Page 180 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 180

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             7.  Liderin Etkili iletişim Ağı Oluşturması: Liderlerin hastalık döneminde personel ile gerçekleştirecek-
        leri amaçlara ulaşabilmeleri için en önemli araç hiç kuşkusuz iletişimdir. Örneğin ; okul liderleri bu süreçte
        öğretmen-öğrenci-veli arasındaki entegrasyonu en iyi şekilde organize etmeyi planlamıştır. Bu süreçte
        velilerin kaygısının oldukça üst düzeyde olduğu belirtilmiştir. Eğitim sürecinin belirsizliği ve ne olacağının
        nasıl bir sürecin onları beklediğini kestiremedikleri için velilerde huzursuzluk durumları ortaya çıkmıştır. Okul
        müdürleri bu durumu çözüm olarak öğretmenlerine sizlere güveniyorum ve inanıyorum düşüncesinden
        yola çıkarak, verilen eğitimle ilgili velilerle ve öğretmenlerle online toplantılar yapmış, velilerin bu karma-
        şık düşüncelerini olumlu yöne çevirmeye çalışmıştır. Aynı zamanda öğretmen öğrenci ve veliyle watsap
        grupları kurarak istedikleri zamanda onlara ulaşmalarını ve ne olursa olsun onlara her şekilde yardımcı
        olacaklarını belirtmişler ve bunu uygulamaya koyarak başarmışlardır. Velilerin her hangi bir sıkıntısı duru-
        munda anında geri dönüş yapılmış okula olan güvenin arttırılması sağlanmıştır. Veli toplantıları da online
        süreçte zoom üzerinden gerçekleşmiş, öğrencilerle ilgili gerekli tüm bilgiler verilmiştir.
             8. Liderin Vizyon Yönü: Liderler, aynı zamanda kurumlarına yeni ufuklar çizebilen insanlardır. Bütün
        enerjisini öğretmen ve idareciler arasındaki kısır çekilmelere harcayan bir okula yeni gelen bir yönetici için
        bu sıkıntıları aşmanın en iyi yolu yeni bir hedef çizmektir. Mevcut kısır tartışmaların içine girmenin hiçbir
        anlam ve yararının olmayacağı durumlarda herkesin gözünü çevireceği yeni bir ufuk mevcut sorunların
        geri plana atılmasına yardımcı olacaktır. Uzağı gören bir lider bu yolla okulundaki personelin potansiyelini
        çok iyi değerlendirerek, onlara yaptıklarından çok daha iyi işler yapabileceklerine ikna eder. Okulların et-
        kinliği vizyoner liderlerin varlığına bağlıdır. Vizyon, liderlerin önünü görmesini sağlar.
             9. Okul vizyonunun üç temel işlevi vardır:
             a) Okul personelini teşvik etme, güçlendirme geliştirme ve takım çalışmasını sağlama,
             b) Karara katılımla, okulun gelişimini sağlayacak kararların alınmasını teşvik etme.
             c) Okuldaki bütün iş görenlerin enerjilerini, okulun gelişmesine odaklandırma.
             10.       Okullar vizyonu olduğu sürece anlamsız sorunlarla ve ayrıntılarla bozulmaz. Gündelik so-
        runlar için dayanma gücü kazanır. Sorunlar daha kolay ve çoğu zaman kendiliğinden çözülebilir. Bu korona
        sürecinde liderlerin bünyesinde çalıştırdığı tüm personelinden en iyi şekilde faydalanması için onları iyi tanı-
        malı, organize etmeli ve kurumun amaçlarını gerçekleştirmeye yönelik belirlediği amaçlar doğrultusunda
        onları iyi bir şekilde yönlendirmelidir. Aynı zamanda tüm kurumda kapsamlı bir teknoloji bütünleşmesini
        sağlamak için mükemmeliyeti ve dönüşümü destekleyen ortak bir vizyonun geliştirilmesi ve uygulanma-
        sına ilham vermeli ve liderlik etmelidir.


             KAYNAKÇA


             Ali, İ. A., & Abdalla, M. S. (2017). Educational management, educational administration and educational
        leadership: definitions and general concepts. SAS Journal of Medicine, 326-329.
             Bennis, Warren. (1989). Bir Lider Olabilmek. Çev: Utku Teksöz. istanbul: Sistem Yayincilik
             Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yöne-
        lik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları
        Dergisi, 6 (3) , 112-142.
             Bursalioglu, Ziya. (1994). Okul Yönetiminde Yeni Yapi ve Davranis. (Genisletilmis dokuzuncu baski).
        Ankara.PegemYayinlari.
             Biçer T. (2008). Sporda Toplam Kalite Yönetimi ve Futbol Uygulamaları, Beyaz Yayınları, İstanbul, s.
        12, 57-58.
             Can, E. (2020) Coronavirüs pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim
        uygulamaları. Açık öğretim Uygulamaları ve Araştırmacıları Derneği, 6 (2) , 11-53
             CELEP, Cevat (2002). Sınıf Yönetimi ve Disiplin, Anı Yayıncılık, Ankara.
             Hatice Necla KELEŞ, Derin ATAY, Ferhat KARANFİL, COVID 19 Pandemi Sürecinde Okul müdürlerinin

               artvincovidcongress.org                   180                                      - Bildiri Metni -
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185