Page 119 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 119
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
soruyu cevaplamaları istenmiştir.
Yöntem
Araştırmanın Modeli
Çalışmada, tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modelleri; var olan bir durumu olduğu şekliyle
betimleyen, araştırmaya konu olan olay, birey, nesne ve olgunun kendi koşulları içinde ve olduğu gibi ta-
nımlanarak derinlemesine incelendiği, katılımcıların bakış açılarının, tutumlarının, ilgilerinin belirlendiği bir
yöntem olduğundan (Karasar, 2006, 78, Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz & Demirel, 2010, 90,
Arabacı, Sünkür & Şimşek, 2012), çalışmada bu model tercih edilmiştir.
Çalışma Grubu
Çalışma grubunu, Balıkesir üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programına
devam eden 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde; katılımcılara kolay
ve hızlı ulaşılabilmesi sebebiyle, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan, kolay ulaşılabilir
durum örnekleme yöntemi (Yıldırım ve Şimşek, 2006, 113) kullanılmıştır. Gönüllülük esasına bağlı kalınarak
çalışmaya katılan öğrencilerin sayıları ve cinsiyet durumları Şekil 1’de gösterilmektedir.
Şekil 1: Sınıf seviyelerine ve cinsiyete göre katılımcıların sayıları
Verilerin Toplanması
Çalışmanın verileri nitel olarak Mayıs 2020’de internet ortamında toplanmıştır. Çalışma için, öğrencilerin
COVID-19 hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla araştırmacı tarafından bir açık uçlu soru-
dan oluşan bir anket hazırlanmıştır. Çalışmanın amacı anketin başında bir yönerge verilerek öğrencilere
açıklanmıştır.
Hazırlanan anket, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında
okuyan farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin her birine, e-posta yoluyla gönderilmiştir. Katılımcılar bu anketi
gönüllülük esasına göre cevaplamışlar ve cevapları araştırmacının e-posta adresine geri göndermişlerdir.
- Bildiri Metni - 119 Eğitimde Yeni Normlar-II