Page 133 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 133
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
ulaşabilme fırsatı aylık/yıllık abonelik esasına bağlı olarak getirilmiştir (Adobe, 2021). Farklı cihazlar arası
ya da farklı programlar arası proje dosyalarının aktarılabilmesi, takım çalışmalarında iş birliklerinin yapıla-
bilmesi, verilerin depolanabilmesi ya da dosya senkronizasyonlarının hız kazanması gibi özellikler verimliliği
arttıran önemli unsurlar arasında yer almaktadır.
Bulut bilişim teknolojilerinin dijital kurgu yazılımlarında kullanılması, fiziksel mekân ve zaman kısıt-
lılığını kaldırarak esneklik sağlamaktadır. Farklı cihazlardan oluşturulan proje dosyalarına ulaşabilme, iş
akışına devam edebilme olanakları sağlanmaktadır. Bu olanaklar ile farklı öğretim modellerine de fırsat
sağlayabilmektedir.
Öğrencilerin, öğretim üyesi tarafından oluşturulmuş/yapılandırılmış bir proje dosyasını, iki veya daha
fazla gruplar halinde şekillendirebilir ya da takım olarak bir projeyi tamamlayabilmektedir. Tüm bu süreç
aynı dosyanın farklı cihazlardan ortak bir depolama alanına yönlendirilmesiyle gerçekleşebilmektedir. Bu
süreçte iş birliğine dayalı bir öğrenme modeli, beyin fırtınasının yaratılabilmesi, farklı bireylerle ortak bir
çalışma yürütebilmesi gibi kazanımların elde edilmesini sağlanabilmektedir.
Bulut bilişim teknolojilerinin dijital kurgu eğitim süreçlerinde kullanımı; maliyeti düşürerek, sürece hız
ve verimlilik katacaktır. Uzaktan eğitim modeli tercih edildiğinde, farklı cihazlar arası entegrasyonun olması,
zaman ve mekân kısıtlılığının kalkmasıyla esnekliğin sağlanması öğretim üyesi açısından da öğrenci açı-
sından da avantaj sağlayabilmektedir. Eğitim süreçlerinde ölçme ve değerlendirme aşamasında, benzer
uygulamalı örnek sınavlar yaratılabilmektedir. Bu sayede öğrenci uygulama şansını tüm eğitim sürecinde
birebir yaşayarak etkin bir öğrenme sürecinin içerisinde olacağı düşünülmektedir.
Dijital İçerik Üretimi Eğitimi
“İçerik; sözcükler, görseller, sesler ve medya aracının sunduğu her şeyi kapsamaktadır. İçerik, tele-
vizyon için bir haber programı veya talk show programı olabilirken, gazete için metin ve fotoğraf, radyo
için ise bir müzik eseri veya radyo programı olabilmektedir.” (…) Konvansiyonel medya örnekleri olarak
gazetenin sunduğu içerik görsel ve tipografik; radyonun sunduğu içerik işitsel; televizyonun sunduğu içerik
ise görseli tipografik ve işitsel biçimdedir (Duran ve Yeniceler, 2019: 201).
Zamanla yeni iletişim teknolojilerinin olanaklarıyla “içerik” kavramı da “dijital içerik” olarak değişim
göstermiştir. Dijital içerik ise, “yaratılıp bir web sitesine yüklenen her şeyi ifade etmektedir. Sözcükler, gör-
seller, araçlar ve orada bulunan diğer şeyler içerik konusu ile ilintilidir” (Handley ve Chapman, 2013: 35).
Dolayısıyla; fotoğraflar, videolar, haberler, video blog (vlog), blog, podcast, webinar, e-kitap, her biri birer
dijital içeriktir.
Dijital içeriğin dijital ortama yüklenen her şey olduğunu ifade ettiğimizde, içerik üreticisi kavramı da
değişime uğramıştır. Herhangi biri sosyal medya platformlarını kullanarak oluşturduğu bir tweet, bir Fa-
cebook gönderisi ya da Instagram hikâye gönderisiyle birlikte içerik üreticisi haline gelmektedir. Dolayısıyla
günümüzde içerik üreticisi, dijital ortama içerik üreten “herkes” olarak tanımlanabilmektedir.
Yeni medyanın gelişimiyle birlikte çeşitli teknolojik araçları, yazılımları, programları kullanarak diji-
tal mecralar için içerik üretebilecek insan kaynağına ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle medya sektöründe
yaygınlaşan Netflix, Blutv, Exxen, Youtube vb. dijital platformlar için içerik üretebilecek ve bunları doğru
stratejiler ile dağıtacak dijital içerik üreticileri istihdam edilmektedir.
Yeni medya eğitimi alan lisans mezunu bireylerin de meslek formasyonu kazandırılmasının, gelecekteki
profesyonel iş yaşamların da fayda sağlayacağı açıkça görülmektedir. Bu bağlamda bu eğitimlerle; kaliteli
dijital içerik üretebilme, dijital içerik türlerine hâkim olabilme, SEO’nun temel kavramlarını bilebilme, içerik
pazarlaması yapabilme vb. birçok kazanım söz konusudur.
Dijital içerik üretici kavramı kadar içeriğin dağıtımı ve pazarlanması süreci de önem taşımaktadır. Dijital
pazarlamanın önemli kavramlarından biri olan SEO (Search Engine Optimization) olarak bilinen “Arama
Motoru Optimizasyonu” sayesinde arama motorlarını kullanan kişilerin içeriğe daha kolay ve hızlı bir şekilde
ulaşması sağlanmaktadır. “SEO, arama motorlarında her zaman bulunabilmek adına yapılan iyileştirme ve
- Bildiri Metni - 133 Eğitimde Yeni Normlar-II