Page 125 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 125
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Global Covid-19 Pandemisi, Robotik Uygulamalar ve Yabancı Dil Eğitimi
Sercan Alabay a
a Dr., Galatasaray Üniversitesi, sercan.alabay@gmail.com
Özet
Antik çağlardan günümüze kadar insanlık, doğada yalnızca kendisine bahşedilmiş bazı yetenek ma-
rifetleri başka cansız varlıklara da delege etmeye çalışmıştır. Eski yunanda, günde üç kez etrafında devri-
ye gezerek Girit adasını korumakla görevli olan insan vücudu şeklindeki dev bronz robot Talos veya yine
efsaneye göre onlara yaklaşıldığında kendiliğinden açılan kapılar “automata” bu tutkunun yansımalarıdır.
O dönemde sadece efsanelere konu olan bu taslaklar bugün teknolojinin geldiği nokta itibariyle günlük
hayatımıza girmiş kavramlardır. İçinde bulunduğumuz yüzyıla kadar sadece canlı varlıklara atfedilen zekâ
merfumu, artık “yapay” yani insan eliyle oluşturulmuş anlamında gelen “yapay zekâ” kavramı ile farklı bir
boyuta taşınmış, sadece verilen komutları uygulayan veya programlandığı eylemleri gerçekleştiren robot-
lardan kısmi karar verme yetisine sahip insansı robotlara geçiş mümkün olmuştur. İnsan eliyle yapılması
tehlikeli olan pek çok işte robotların kullanılması yeni bir kavram olmamakla birlikte, 2019 yılından bu
yana dünya gündeminde olan Covid-19 pandemisi hasebiyle insanları bulaşıcı hastalığın etkilerinden uzak
tutma amaçlı, basit karşılama, kayıt alma, ateş ve kan basıncı ölçme gibi görevler için hastane robotları
kullanılmaya başlamıştır.
Bu çalışmada söz konusu robotik gelişmelerin eğitimde, özelikle de yabancı dil eğitiminde kullanım
alan ve imkânları üzerinde durululacaktır.
Anahtar Kelimeler: Robotik, Yabancı Dil, Eğitim, Pandemi
- Bildiri Metni - 125 Eğitimde Yeni Normlar-II