Page 120 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 120
Tablo. 1. Katılımcılar Tarafından Pandemi Dönemi Fizik Eğitimi Kavramına İlişkin Oluşturulan
Metaforların Frekans Değerleri
Frekans Frekans
Metafor Metafor
(f) (f)
Aşk 2 Halı dokumak 1
Gelecek 1 Zorlu bir eğitim 1
Youtube ders 1 Denize açılmanın hazırlığını karada 1
videoları tamamlamak
Uzaya fırlatılan uydu 1 Tamir ustası 1
Uzaktan Eğitim 1 Verimsiz bir tarla 1
Uçak 1 Çamurlu yol 1
Boş bir kutu 2 Balkonsuz ev 1
Emek 3 Telefonun çekmediği köy 1
Yarım saatlik konferansa katılıp sertifika
Ağaç 1 1
kazanma
Disiplin 1 Bilgisayar oyunu 1
Satranç Maçı 1 Dikenli yol 1
Rahatlık 2 Yokuş yolu 1
Kaptansız gemi 1 Günü kurtarmaya yönelik ders 1
Uçmak 1 Boşa kürek çekmek 1
Dondurmasız külah 1 Öğle kestirmesi 1
Dünyanın sonu 1 Kötü bir şey 1
Heyecanlı 1 Survivor 1
Üretim 1 İçi boş bilgi yığını 1
Sınava hazırlık 1
Genel
Toplam:
toplam:
24 42
Tablo 1’de öğrencilerin pandemi dönemi fizik eğitimi kavramına ilişkin 37 farklı metafor ürettiği
görülmektedir. Toplam 3 metaforun 3 ile 2 arasında tekrar edilme sıklığı olduğu belirlenirken, 34
metaforun ise birer kez tekrar edildiği belirlenmiştir. Bu metaforlara ilişkin gerekçelerden bazıları
şunlardır;
• «Emeğe benzer çünkü derse girme ders, sonrası tekrar ve ödevlerin hazırlığı derken fizik eğitimi
için çok emek harcadım.»
• «İçi boş bilgi yığınına benzer çünkü uzaktan ders anlatıldı ancak tam anlamıyla akılda kalmadı.»
• «Pandemi dönemi fizik eğitimi kazanılması imkansız bir satranç maçına benzer. Çünkü bir
yerlerde tıkanıklık söz konusu.»
• «Dondurmasız külaha benzer çünkü yüz yüze eğitim olmadan anlatım yarar sağlamaz.»
Pandemi dönemi fizik eğitimi kavramına ilişkin metaforlar incelendiğinde öğrenciler tarafından en
fazla değinilen kavramların “emek” (%7.14), “boş bir kutu” (%4.76) ve “aşk” (%4.76) olduğu
görülmektedir. Ayrıca öğrencilerin bir kısmı metaforları, dikenli yol, kaptansız gemi, verimsiz bir tarla,
yokuş yolu, içi boş bilgi yığını olarak ifade etmişlerdir. Katılımcıların pandemi dönemi fizik eğitimi
kavramına yönelik olarak geliştirdikleri metaforlara ait kelime bulutu Şekil 3’de sunulmuştur. Şekil 3’de
120