Page 182 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 182

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                Öğretmen Adaylarının Pandemi Dönemi Ders Çalışma Alışkanlık ve Tutumları


                                                   Ferdi BAHADIR a


                     a Dr. Öğr. Üyesi, Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi, ferdibahadir@hotmail.com



             Özet

             Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının pandemi dönemi ders çalışma alışkanlık ve tutumlarının
        incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır.
        Araştırmanın katılımcılarını doğudaki bir üniversitenin farklı bölümlerinde öğrenim gören 20 öğretmen
        adayı oluşturmaktadır.
             Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.
        Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi ve açık kodlama yönte-
        mi kullanılmıştır. Bu bağlamda veriler bilgisayar ortamına aktarılarak gerekli kodlamalar oluşturulmuştur.
        Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının görüşleri olumlu ve olumsuz kategoriler altında toplan-
        mıştır. Olumlu görüşlere bakıldığında kaydolan dersi tekrar dinleme, kütüphane yerine internet kaynaklarını
        kullanma, daha çok okuma, düzenli ödev yapma alışkanlığı kazanma en sık tekrarlanan görüşlerdendir.
             Derslere devamsızlık, not tutma alışkanlığının kaybolması, sadece dersi geçmek için çalışma, verimsiz
        ders çalışma en sık tekrarlanan olumsuz görüşlerdendir. Sonuç olarak, pandemi döneminde öğrencilerin
        ders çalışma alışkanlık ve tutumlarının olumlu ve olumsuz yönde etkilendiği söylenebilir. Öğrencilerin ders
        çalışma alışkanlık ve tutumlarını olumsuz yönde etkileyen faktörlerin kontrol edilmesi gerekmektedir.
        Öğrencilerin çoğu uzaktan eğitimde deneyimsiz olduklarından, bu yönde bazı becerilerin önceden kazan-
        dırılması gerektiği düşünülebilir.
             Bu bağlamda öğrencilere, çevrimiçi öğrenme ile etkili öğrenmeler gerçekleştirebilmelerine yardımcı
        olacak bilgi, beceri ve tutumlar kazandırılabilir. Öğrencilerin ders çalışma alışkanlık ve tutumları öğrenim
        gördükleri bölüme göre değişkenlik gösterebileceğinden, bu araştırma farklı bölümler temelinde tekrar-
        lanabilir.


             Anahtar Kelimeler:  Ders Çalışma, Alışkanlık, Tutum, Öğretmen Adayları, Pandemi






























               artvincovidcongress.org                   182                                      - Bildiri Metni -
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187