Page 189 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 189
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Veri Analizi
Verilerin analizinde içerik analizi tercih edilmiştir. Bu tür analizleri seçen araştırmacılar ilk olarak
araştırma konusu ile ilgili kategorileri oluşturmaktadırlar. Kategorilerini oluşturduktan sonra araştırmacı,
incelediği verilerinin içerisindeki uygun kelimeyi veya cümleyi uygun kategoriye yerleştirip saymaktadır
(Silverman, 2011).
Bu araştırmada kullanılan görüşme formunda yer alan sorular dikkate alınarak kategoriler belirlen-
miştir. Görüşme formunda ki metinler okunduktan sonra temalar oluşturulmuştur. Toplanan verilerden
oluşturulan bu temaların tekrarları sayılarak frekans ve yüzdelikleri oluşturulmuştur. Bu şekilde ortaya
çıkan tablolar yorumlanmış ve araştırmanın amacı doğrultusunda sonuçlar ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Araştırmacı yorumları ve bulguları desteklemek amacıyla görüşme metinlerinden birebir alıntıları Ö1, Ö2
kodlarını kullanarak yapmıştır.
Bulgular
Tablo 1: İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin cinsiyet değişkenine göre aka-
demik başarıya katkısının yönü
KATEGORİ TEMA C f %
K 36 26,47
Olumlu
E 25 18,38
K 17 12,5
İnternet üzerinden yapılan Olumsuz
eşzamanlı ve eş zamansız E 20 14,71
eğitimlerin akademik başa- K 9 6,62
rıya katkısının yönü Hiçbir katkısı yok
E 9 6,62
K 13 9,56
Hem olumlu hem olumsuz
E 7 5,15
TOPLAM 136 100,00
Tablo 1’de internet üzerinden uygulanan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin öğrencilerin akademik
başarısına yansımasına ve bu yansımanın cinsiyet farklığına bakılmıştır. Bu bağlamda katılımcıların büyük
bir çoğunluğu eğitimlerin akademik başarılarına olumlu yönde yansımalarını gördüğünü belirtmişlerdir.
Uzaktan eğitimlerin başarılı yansımalarını görenlerin %26.47’sini kız öğrenciler oluşturmaktadır.
Görüş bildiren katılımcıların büyük bir çoğunluğu özellikle böyle bir dönemde derslerinden kopmamaları
açısından önemli bir uygulama olduğunu da belirtmişlerdir. Katılımcı Ö6 “dersleri öğrendik” diye özet bir
ifade kullanmıştır.
Geriye kalan katılımcıların 37 tanesi uzaktan eğitimlerin olumsuz yansımalarını yaşadığını belirtirken,
geriye kalan 18 kişi hiçbir yansımasını görmediğini, 20’si ise hem olumlu hem de olumsuz yansımalarını
yaşadıklarını ifade etmişlerdir.
Bu çalışmaya benzer bir çalışma olan “Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Etkililiği Üzerine Bir Araştırma
(İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programı Örneği)” tezi içerinde yer
alan Bontempi (2003)’nin “Motivasyon ve Uzaktan Eğitim: Şimdiye Kadar Ne Bilebiliyoruz” adlı araştırmasın
da cinsiyet değişkeninin uzaktan eğitim alan öğrencilerin güdülenmesi üzerinde etkili olduğu belirtilmiştir.
Bu araştırmada kız öğrencilerin güdülenmesinin çeşitli nedenlerden dolayı erkek öğrencilerden daha düşük
olduğu ortaya çıkmıştır (Kılınç, 2015).
- Bildiri Metni - 189 Eğitimde Yeni Normlar-II