Page 132 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 132

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Twitter, Instagram, Flickr, LinkedIn vb. birçok platform farklı dinamiklere sahip olarak, kullanıcıların hem
        üretici hem de tüketici olduğu, etkileşimli ortamlardır.
             Sosyal medya platformları ile birlikte etkileşim kavramının anlamı da önem kazanmıştır. Sosyal yapılar
        yerini dijital ortamlara bıraktıkça, kullanıcılar da bu etkileşimi dijital sosyal yapılara taşımışlardır. Dolayı-
        sıyla dijital ortamda üretilen yazı, görsel, resim ve konuşma olarak karşımıza çıkan etkileşim öğeleri gibi
        sosyal süreçler; insanları medyanın sosyal bir ürünü haline getirmiştir (Karakulakoğlu, 2020: 15). Hayatın
        her alanına yayılan bu ortamların doğru ve stratejik yönetimi de sosyal medya yöneticiliği eğitimi alanının
        konusu içerisine girmektedir.
             Yeni medya eğitimi meslek formasyonu alan bireyler için sosyal medya yöneticiliği becerisinin edinil-
        mesi önem arz etmektedir. Sosyal medyada içerik üretebilen, sosyal medya hesaplarını yönetebilen, doğru
        stratejiler ile içerikleri paylaşabilen nitelikli insan kaynağına profesyonel iş yaşamında ihtiyaç duyulmakta-
        dır. Sosyal etkileşim yaratabilme, topluluk kurabilme, geri bildirim alabilme, ürün ya da hizmetin tanıtımını
        yapabilme olanaklarına sahip olunan bu platformların doğru yönetimi de sosyal medya yöneticisinin gö-
        revleri arasında yer almaktadır.
             Sosyal medya yöneticiliği eğitimi sürecinde öğrenci, dersin hedefleri doğrultusunda; mecraların farklı
        dinamiklerine hâkim olabilme, sosyal medyada marka kimliği yaratma, sosyal medyada kriz yönetimi,
        sosyal medyada viral reklamları kullanabilme, sosyal medya ile pazarlama ilişkisinin öğrenebilme, çevrimiçi
        topluluk oluşturabilme, sosyal medya takibi ile raporlama hazırlayabilme ve sosyal medya stratejilerini
        öğrenebilme gibi birçok kazanımı elde edecektir.
             Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimiyle gittikçe büyüyen bir alan olan sosyal medya yöneticiliği, bu
        alandaki eğitimlere de yön vermektedir. Gelişen teknolojilere göre, sosyal medya platformları da zamanla
        değişen ve gelişen bir yapıdadır.
             Video paylaşım sitesi olan Youtube platformu kullanıcıların video yüklediği, izlediği, etkileşime gire-
        bildiği bir platformken, zamanla canlı yayın yapılabilen, video blog (vlog) içerik üretilebilen, kanal sahibi
        olunduğunda video editörlüğü yapılabilen, reklam kazancı elde edilebilen bir platforma doğru dönüşüm
        geçirmiştir. Bu gelişmelere eş olarak, sosyal medya yöneticiliği eğitimleri de güncel gelişmelere bağlı
        olarak değişim içerisinde olmaktadır. Bu değişimlerin eğitim programı kapsamına alınması nitelikli insan
        kaynağının elde edilmesi açısından önem arz etmektedir.

             Bulut Bilişim Teknolojileri ve Gelişen Dijital Kurgu Eğitimleri
             “Bulut bilişim kavramı, kullanıcıların hesaplama, depolama ve uygulamalar gibi çeşitli bilişim hizmet-
        lerine bu bilgilerin nerede depolandıklarını ve bu uygulamaların hangi sunucularda çalıştıklarını ve teknik
        olarak nasıl yapılandırıldıklarını bilmeksizin internet üzerinden erişmeleri modeli olarak tanımlanabilmek-
        tedir” (Sultan, 2010). Bu yaklaşım birçok olanağı da beraberinde getirmiştir.
             Hız, verimlilik, esneklik, kalite ve daha düşük maliyet vb. gibi birçok imkânı getirdiği gibi; bilgisayar, akıllı
        telefon, tablet gibi cihazlar arasında entegrasyona da izin vermektedir. Google Drive, Dropbox, Skydrive,
        Adobe Creative Cloud vb. gibi platformlar bulut teknolojisi hizmeti vermektedir.
             Yeni medya lisans eğitiminde ders öğretim planı içerisinde yer alan dijital kurgu eğitimlerinde, bilgisa-
        yar temelli dijital kurgu programlarının eğitimleri verilmektedir. Bu eğitimlerde, kurgu kuram ve ilkelerini
        öğrenebilme, uygulamalı olarak film yapım süreçlerine hâkim olabilme, kurgu tekniklerini öğrenebilme,
        farklı video kanalları ile çalışabilme, profesyonel renk, geçiş, filtre efektlerini kullanabilme ve lisanslı kurgu
        programlarına hâkim olabilme gibi birçok kazanımı söz konusudur.
             Dijital kurgu alanında kullanılabilen Adobe uygulamaları; fotoğrafçılık, görsel tasarım, video tasarımı-
        na imkân sağlayan masaüstü, mobil cihazlar, tablet vb. gibi farklı cihazlara entegrasyonu olan bir görsel
        düzenleme uygulamalarıdır. Dijital kurgu alanında Adobe Premiere Pro, Adobe Animate ve Adobe After
        Effects programları etkin bir şekilde kullanılabilmektedir. Yeni teknolojilerinin olanaklarıyla birlikte bu ya-
        zılımlara Adobe Creative Cloud adıyla bulut depolama olanağı gelerek, istenildiği zaman istenildiği yerden

               artvincovidcongress.org                   132                                      - Bildiri Metni -
   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137