Page 118 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 118

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        maske kullanım diyagramları hazırlamışlar, MERS için önemli bilgileri, epidemiyolojik özellikleri vurgulayan
        DSÖ internet sitesi ile bilgilendirme oturumları başlatmışlar ve sonuçta katılımcıların bilinçlenme durum-
        larını ortaya çıkarmışlardır.
             Cakir ve Savas (2020), çalışmalarında; matematiksel modelleme yaklaşımı sonucunda, yeterli ön-
        lemlerin alınmaması durumunda pandeminin seyrinin olumsuz yönde çok hızlı bir artış göstereceğini,
        bunun olmaması için sosyal izolasyonun sağlanmasının ve bağışıklığı güçlendirmek için doğal ve sağlıklı
        beslenmenin önemini vurgulamışlardır. COVID-19 nedeniyle ölüm hızını izleyerek yayılmasını analiz eden bir
        modelde ise araştırmacılar, enfekte kişiyle temasın yayılımda en önemli faktör olduğunu göstermişlerdir
        (Majumder, Biswas ve Majumder, 2020).
             COVID-19 pandemisi insanlar üzerinde çok çeşitli olumsuz etkiler yaratmıştır. Bunlardan birisi de psi-
        kolojik etkilerdir. Literatüre bakıldığında; Çin’de bulunan Changzhi Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde öğrenim
        gören 7143 öğrenci ile bir çalışma yapan Cao Fang, Hou, Han, Xu, Dong & Zheng (2020), katılımcıların temel
        bilgilerini sorgulayan 7 maddelik Genel Anksiyete Bozukluğu Ölçeği hazırlayarak bir anket uygulamışlardır.
        Sonuç olarak; katılımcıların %0.9’unun ciddi anksiyete, %2.7’sinin orta derecede anksiyete ve %21.3’ünün
        hafif anksiyete yaşadığını belirlemişlerdir. Ayrıca akademik faaliyetlerdeki gecikmelerin, anksiyete belirtileri
        ile pozitif ilişkili olduğunu belirlemişlerdir.
             Bilim insanları, bu virüsü kontrol altına almak için, aşı ve ilaç geliştirme konusunda oldukça önemli
        çalışmalar yapmaktadırlar. Haleem ve arkadaşları (2020) çalışmalarında, COVID-19’dan etkilenecek başlıca
        araştırma alanlarını; aşı geliştirme, ilaç/terapi, sağlık ve ekipman, sosyal, ekonomik, çevre, sürdürülebilir-
        lik, psikiyatrik, iş yeri ve iş kültürünün yenilenmesi, bilgi teknolojileri devrimi, çevrimiçi farkındalık atölyesi
        ve kapasite geliştirme, biyolojik savaş, endüstri 4.0, ev yaşamının önemi, ticaret, tıbbi tedarik zinciri, halk
        sağlığı ve politikası olarak belirlemişlerdir.
             COVID-19 salgınının eğitimi; bazı yönlerden olumlu, bazı yönlerden ise olumsuz olarak etkilediği dü-
        şünülebilir. Literatüre göre; Çek Cumhuriyeti’nde yapılan bir çalışmada araştırmacılar karantina boyunca
        1–9. sınıfların ebeveynlerine (9810 kişi) bir anket uygulamışlar; çalışmaya katılan çoğu ailenin evde eğitimin
        başarılı ve yararlı olduğunu düşündüklerini, az sayıda ebeveynin ise zaman eksikliği, teknolojik sorunlar ve
        yetersiz öğretim becerileri sebebiyle zorlandıklarını belirlemişlerdir (Brom ve arkadaşları, 2020).
             Sahu (2020) çalışmasında; bazı üniversitelerin yarıyıl sonu sınavlarını ertelediklerini, yüz yüze öğre-
        timden çevrimiçi eğitime geçişin, değerlendirmeler ve bu yılki üniversite mezunlarının kariyerleri üzerinde
        ciddi olumsuz etkiler yaratacağını belirtmektedir.
             COVID-19’un olumlu etkilerinin görüldüğü tek faktör, çevre olarak karşımıza çıkmaktadır. Çevreyi
        değiştirmek oldukça uzun zaman alır. Bunun yanında yeterince çaba da gösterilmelidir. Bu konuda da; Mu-
        hammad ve arkadaşları (2020); COVID-19’un Wuhan, İtalya, İspanya ve ABD gibi ülkelerin hava kirliliğine
        sebep olan NO  emisyonunun %30’a düştüğünü ve doğanın kendisini yenilediğini, ulaşım faaliyetlerindeki
                      2
        ve petrol talebindeki azalmanın çevresel kalite üzerinde önemli bir etki yarattığını belirlemişlerdir.

             Araştırmanın Önemi ve Amacı
             COVID-19 pandemisi; toplumu, çevreyi, sosyal hayatı ve yaşamı büyük oranda olumsuz olarak de-
        ğiştiren, dünyanın ilk defa karşılaştığı çok önemli ve ciddi bir problemdir. Bu sebeple, özellikle geleceğin
        öğretmenleri olacak eğitim fakültesi öğrencilerinin COVID-19 hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi, yeni
        normal hayat düzeni için büyük önem taşımaktadır.
              Bu sebeple bu çalışmada araştırmacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin COVID-19 hakkındaki düşüncelerini
        ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların, öğrencilerin COVID-19 ile ilgili düşün-
        celerini ortaya koyması açısından literatüre katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bunun yanında geleceğin
        öğretmenlerinin sosyal açıdan toplumu bilinçlendirmekle görevli olduğu düşünülürse, bu çalışmanın so-
        nuçlarının eğitim açısından da yaygın bir etkiye neden olacağı söylenebilir. Bu amaçlar doğrultusunda Fen
        Bilgisi Öğretmenliği öğrencilerine, “COVID-19 hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?” sorusu sorulmuş ve bu

               artvincovidcongress.org                   118                                      - Bildiri Metni -
   113   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123