Page 184 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 184
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitimin Ortaokul Öğrencilerinin Akademik Başarısına Etkisinin İncelenmesi
Serdal Işıktaş , Hatice Karamano b
a
a Doç.Dr, Kıbrıs Sağlık ve Toplum Bilimleri Üniversitesi, serdal.isiktas@kstu.edu.tr
b Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Öğrencisi, Kıbrıs Sağlık ve Toplum Bilimleri Üniversitesi,hati-
c2011ahmet@gmail.com
Özet
Bu çalışma, covid-19 pandemisi ile birlikte uygulamaya konulan internet üzerinden yapılan eş zamanlı
(senkron) ve eş zamansız (asenkron) uzaktan eğitimin, ortaokul öğrencilerinin akademik başarılarını nasıl
etkilediği üzerinde durmuştur. Çalışmada öğrencilerin akademik başarılarının etkilenme şeklini ve nedenini
kendi bakış açıları üzerinden tespit etmek amaçlanmıştır.
Çalışma, covid-19 süreci ile uygulamaya konulan uzaktan eğitim ile ilgili sorunların tespiti ve bu so-
runların giderilmesinde izlenebilecek yöntemlerin oluşturulmasında, uygulayıcılara ve bu konuda yapılacak
diğer araştırmalara yol göstermesi adına önemlilik arz etmektedir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi
kullanılmıştır. Araştırma evrenini temsil ettiği düşünülen Güzelyurt bölgesi ortaokul öğrencileri rastgele
örneklem yöntemiyle belirlenmiştir. Araştırmaya 199 ortaokul öğrencisi katılmış ancak 136 görüşme
formu yeterli içeriği sağladığı için değerlendirmeye alınmıştır. Veriler, ilgili literatür taraması ve uzman
görüşü alınarak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanıp içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda katılımcıların çoğunluğu uzaktan eğitimlerin olumlu
yönde etkisini gördüğü ve ders konularını işleyip tekrarlar yaparak derslerden geri kalmadıkları bilgileri
elde edilmiştir. Bu duruma karşılık internetten ve uygulamalardan kaynaklanan sorunlar nedeniyle derse
katılamama veya dersten geri kalma gibi olumsuz etkilerinin olduğu belirlenmiştir. Ders saatlerinin ve
sürelerinin daha uygun saatlerde olması ile ilgili önerilere de ulaşılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Covid-19, Eğitim, Uzaktan Eğitim
Investıgatıon of the effects of dıstance educatıon on the academıc success of the secondary school
students
Abstarct
This study focused on how synchronous (synchronous) and asynchronous (asynchronous) distance
education on the internet, which was put into practice with the covid-19 pandemic, affects the academic
success of secondary school students. In the study, it is aimed to determine the way and the reason why
students’ academic success is affected from their own perspectives.
The study is important in determining the problems related to distance education put into practi-
ce with the covid-19 process and in establishing the methods that can be followed in eliminating these
problems, in guiding practitioners and other researches on this subject. Qualitative research method was
used in this study. Secondary school students in the Güzelyurt region, which is thought to represent the
research population, were determined by random sampling method. 199 secondary school students
participated in the research, but 136 interview forms were evaluated because they provided sufficient
content. The data were collected with a semi-structured interview form prepared by taking the relevant
literature review and expert opinion and analyzed by content analysis.
artvincovidcongress.org 184 - Bildiri Metni -