Page 109 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 109

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                            f     43        86        61        17        7           214
                                       D
             Özgüvenli Olmak                %     20,1%     40,2%     28,5%     7,9%      3,3%        100,0%
                              5
                                            f     10        15        7         2         2           36
                                       Ö
                                            %     27,8%     41,7%     19,4%     5,6%      5,6%        100,0%
                                            f     46        77        58        22        11          214
                                       D
             İstekli Olmak                  %     21,5%     36,0%     27,1%     10,3%     5,1%        100,0%
                              9
                                            f     7         19        8         1         1           36
                                       Ö
                                            %     19,4%     52,8%     22,2%     2,8%      2,8%        100,0%
                                            f     48        79        62        14        11          214
                                       D
                                            %     22,4%     36,9%     29,0%     6,5%      5,1%        100,0%
             Kıyaslamak       19
                                            f     10        11        11        3         1           36
                                       Ö
                                            %     27,8%     30,6%     30,6%     8,3%      2,8%        100,0%
                 Tablo 3’te okul türü değişkenine göre verilen yanıtların kategorilere dağılımı gösterilmektedir.
                 Özgüvenli olmak kategorisine ait olan 5. maddeye bakıldığında devlet okulunda okuyan öğrencilerin
            %40,2’sinin katılıyorum, %20,1’inin kesinlikle katılıyorum, en düşük oranla da %3,3’ünün kesinlikle
            katılmıyorum seçeneğini işaretlediği görülmekte; özel okulda okuyan öğrencilerin %%41,7’sinin katılıyorum,
            %27,8’inin kesinlikle katılıyorum, en düşük oranla da %5,6’sının katılmıyorum, %5,6’sının kesinlikle
            katılmıyorum seçeneğini işaretlediği görülmektedir.İstekli olmak kategorisinde yer alan 9. madde için
            devlet okulundan katılan öğrencilerin en yüksek oranda %36,0’ı katıldığını, en düşük oranda %5,1’i kesinlikle
            katılmadığını belirmiştir. Özel okuldan katılan öğrencilerin en yüksek oranda %52,8 katıldığını, en düşük
            oranda %2,8 katılmadığını ve %2,8 kesinlikle katılmadığını belirtmiştir.
                 Kıyaslamak kategorisinde bulunan 19. madde incelendiğinde devlet okulundan olan katılımcıların
            işaretlediği seçeneklerden en yüksek oranda %36,9 katılıyorum, en düşük oranda %5,1 kesinlikle katılmı-
            yorum; özel okuldan olan katılımcıların işaretlediği seçeneklerden en yüksek oranda %30,6 katılıyorum,
            %30,6 kararsızım, en düşük oranda %2,8 kesinlikle katılmıyorum olduğu görülmektedir.

            Tablo 4:Okul başarısı değişkenine göre kategorilerin dağılımları

                       8  Sanal laboratuvar deneylerinde araç gereç belirlerken tereddütsüz kararlar verebilirim.
                       15 Sanal laboratuvarlarda merak ettiğim deneyleri gerçekleştirmek beni gerçek ortamlarda deney
                          yapmaya sevk eder.

                       12 Sanal laboratuvarlar zaman tasarrufu sağlar.


                         Soru Numarası  Okul Başarısı  Kesinlikle katılıyorum  Katılıyorum  Kararsızım  Katılmıyorum  Kesinlikle katılmıyo-  rum  T oplam









                                           f    6        21          14          6             0       47
                Özgüvenli   Olmak  8       %    12,8%    44,7%       29,8%       12,8%         0,0%    100,0%
                          Zayıfım Var

                                                0
                                                         4
                                                                     13
                                                                                                       22
                                           f
                                                                                               0
                                                                                 5
                          Sınıfımı Geçerim
                                           %    0,0%     18,2%       59,1%       22,7%         0,0%    100,0%
            - Bildiri Metni -                                109                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114