Page 178 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 178

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             20. Okullar, her bir öğrenci ile iletişim sistemi ve bir çeşit günlük yoklama yöntemi geliştirmelidir.
        Ebeveynlerin cep telefonuna erişimi varsa bu öğretmenlerden gelen telefon mesajı şeklinde olabilir. 21.
        Okullar, öğretmenler ve okul personeli ile günlük kontrol süreçleri geliştirmelidir.
             21.  Okullar, öğrencilerin refah ve zihinsel sağlığının korunmasını aynı zamanda da çocukların online
        tehditlere karşı korunmasını sağlamak için ekrana maruz kalınan saatler ve online araçların güvenli kul-
        lanımı konusunda, öğrenci ve ailelere rehberlik etmelidir.
             22. Diğer okul ağ veya sistemlerini belirleyerek, yeni yöntemlerde eğitim verilmesinde hızlı iyileşme-
        yi teşvik edebilmek, ihtiyaçlarınız ve bunları çözme yaklaşımlarınız hakkında bilgi paylaşmak için onlarla
        düzenli iletişim yolları oluşturun.
             23. Okul liderlerinin, başarılı olmak için ihtiyaç duydukları mali, lojistik ve ahlaki desteği almalarını
        sağlayın.
             24. İletişim planı geliştirin. İhtiyaç durumunda, eğitim stratejisinin yürütülmesini desteklemek için
        önemli destek grupları ve mesajları belirleyin, bunların etkili bir şekilde çeşitli kanallardan iletişim kurma-
        sını sağlayın.

             Korona Sürecinden Sonra Etkili Bir Liderin Sahip Olması Gereken Beceri, Yeterlik ve Özellikler
             1.  Teknolojik Lider Özelliği ve Dijital Okuryazarlık: Liderin küreselleşen dünyada yenilikleri takip ede-
        bilmesi ve çevresindeki bu yeniliklere adapte edebilmesine yönelik çalışmalar yapabilmesi için çağının
        gerektirdiği teknolojik bilgilere sahip olması gerekir. Aynı zamanda korona sürecinde uzaktan eğitime geçil-
        mesiyle tam anlamıyla teknolojinin önemi artmış ve tüm eğitim öğretim uygulamaları teknoloji sayesinde
        gerçekleşmeye başlamıştır.
              Eğitim ve öğretime uzaktan devam edilmesi kararının öğretmenlerde büyük kaygı yarattığını söz
        konusu haline gelmiştir. Özellikle uzaktan eğitim tecrübelerinin bulunmaması öğretmenlerin kaygılarını
        ciddi şekilde arttıran bir faktör olarak ifade edilmiştir. Söz konusu stresin “dijital okul yazarlığı yüksek”
        olan öğretmenlerde daha az olduğunu, ancak özellikle ileri yaş gruplarında ve “dijital okul yazarlık açısın-
        dan yetersiz olan” ve “teknolojik araç kullanımı” gelişmemiş öğretmenlerin sorun yaşama durumu ortaya
        çıkmıştır. Liderler bu süreçte hem kendilerinin hem de bünyesinde bulunan öğretmenlerin en son uygula-
        malardan olan teknolojiyi eğitime entegre edilmesine yönelik çalışmalardan haberdar olmasını sağlamalı
        kendisi de bu gelişmeleri yakinen takip etmeli okul kültürüne göre teknolojik alt yapısını oluşturmalıdır.
        Teknoloji küreselleşen dünyada en önemli liderlik özelliği olarak ilk sırayı almaktadır.
             2. Liderin Organizasyon Özelliği ve İşbirliği Uygulamaları: Liderin içerisinde bulunduğu bu süreci iyi bir
        şekilde koordine etmek ve aynı zamanda hedeflenen amaçları gerçekleştirebilmeyi sağlamak için organi-
        zasyon yeteneğinin ön planda olması gerekir. Uzaktan eğitimin başlaması ile okul müdürleri öğretmenlerle
        durum tespit görüşmeleri yapması, yönetim olarak teknolojik desteği “öncelikli” bularak bu konuda destek
        sağlamaya yönelik çalışmalar gerçekleştirmesi gerekmektedir. Bu desteğin öncelikle öğretmenler arası
        “meslektaş iş birliği” yoluyla gerçekleştiği belirlenmiştir. Müdürlerin teknoloji okuryazarlığı yüksek ve/veya
        bilgisayar öğretmenliği bölüm mezunu öğretmenlerini bu konuda kendini yetersiz hisseden öğretmenle-
        re destek olmaları bakımından teşvik etmişlerdir. Bu konu da Okullarda görevli olan Bilişim teknolojileri
        öğretmenleri zorunlu olmadıkları halde, diğer öğretmenlerimize online ders verme konusunda destek
        olmuşlardır. Böylelikle eğitimde meslektaş iş birliği gerçekleşmiş ve eğitim öğretim sürecine yönelik ça-
        lışmalar daha verimli hale gelmiştir. Okul müdürü bu iletişim ağının organizasyonun oluşumunda liderlik
        etmelidir ve görünüyor ki hızlı bir şekilde değişen çevre şartlarına ayak uydurabilen, çabuk organize olan
        ve koordineli çalışan bir takımın başında olan liderler geleceğinde lideri olarak tanımlanmaktadırlar.
             3. Liderin Problemlere Anında Çözüm Üretebilme Yeteneği:  Hastalık sürecinde ortaya çıkacak her
        hangibir durum karşısında çok çabuk onu çözme sürecine gidilmelidir. Teknolojik destek, pandemi ve uzak-
        tan eğitim boyunca sürekli devam etmiş ve sorun oluştuğu anda hemen müdahale edilmelidir. Liderler bu
        süreçte “sorunlara hızlı müdahale” nin etkili bir strateji olduğunu ve sorun çözmede “inisiyatif alma” nın

               artvincovidcongress.org                   178                                      - Bildiri Metni -
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183