Page 128 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 128
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Yeni İletişim Teknolojilerinin Olanaklarıyla Yeni Medya Eğitimi
a Olcay HOLAT, Emel OTURAK SEYMEN
b
a Öğr. Gör., Ege Üniversitesi,olcayholat@gmail.com
b Arş. Gör., T.C. İstanbul Kültür Üniversitesi, emeloturak@gmail.com
Özet
Günümüzde iletişim teknolojileri gelişirken medya endüstrileri de iletişim teknolojileri temelinde dö-
nüşüm içerisindedir. Yaşanan teknolojik gelişmeler neticesinde medya sektörü profesyonellerinin sahip
olmaları beklenen beceriler de teknolojinin gerekleri doğrultusunda biçimlenmektedir. Dijitalleşmeyle
dönüşen yaratıcı endüstrilerin eğitim alanındaki uzantısı olarak, üniversitelerdeki lisans düzeyindeki yeni
medya programları, iletişim alanındaki dönüşümün de bir yansıması olarak öne çıkmaktadır.
Yeni medya ekosistemi, çeşitli teknolojik araçları kullanarak farklı dijital mecralar için içerik üretebile-
cek iletişim uzmanlarına da ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyaca yönelik olarak hazırlanan yeni medya eğitim
programları, yeni teknolojilere ile medya sektöründe yaygınlaşan dijital platformlar için içerik üretimine
odaklanmaktadır. Bu kapsamda eğitimde dijital teknolojiler, multimedya, hız, etkileşim, kişiselleştirme, ya-
kınsama (yöndeşme) ve bulut teknolojileri gibi birçok yeni kavram gündeme gelmektedir.
Çalışma ile amaçlanan, yeni medya alanı özelinde eğitimde güncel yaklaşımların saptanmasıdır. Bu
kapsamda yeni iletişim teknolojileri ve güncel kavramlar üzerinden, dijitalleşme ekseninde yeni medya
eğitiminde ön plana çıkan olanaklar ve yeni yönelimler tartışılacaktır.
Anahtar Sözcükler: Yeni İletişim Teknolojileri, Yeni Medya, Dijitalleşme, Yakınsama, Eğitim
With the Opportunities of New Communication Technologies New Media Education
Abstract
Nowadays, while communication technologies are developing, media industries are in a transformati-
on on the basis of communication technologies. As a result of the technological developments, the skills
that media sector professionals are expected to have been shaped in line with the requirements of tech-
nology. As an extension of the creative industries transformed by digitalization in the field of education,
the undergraduate new media programs at universities stand out as a reflection of the transformation
in the field of communication.
The new media ecosystem also needs communication experts who can produce content for diffe-
rent digital media using various technological tools. New media training programs, which are prepared
for this need, focus on new technologies and content production for digital platforms that are becoming
widespread in the media sector. In this context, many new concepts such as digital technologies, multimedia,
speed, interaction, personalization, convergence, and cloud technologies are on the agenda in education.
The aim of the study is to determine the current approaches in education in the field of new media.
In this context, through new communication technologies and current concepts, opportunities and new
trends that come to the forefront in new media education on the axis of digitalization will be discussed.
Keywords: New Communication Technologies, New Media, Digitalization, Convergence, Education
artvincovidcongress.org 128 - Bildiri Metni -