Page 234 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 234

Dolayısıyla bu uzaktan eğitimden yararlanabilmek için çocuklarımızın içten denetimli olması
               gerekiyor.  Sorumluluk  alıp  bunu  yapması  gerektiğinin  farkında  olması  gerekir.  Okul  psikolojik
               danışmanlarına büyük görev düşüyor, onların çalışma ortamlarının düzenlenmesi, fiziksel koşullarının
               düzenlenmesi, sayısal olarak da yeterli sayıda okullarda görevlendirilmesinin de ne kadar önemli olduğu
               aslında burada ortaya çıkmıştır.

                      Diğer taraftan belki online danışma bu süreçte önemli olmaya başlamakta. Çevrimiçi psikolojik
               danışma diyoruz biz, online danışmaya mutlaka bir şekilde geçmemiz gerekiyor. Teknik alt yapının
               hazırlanması gerekiyor.

                      Mesela gurup rehberliği yapabilir, gurupla psikolojik danışma yapabilir rehber öğretmenlerimiz,
               okul psikolojik danışmanlarımız online olarak. Bu konuda da hem alt yapının hem eğitimlerin verilmesi
               gerekiyor. Bunun okullarımızda da mutlaka bir şekilde entegrasyonu yapılmalıdır.

                      Okul  psikolojik  danışmanlarımız  hem  eğitsel  anlamda  hem  kişisel  rehberlik  anlamında
               yoğunlaşan çalışmaları bundan sonraki süreçte de  yapmaları gerekiyor. Bu süreçte biraz belirsizliğe
               tahammülsüzlük de ortaya çıkmakta. Yani tekrar işime geri dönebilecek miyim? Virüs ne kadar sürecek?
               Bu virüs ortadan kalacak mı? Ben etkilenecek miyim? Aile üyelerimden birisi etkilenecek mi?... gibi
               düşünceler sürekli tekrarlanmaktadır.

                      Ruminasyonları  azaltmamız  gerekiyor.  Ruminasyon  arttıkça  felaketleştirme  de  devamında
               geliyor. Ruminasyonun bizi hırpalamasını da en aza indirmemiz gerekiyor


                      Kısacası bu durumun davranışsal bir bağımlılığa dönüşmemesi gerekiyor ve bireylerde umudu
               ve iyimserliği devam ettirmemiz gerekiyor. Toplumun ruh sağlığını korumak adına, geliştirmek adına
               umut ve iyimserlik önemlidir.

                      Sürekli salgın programları izlemek, salgın üzerinde odaklanmak ruh sağlığımızı ciddi anlamda
               olumsuz etkilemekte bunun içinde uzak durmak gerekir.

                      Kısacası  ebeveynlerin  öz  anlayışları  yüksek  olursa  çocuklarımızın  da  öz  anlayışları  yüksek
               olacaktır. Tüm bu psikolojik toplumsal etkiler dikkate alındığında aslında covid19 şunu da ortaya koydu.

                      Aslında artık insanların hedonik koşu bandından inmeleri gerekiyor. Ki hedonik koşu bandında
               insanlar  mutluluğu  bulmak  için  beyhude  bir  şekilde  koşmaktadırlar.  Eric  Fromm’un  söylediği
               “insanların  sahip  olmaktan  öte  olmak  ”  çünkü  sahip  olduğumuz  bir  şeyi  hedonik  koşu  bandından
               inmezsek sahip olduğumuz şeyin bizi rahatlatması ya da mutlu etmesi ancak yeni bir şeye sahip olmayı
               isteyene kadar geçerli bir durum oluyor.

                      Onun için elde ettiğimizin farkında olmak, katkısını içselleştirmek, sahip olmaktan öte olmak
               yoksa her şeye sahip olmaya çalıştığımızda insanlar yoruluyor ve mutsuzluk, uyumsuzluk, depresyon,
               anksiyete pek çok şey ortaya çıkabiliyor.


                      Mutlu olmak için mutsuzluğu da kucaklayabilmemiz ve bu anlayışı çocuklarımıza da öğretmemiz
               gerekiyor.

                      Yetişkinler  olarak  bizlerin  de  bunu  öğrenmesi  gerektiğini  düşünüyoruz.  Okul  psikolojik
               danışmanlarımız  bu  süreçte  çocukların  stresle  başa  çıkma  becerilerini  geliştirmeleri,  problem
               çözmelerini geliştirmeleri anlamında, okul yönetimi, öğretmenler ve velilerle ciddi anlamda iş birliği
               içinde olmaları ve uyum süreçlerine katkı sağlamaları gerekmektedir.
                                                              234
   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238   239