Page 127 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 127
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Sanal Laboratuvar Örneği
Ayşegül YILDIZ , Nilda TEMELLİ b
a
a Öğrenci, Aydın Fen Lisesi, aysegulyldz403@gmail.com
b Danışman Biyoloji Öğretmeni, Aydın Fen Lisesi, knilda@gmail.com
Özet
Son yüzyılda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler eğitim alanına da yansımıştır. Bu gelişmelere
ilave olarak eğitimde davranışçı yaklaşımdan yapılandırmacı yaklaşıma doğru bir değişim olduğu da ka-
çınılmaz bir gerçektir. Covid-19 ile birlikte ortaya çıkan pandemi, eğitimde baş döndüren bir hızla bu olgu-
ları bir araya getirmiş ve eğitimde teknolojik materyaller ile hazırlanan içeriklerin gelişmesi için uygun bir
ortam yaratmıştır.
Uzaktan eğitimin ders üzerindeki monotonluğunu kırmak için öğretmenler teknoloji becerilerini geliş-
tirmek durumunda kalmışlardır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın verdiği seminer ve kurslara katılan öğretmenlerin
bilgi ve becerileri artmıştır. Öğretmenler yapılandırmacı yaklaşımın en önemli özelliklerinden biri olan rehber
olma sorumluluğunu yerine getirmeyi başlamışlardır. Bu anlayıştan yola çıkarak Aydın’da 2020-2021 Eğitim
Öğretim yılı 1. döneminde bir lisede yürütülen projede, 2018 yılında yayınlanmış Biyoloji Dersi Öğretim
Planı’na göre Biyoteknoloji konusuyla ilgili kazanımlar hedef alınarak 4 haftalık bir çalışma yürütülmüştür.
Seçilen öğrenciler ile tespit edilen konular gruplandırılmıştır. Konulara uygun olarak çeşitli web 2.0
araçlarıyla sunu, video, animasyon, infografik ve oyunlar hazırlanmıştır. Oyunlar ölçme değerlendirme
amaçlı yapılmıştır. Bu materyaller google slayt ile yapılan sanal laboratuvarda konu özelinde yerleştirilmiş.
Öğrenciler konuyla ilgili kaynakları inceledikten sonra oyunları oynayarak öğrenme eksiklerini tespit etme
şansı bulmuşlardır. Sonuçta öğrencilerin seviyelerine uygun farklı materyaller ile ders içeriği hazırlanmıştır.
Bu süreçte öğrencilerin teknoloji kullanma becerileri ve sorumluluk duyguları gelişmiştir.
Anahtar Kelimeler: Teknoloji, Eğitim, Biyoteknoloji, Sanal Laboratuvar, Web 2.0 Araçları
- Bildiri Metni - 127 Eğitimde Yeni Normlar-II