Page 189 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 189

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Veri Analizi
                 Verilerin analizinde içerik analizi tercih edilmiştir. Bu tür analizleri seçen araştırmacılar ilk olarak
            araştırma konusu ile ilgili kategorileri oluşturmaktadırlar. Kategorilerini oluşturduktan sonra araştırmacı,
            incelediği verilerinin içerisindeki uygun kelimeyi veya cümleyi uygun kategoriye yerleştirip saymaktadır
            (Silverman, 2011).
                 Bu araştırmada kullanılan görüşme formunda yer alan sorular dikkate alınarak kategoriler belirlen-
            miştir. Görüşme formunda ki metinler okunduktan sonra temalar oluşturulmuştur. Toplanan verilerden
            oluşturulan bu temaların tekrarları sayılarak frekans ve yüzdelikleri oluşturulmuştur. Bu şekilde ortaya
            çıkan tablolar yorumlanmış ve araştırmanın amacı doğrultusunda sonuçlar ortaya konulmaya çalışılmıştır.
            Araştırmacı yorumları ve bulguları desteklemek amacıyla görüşme metinlerinden birebir alıntıları Ö1, Ö2
            kodlarını kullanarak yapmıştır.


                 Bulgular

             Tablo 1: İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin cinsiyet değişkenine göre aka-
                                                demik başarıya katkısının yönü

                         KATEGORİ                       TEMA                   C          f          %
                                                                               K         36         26,47
                                                       Olumlu
                                                                               E         25         18,38
                                                                               K          17         12,5
                  İnternet üzerinden yapılan           Olumsuz
                  eşzamanlı ve eş zamansız                                     E         20         14,71
                  eğitimlerin akademik başa-                                   K          9         6,62
                     rıya katkısının yönü          Hiçbir katkısı yok
                                                                               E          9         6,62
                                                                               K          13        9,56
                                               Hem olumlu hem olumsuz
                                                                               E          7          5,15
                                                       TOPLAM                            136       100,00
                 Tablo 1’de internet üzerinden uygulanan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin öğrencilerin akademik
            başarısına yansımasına ve bu yansımanın cinsiyet farklığına bakılmıştır. Bu bağlamda katılımcıların büyük
            bir çoğunluğu eğitimlerin akademik başarılarına olumlu yönde yansımalarını gördüğünü belirtmişlerdir.
                 Uzaktan eğitimlerin başarılı yansımalarını görenlerin %26.47’sini kız öğrenciler oluşturmaktadır.
            Görüş bildiren katılımcıların büyük bir çoğunluğu özellikle böyle bir dönemde derslerinden kopmamaları
            açısından önemli bir uygulama olduğunu da belirtmişlerdir. Katılımcı Ö6  “dersleri öğrendik” diye özet bir
            ifade kullanmıştır.
                 Geriye kalan katılımcıların 37 tanesi uzaktan eğitimlerin olumsuz yansımalarını yaşadığını belirtirken,
            geriye kalan 18 kişi hiçbir yansımasını görmediğini, 20’si ise hem olumlu hem de olumsuz yansımalarını
            yaşadıklarını ifade etmişlerdir.
                 Bu çalışmaya benzer bir çalışma olan “Uzaktan Eğitim Uygulamalarının Etkililiği Üzerine Bir Araştırma
            (İnönü Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi İlahiyat Lisans Tamamlama Programı Örneği)” tezi içerinde yer
            alan Bontempi (2003)’nin “Motivasyon ve Uzaktan Eğitim: Şimdiye Kadar Ne Bilebiliyoruz” adlı araştırmasın
            da cinsiyet değişkeninin uzaktan eğitim alan öğrencilerin güdülenmesi üzerinde etkili olduğu belirtilmiştir.
            Bu araştırmada kız öğrencilerin güdülenmesinin çeşitli nedenlerden dolayı erkek öğrencilerden daha düşük
            olduğu ortaya çıkmıştır (Kılınç, 2015).






            - Bildiri Metni -                                189                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   184   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194