Page 127 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 127

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                              Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu Sanal Laboratuvar Örneği


                                               Ayşegül YILDIZ , Nilda TEMELLİ b
                                                              a

                                    a Öğrenci, Aydın Fen Lisesi, aysegulyldz403@gmail.com
                               b Danışman Biyoloji Öğretmeni, Aydın Fen Lisesi, knilda@gmail.com





                 Özet


                 Son yüzyılda bilim ve teknolojide yaşanan gelişmeler eğitim alanına da yansımıştır. Bu gelişmelere
            ilave olarak eğitimde davranışçı yaklaşımdan yapılandırmacı yaklaşıma doğru bir değişim olduğu da ka-
            çınılmaz bir gerçektir. Covid-19 ile birlikte ortaya çıkan pandemi, eğitimde baş döndüren bir hızla bu olgu-
            ları bir araya getirmiş ve eğitimde teknolojik materyaller ile hazırlanan içeriklerin gelişmesi için uygun bir
            ortam yaratmıştır.
                 Uzaktan eğitimin ders üzerindeki monotonluğunu kırmak için öğretmenler teknoloji becerilerini geliş-
            tirmek durumunda kalmışlardır. Milli Eğitim Bakanlığı’nın verdiği seminer ve kurslara katılan öğretmenlerin
            bilgi ve becerileri artmıştır. Öğretmenler yapılandırmacı yaklaşımın en önemli özelliklerinden biri olan rehber
            olma sorumluluğunu yerine getirmeyi başlamışlardır. Bu anlayıştan yola çıkarak Aydın’da 2020-2021 Eğitim
            Öğretim yılı 1. döneminde bir lisede yürütülen projede, 2018 yılında yayınlanmış Biyoloji Dersi Öğretim
            Planı’na göre Biyoteknoloji konusuyla ilgili kazanımlar hedef alınarak 4 haftalık bir çalışma yürütülmüştür.
                 Seçilen öğrenciler ile tespit edilen konular gruplandırılmıştır. Konulara uygun olarak çeşitli web 2.0
            araçlarıyla sunu, video, animasyon, infografik ve oyunlar hazırlanmıştır. Oyunlar ölçme değerlendirme
            amaçlı yapılmıştır. Bu materyaller google slayt ile yapılan sanal laboratuvarda konu özelinde yerleştirilmiş.
            Öğrenciler konuyla ilgili kaynakları inceledikten sonra oyunları oynayarak öğrenme eksiklerini tespit etme
            şansı bulmuşlardır. Sonuçta öğrencilerin seviyelerine uygun farklı materyaller ile ders içeriği hazırlanmıştır.
            Bu süreçte öğrencilerin teknoloji kullanma becerileri ve sorumluluk duyguları gelişmiştir.

                 Anahtar Kelimeler:  Teknoloji, Eğitim, Biyoteknoloji, Sanal Laboratuvar, Web 2.0 Araçları

































            - Bildiri Metni -                                127                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132