Page 116 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 116
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencileri Covid-19 Hakkında Neler Düşünüyor? Balıkesir Üniversi-
tesi Örneği
Gamze DOLU a
a Doç.Dr., Balıkesir Üniversitesi,agamze@balikesir.edu.tr
Özet
Bu çalışma; üniversite öğrencilerinin Covid-19 hakkındaki düşüncelerini ortaya çıkarmayı amaçlamış-
tır. Bu kapsamda, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında
öğrenim görmekte olan ve farklı sınıf seviyelerinde okuyan toplam 97 öğrenci ile bir tarama çalışması
gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacı tarafından oluşturulan açık uçlu bir sorudan oluşan anket kullanılarak
internet ortamında toplanmıştır. Veriler, betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir.
Elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin Covid-19 hakkında daha çok olumsuz görüşlere sahip olduk-
ları belirlenmiştir. Oluşturulan kategorilerden en yüksek yüzde frekans değerlerinin “Bilimsel açıklamalar”,
“Ortaya çıkışı” ve “Psikolojik etkiler” kategorilerinde yer aldığı tespit edilmiştir.
Bu çalışmadan elde edilen sonuçların; gerek öğrencilerin Covid-19 ile ilgili düşüncelerini farklı açılardan
ortaya koyması açısından ve gerekse veri analizlerinin bu konudaki literatüre katkı sağlayacağı düşünül-
düğünden önemli olduğu söylenebilir.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Pandemi, Üniversite, Fen Bilgisi Öğretmenliği
Abstract
This study aims to reveal the thoughts of university students about COVID-19 pandemic. In this con-
text, a questionnaire is conducted with a total of 97 students in total who study at different grade levels
in Science Teaching program of an Education Faculty located in the west of the Turkey. The data are
collected on the internet using a survey consisting of open-ended questions prepared by the researcher.
The data are analyzed as descriptive analysis. According to obtained results, it is found that the stu-
dents have negative opinions about COVID-19 mostly, and the highest percent frequency values among
the determined categories are in the “Scientific explanations”, “Origin” and “Psychological effects” catego-
ries. It can be said that the results of this research is significant since thought of students about COVID-
19 are presented it from different angles and the analysis of the data makes a major contribution to the
literature on this subject.
Keywords: Covid-19, Pandemic, University, Science Education Students.
artvincovidcongress.org 116 - Bildiri Metni -