Page 119 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 119

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            soruyu cevaplamaları istenmiştir.


                 Yöntem

                 Araştırmanın Modeli
                 Çalışmada, tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modelleri; var olan bir durumu olduğu şekliyle
            betimleyen, araştırmaya konu olan olay, birey, nesne ve olgunun kendi koşulları içinde ve olduğu gibi ta-
            nımlanarak derinlemesine incelendiği, katılımcıların bakış açılarının, tutumlarının, ilgilerinin belirlendiği bir
            yöntem olduğundan (Karasar, 2006, 78, Büyüköztürk, Çakmak, Akgün, Karadeniz & Demirel, 2010, 90,
            Arabacı, Sünkür & Şimşek, 2012), çalışmada bu model tercih edilmiştir.


                 Çalışma Grubu
                 Çalışma grubunu, Balıkesir üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programına
            devam eden 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde; katılımcılara kolay
            ve hızlı ulaşılabilmesi sebebiyle, seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan, kolay ulaşılabilir
            durum örnekleme yöntemi (Yıldırım ve Şimşek, 2006, 113) kullanılmıştır. Gönüllülük esasına bağlı kalınarak
            çalışmaya katılan öğrencilerin sayıları ve cinsiyet durumları Şekil 1’de gösterilmektedir.




































                 Şekil 1: Sınıf seviyelerine ve cinsiyete göre katılımcıların sayıları

                 Verilerin Toplanması
                 Çalışmanın verileri nitel olarak Mayıs 2020’de internet ortamında toplanmıştır. Çalışma için, öğrencilerin
            COVID-19 hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla araştırmacı tarafından bir açık uçlu soru-
            dan oluşan bir anket hazırlanmıştır. Çalışmanın amacı anketin başında bir yönerge verilerek öğrencilere
            açıklanmıştır.
                  Hazırlanan anket, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında
            okuyan farklı sınıf seviyelerindeki öğrencilerin her birine, e-posta yoluyla gönderilmiştir. Katılımcılar bu anketi
            gönüllülük esasına göre cevaplamışlar ve cevapları araştırmacının e-posta adresine geri göndermişlerdir.


            - Bildiri Metni -                                119                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124