Page 120 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 120

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Verilerin Analizi
             İlk olarak internet ortamında toplanan verilerin her birinin çıktısı alınmıştır. Her bir öğrencinin kağı-
        dına “Ö” harfi verilmiş, harfin altına indis şeklinde sınıf ve öğrenci numarası yazılmış ve böylece kodlama
        tamamlanmıştır.
              Örneğin;  2. sınıf 8 numaralı öğrenci için,          “Ö ” şeklinde kodlama yapılmıştır. Kodlamalar ta-
                                                              2-8
        mamlandıktan sonra alınan çıktılar, araştırmacı tarafından dikkatli bir şekilde okunmuş ve ortak temalar
        oluşturularak kategoriler belirlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.
        Betimsel analiz; nitel bir analiz türü olup, çeşitli veri toplama teknikleriyle elde edilmiş bulguları, önceden
        belirlenmiş temalara göre özetleyerek ve yorumlayarak sunan bir analizdir (Özen & Hendekçi, 2016).
        Araştırmacı veri analizinin güvenirliği için, rastgele seçilen 10 öğrenci cevabını alanında uzman iki kişiden
        oluşturduğu kategorilere göre bu cevapları değerlendirmelerini istemiştir.
             Sonuçlar karşılaştırıldığında uyum yüzdesinin %95 olduğu belirlenmiştir. Sonuçlar tablolarda frekans
        ve yüzde dağılım olarak verilmiştir. Eğer bir öğrencini cevabı birden fazla kategoriyi içeriyorsa, bu cevap
        ilgili kategorilerin içinde değerlendirildiğinden, toplam frekans ve yüzde sayıları, katılımcı sayısında fazla
        olmaktadır. Bunun yanında çalışmada her bir kategori için örnek ifadelere de yer verilmiştir.


             Bulgular ve Yorum
             COVID-19 Hakkında Öğrenci Görüşleri
             “Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin COVİD-19 hakkındaki düşünceleri nelerdir?” anket sorusu ile
        ilgili öğrenci cevaplarından elde edilen bulgular iki bölümde değerlendirilmiştir. İlk bölüm “olumlu/olumsuz”
        olarak iki kategoride (Tablo 1a), ikinci bölüm ise altı kategoride (Tablo 1b) toplanmıştır.  Analiz sonuçları
        frekans (f) ve yüzde (%) olarak sunulmaktadır.


        Tablo 1a: Sınıf seviyelerine göre “öğrencilerin COVID-19 hakkındaki düşünceleri” ile ilgili birinci bölüme ait
        bulgular.

                            Olumlu            Olumsuz    Toplam
         Sınıf
                        (f)   (%)    (f)    (%)    (f)  (%)
         1              4     10.50      34  89.50 38   100

         2              4     21.00      15  79.00 19   100
         3              2     6.50        29  93.50 31  100

         4              4     17.40      19  82.60 23   100
             Tablo 1a’ya bakıldığında; öğrencilerin COVID-19 hakkında, bütün sınıf seviyelerindeki olumsuz görüş
        bildirdiği, az sayıda öğrencinin olumlu görüşlere de sahip olduğu görülmektedir. Olumsuz ve olumlu görüş
        bildiren öğrenci cevaplarına örnek olarak; “İnsanların yaşayış tarzını değiştiren ve birçok insanı evlerine ka-
        patan bu süreç, insan sağlığını ve yaşamını tehdit ettiğinden herkesi endişelendirmekte ve kaygılandırmak-
        tadır.” (Ö 4-17 ), “Evde kalınması yüzünden aslında bence insanların kendine dönmesi, kendiyle ailesiyle daha
        verimli vakit geçirmesi, yeni filmler izlemesi yeni kitaplar okuması harika oldu.” (Ö ) cevapları verilebilir.
                                                                                       1-7
             Tablo 1b: Sınıf seviyelerine göre “öğrencilerin COVID-19 hakkındaki düşünceleri” ile ilgili ikinci bölüme
        ait bulgular.
                Bilimsel açıkla-  Ortaya çıkışı Çevreye etkileri  Eğitime etki- Psikolojik et-  Aşı/İlaç  Toplam
         Sınıf  malar                                     leri         kiler
                (f)    (%)     (f)  (%)     (f) (%)       (f)  (%)     (f)  (%)     (f)  (%)    (f)  (%)
         1      5      19.20   5    19,20   4  15.40      5    19.20   4    15.40   3    11.60  26   100


               artvincovidcongress.org                   120                                      - Bildiri Metni -
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125