Page 126 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 126
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Türkiye’de Robotik Kodlama İle İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
Burcu DÜĞER , Tuncay TUNÇ b
a
a Burcu DÜĞER, Aksaray Üniversitesi, burcu.duger@asu.edu.tr
b Prof. Dr. Tuncay TUNÇ, Aksaray Üniversitesi tctunc@aksaray.edu.tr
Özet
Bu çalışmanın amacı robotik kodlama alanında yazılmış lisansüstü tezler ve akademik makalelerin
eğilimlerini tespit etmek ve bu bağlamda ilgili alana öneriler sunmaktır. Çalışma nitel araştırma yöntem-
lerinden doküman inceleme yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Mevcut çalışmada robotik kodlama ile
ilgili 2017-2020 yılları arasında yalnızca Türkiye’de yayınlanan araştırmalar temel alınmıştır.
Bu amaç doğrultusunda ‘Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi’, ‘Dergipark’, ‘Google Akademik’, ‘Eb-
scohost’, ‘Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi’ veri tabanları taranarak konu ile alakalı 46 tez ve
30 makaleye ulaşılmıştır. Literatür tarama çalışmaları esnasında ise veri toplama aracı olarak ‘çalışma
inceleme formu’ kullanılmıştır. Formda ilgili çalışmanın künyesi, çalışmanın bitiş yılı, veri toplama tekniği,
dayandığı felsefi temel, verinin özelliği, araştırma modeli, veri toplama zamanı, örnekleme türü, katılımcı
sayısı, kullanılan istatistiksel işlemler, hedef kitle, veri toplamada kullanılan araçlar ve ele alınan konular
olmak üzere 13 kategori bulunmaktadır. Belirlenen kategorilerden elde edilen veriler frekans ve yüzde gibi
betimsel istatistikler kullanılarak analiz edilmiştir.
Analiz neticesinde incelemeye dâhil edilen çalışmaların en çok 2019 yılında yapıldığı, veri toplama
zamanı olarak boylamsal araştırmaların hiç tercih edilmediği ve daha çok nicel çalışmaların tercih edildi-
ği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçların, incelenen çalışmaların güçlü ve
eksik yönlerini görme açısından faydalı olabileceği ve gelecek çalışmalara yön vermesi açısından rehber
olabileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: Eğitsel Robotik, Kodlama, Robotik Uygulamalar
artvincovidcongress.org 126 - Bildiri Metni -