emek                     3           Telefonun çekmediği köy                      1
                                                      Yarım saatlik konferansa katılıp sertifika
                         Ağaç                    1                                                        1
                                                                     kazanma
                       Disiplin                  1               Bilgisayar oyunu                         1
                     Satranç Maçı                1                  Dikenli yol                           1
                       Rahatlık                  2                  Yokuş yolu                            1
                    Kaptansız gemi               1         Günü kurtarmaya yönelik ders                   1
                        Uçmak                    1              Boşa kürek çekmek                         1
                  Dondurmasız külah              1                Öğle kestirmesi                         1
                    Dünyanın sonu                1                  Kötü bir şey                          1
                      Heyecanlı                  1                   Survivor                             1
                        Üretim                   1               İçi boş bilgi yığını                     1
                    Sınava hazırlık              1
                                                                                                 Genel
                                         Toplam:
                                                                                                 toplam:
                                            24                                                   42


               Tablo  1’de  öğrencilerin  pandemi  dönemi  fizik  eğitimi  kavramına  ilişkin  37  farklı  metafor  ürettiği

               görülmektedir.  Toplam  3  metaforun  3  ile  2  arasında  tekrar  edilme  sıklığı  olduğu  belirlenirken,  34
               metaforun  ise  birer  kez  tekrar  edildiği  belirlenmiştir.  Bu  metaforlara  ilişkin  gerekçelerden  bazıları

               şunlardır;
                   •  «Emeğe benzer çünkü derse girme ders, sonrası tekrar ve ödevlerin hazırlığı derken fizik eğitimi
                      için çok emek harcadım.»
                   •  «İçi boş bilgi yığınına benzer çünkü uzaktan ders anlatıldı ancak tam anlamıyla akılda kalmadı.»
                   •  «Pandemi  dönemi  fizik  eğitimi  kazanılması  imkansız  bir  satranç  maçına  benzer.  Çünkü  bir
                      yerlerde tıkanıklık söz konusu.»
                   •  «Dondurmasız külaha benzer çünkü yüz yüze eğitim olmadan anlatım yarar sağlamaz.»
                   Pandemi dönemi fizik eğitimi kavramına ilişkin metaforlar incelendiğinde öğrenciler tarafından en
               fazla  değinilen  kavramların  “emek”  (%7.14),  “boş  bir  kutu”  (%4.76)  ve  “aşk”  (%4.76)  olduğu

               görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin bir kısmı metaforları, dikenli yol, kaptansız gemi, verimsiz bir tarla,
               yokuş yolu, içi boş bilgi yığını olarak ifade etmişlerdir. Katılımcıların pandemi dönemi fizik eğitimi

               kavramına yönelik olarak geliştirdikleri metaforlara ait kelime bulutu Şekil 3’de sunulmuştur. Şekil 3’de





                                                              120
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125