Page 120 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 120
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Verilerin Analizi
İlk olarak internet ortamında toplanan verilerin her birinin çıktısı alınmıştır. Her bir öğrencinin kağı-
dına “Ö” harfi verilmiş, harfin altına indis şeklinde sınıf ve öğrenci numarası yazılmış ve böylece kodlama
tamamlanmıştır.
Örneğin; 2. sınıf 8 numaralı öğrenci için, “Ö ” şeklinde kodlama yapılmıştır. Kodlamalar ta-
2-8
mamlandıktan sonra alınan çıktılar, araştırmacı tarafından dikkatli bir şekilde okunmuş ve ortak temalar
oluşturularak kategoriler belirlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.
Betimsel analiz; nitel bir analiz türü olup, çeşitli veri toplama teknikleriyle elde edilmiş bulguları, önceden
belirlenmiş temalara göre özetleyerek ve yorumlayarak sunan bir analizdir (Özen & Hendekçi, 2016).
Araştırmacı veri analizinin güvenirliği için, rastgele seçilen 10 öğrenci cevabını alanında uzman iki kişiden
oluşturduğu kategorilere göre bu cevapları değerlendirmelerini istemiştir.
Sonuçlar karşılaştırıldığında uyum yüzdesinin %95 olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar tablolarda frekans
ve yüzde dağılım olarak verilmiştir. Eğer bir öğrencini cevabı birden fazla kategoriyi içeriyorsa, bu cevap
ilgili kategorilerin içinde değerlendirildiğinden, toplam frekans ve yüzde sayıları, katılımcı sayısında fazla
olmaktadır. Bunun yanında çalışmada her bir kategori için örnek ifadelere de yer verilmiştir.
Bulgular ve Yorum
COVID-19 Hakkında Öğrenci Görüşleri
“Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin COVİD-19 hakkındaki düşünceleri nelerdir?” anket sorusu ile
ilgili öğrenci cevaplarından elde edilen bulgular iki bölümde değerlendirilmiştir. İlk bölüm “olumlu/olumsuz”
olarak iki kategoride (Tablo 1a), ikinci bölüm ise altı kategoride (Tablo 1b) toplanmıştır. Analiz sonuçları
frekans (f) ve yüzde (%) olarak sunulmaktadır.
Tablo 1a: Sınıf seviyelerine göre “öğrencilerin COVID-19 hakkındaki düşünceleri” ile ilgili birinci bölüme ait
bulgular.
Olumlu Olumsuz Toplam
Sınıf
(f) (%) (f) (%) (f) (%)
1 4 10.50 34 89.50 38 100
2 4 21.00 15 79.00 19 100
3 2 6.50 29 93.50 31 100
4 4 17.40 19 82.60 23 100
Tablo 1a’ya bakıldığında; öğrencilerin COVID-19 hakkında, bütün sınıf seviyelerindeki olumsuz görüş
bildirdiği, az sayıda öğrencinin olumlu görüşlere de sahip olduğu görülmektedir. Olumsuz ve olumlu görüş
bildiren öğrenci cevaplarına örnek olarak; “İnsanların yaşayış tarzını değiştiren ve birçok insanı evlerine ka-
patan bu süreç, insan sağlığını ve yaşamını tehdit ettiğinden herkesi endişelendirmekte ve kaygılandırmak-
tadır.” (Ö 4-17 ), “Evde kalınması yüzünden aslında bence insanların kendine dönmesi, kendiyle ailesiyle daha
verimli vakit geçirmesi, yeni filmler izlemesi yeni kitaplar okuması harika oldu.” (Ö ) cevapları verilebilir.
1-7
Tablo 1b: Sınıf seviyelerine göre “öğrencilerin COVID-19 hakkındaki düşünceleri” ile ilgili ikinci bölüme
ait bulgular.
Bilimsel açıkla- Ortaya çıkışı Çevreye etkileri Eğitime etki- Psikolojik et- Aşı/İlaç Toplam
Sınıf malar leri kiler
(f) (%) (f) (%) (f) (%) (f) (%) (f) (%) (f) (%) (f) (%)
1 5 19.20 5 19,20 4 15.40 5 19.20 4 15.40 3 11.60 26 100
artvincovidcongress.org 120 - Bildiri Metni -