Page 183 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 183

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




              Uzaktan Eğitim Döneminde Kullanılan Toplantı Platformları Hakkında Öğretmen Görüşleri


                                Damla SÖNMEZ , Damla ÖZÇELİK ÇELEBİ , Gül KALELİ YILMAZ      c
                                                                        b
                                               a
                          a Doktora Öğrencisi, Bursa Uludağ Üniversitesi, damlasonmez91@gmail.com
                            b Yüksek Lisans Öğrencisi, Gazi Üniversitesi, damlaozcelik07@gmail.com
                                  c Doç. Dr., Bursa Uludağ Üniversitesi, gulkaleli@uludag.edu.tr



                 Özet


                 Covid-19 pandemisi tüm dünyayı etkilemiş ve her alanda köklü değişikliklere sebep olmuştur. Pan-
            deminin etkilediği ve değişime uğrattığı alanlardan biri de eğitim alanıdır. Pandemi döneminin gerektirdiği
            evde kalma süreci, uzaktan eğitimi zorunlu hale getirmiştir. Bu süreci en etkili şekilde yürütebilmek için,
            uzaktan eğitimde Zoom, Google Meet gibi alternatif uygulamalar kullanılmaya başlanmıştır.
                 Her iki uygulamayı da kullanan önemli bir kesim bulunmaktadır. Ancak iki uygulamanın da benzer
            birçok yönünün yanında kendi içinde avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Bu çalışmada pande-
            mi sürecinde yürütülen uzaktan eğitim faaliyetlerinde hem Zoom hem de Google Meet’i aktif bir şekilde
            kullanan öğretmenlerin, bu uygulamalara yönelik görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Durum çalışması
            yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veriler uzman
            görüşüne sunularak son haline getirilen 6 adet yarı yapılandırılmış mülakat sorusu ile toplanmıştır.
                 Çalışmaya 12 matematik öğretmeni katılmıştır. Bu öğretmenler aynı zamanda lisansüstü eğitim al-
            maktadırlar, Zoom ve Google Meet’i aktif bir şekilde kullanmaktadırlar. Çalışmadan elde edilen veriler nitel
            veri analizi yöntemleri içerisinde yer alan içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir.  Çalışma sonucunda
            öğretmenlerin Google Meet uygulamasını kullanım kolaylığı, görüntüsü ve ses kalitesi, derse katılım süreci
            gibi unsurlar açısından daha uygun buldukları görülmüştür. Katılımcı sayısı ve ekran paylaşımı açısından
            ise Zoom uygulamasının daha uygun olduğu öğretmenler tarafından bildirilmiştir.

                 Anahtar Kelimeler:  Google Meet, Öğretmen Görüşü, Uzaktan Eğitimi, Zoom



































            - Bildiri Metni -                                183                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187   188