Page 26 - e-Kongre Bildiriler Kitabı
P. 26

alınmasının ve yüz yüze yapılan eğitimle bir karşılaştırılmasının yapılmasının oldukça önemli olduğu
               düşünülmektedir. Dolayısıyla bu çalışma temelde, hem Covid-19 pandemi sürecinde işlenen uzaktan

               eğitimin verimliliğini hem de uzaktan eğitim yoluyla işlenen derslerin yüz yüze yapılan derslerle olan
               bir karşılaştırmasının yapılmasını amaçlamıştır. Aynı şekilde online olarak işlenen derslerin nasıl daha

               verimli hale getirilebileceğine ilişkin öğrenci düşüncelerinin ortaya çıkarılması da amaçlanmaktadır.


                                                             Yöntem


               Araştırma deseni

                      Bu araştırma, pandemi sürecinde online olarak işlenen derslerin verimliliğini incelemek ve yüz

               yüze  yapılan  dersler  ile  online  işlenen  derslerin  karşılaştırmasını  lisans  öğrencilerinin  kendi
               deneyimlerinden yola çıkarak ortaya çıkarmayı amaçlayan bir nitel çalışmadır. Öğrencilerin pandemi

               sürecinde online olarak incelenen derslerle ilgili deneyimleri sorulduğundan, araştırma nitel araştırma
               desenlerinden  olgu  bilim  (fenomenoloji)  kapsamına  girmektedir.  Özet  (2014)  fenomenolojik  bir

               araştırmada, farklı kişilerin aynı olguyla ilgili deneyimlerinin incelendiğini belirtmiştir. Aynı şekilde

               Creswell  (2007)  de  fenomenolojik  çalışmalarında  amaçlanan  şeyin,  bir  olgu  ile  ilgili  farklı  kişisel
               yaşantıları ortaya çıkartmaktır. Yıldırım ve Şimşek (2008) olgu bilim deseniyle yapılan çalışmalarda

               genel  olarak  bir  fenomen  ile  ilgili  kişisel  deneyimlerin  ortaya  çıkarılması  ve  yorumlanması
               hedeflenmektedir.  Tüm  bu  bilgiler  dikkate  alındığında,  üniversitelerin  çeşitli  kademelerinde  eğitim

               gören öğrencilerin online ve yüz yüze işlenen derler ile ilgili deneyimlerini ortaya çıkarmak bu çalışma
               ile amaçlandığından, çalışma fenomenolojik desen kapsamına girmektedir.


               Çalışma Grubu

                      Bu çalışma için amaçlı örnekleme tercih edilmiştir. Amaçlı örneklemenin kullanılmasının amacı,

               araştırılacak olguyu deneyimlemiş olan kişilerin belirlenmektir (Creswell, Clark, 2017). Bu yüzden de
               bu çalışma için, lisans düzeyinde eğitim gören 21 üniversite öğrencisine ulaşılmış ve online görüşme

               yoluyla düşünceleri alınmıştır. Ancak iki katılımcı ile yapılan görüşmelerin yarıda kesilmesinden dolayı

               araştırmaya  7’si  erkek  12’si  kadın  katılımcı  olmak  üzere  toplam  19  kişi  ile  yapılan  görüşmeler
               araştırmaya dahil edilmiştir.


               Veri Toplama Aracı

                      Bu  araştırmada,  iki  bölümden  oluşan  yarı  yapılandırılmış  görüşme  formu  kullanılmış  ve  bu
               kısımlardaki sorular katılımcılara yöneltilmiştir. Görüşme formunun ilk bölümünde çeşitli demografik

               bilgiler, ikinci kısımda ise, görüşme soruları bulunmaktadır. Bu sorular esas itibariyle iki amaca yönelik
               hazırlanmış ve katılımcıların hem pandemi süreci boyunca işlenen online dersler ile ilgili yaşantılarını

               ortaya çıkarmak hem de daha önceleri yüz yüze işlenen dersler ile bir karşılaştırılmasının yapılması

               hedeflenmiştir.
                                                               26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31