Page 190 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 190
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 2: İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin cinsiyet değişkenine göre aka-
demik başarıya olumlu katkıları
KATEGORİ TEMA C f %
Ders konuları işlenerek ve tekrarlar yapılarak derslerden geri kalmamaya K 24 13,79
fırsatı vermesi E 15 8,62
Daha fazla ödev, pekiştirme ve tekrar yaparak dersi daha iyi anlama olanağı K 12 6,90
sağlaması E 5 2,87
K 11 6,32
Ders ve verilen ödevlerin daha iyi anlaşılır olması
E 11 6,32
Ders notlarına, görsellerine ve diğer materyallerine istenilen zamanda ve tek- K 11 6,32
rardan ulaşabilmesi E 7 4,02
K 6 3,45
Ders başarısını artırması
E 6 3,45
K 10 5,75
olumlu katkıları İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin öğrencilerin akademik başarısına Ders çalışma isteğini artırması E 6 3,45
Esnek ders saatlerinin olması ve vakitten tasarruf sağlaması
K
0,57
1
E
6
3,45
Derslerin ev ortamında rahat bir şekilde dinlenmesi K 3 1,72
E 3 1,72
K 3 1,72
Soru sorma şansının artması
E 2 1,15
K 3 1,72
Yüz yüze eğitimden daha iyi olması
E 0 0,00
K 3 1,72
Sosyalleşmeyi sağlayarak motive etmesi
E 0 0,00
K 11 6,32
Olumlu herhangi bir katkısının olmaması
E 15 8,62
TOPLAM: 174 100
İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin öğrencilerin akademik başarılarına
olan olumlu katkıları ve cinsiyet değişkenine göre farklılıkları Tablo 2’de gösterilmiştir. Bu tabloda katı-
lımcıların %22.41’i ders konularını işleyerek ve tekrarlar yaparak derslerinden geri kalmadıklarını ifade
etmişlerdir. Bu ifadeyi belirten kız öğrenci oranı %13.79, erkek öğrenci oranı ise %8.62’dir.
Katılımcılardan Ö47 “ İnternet üzerinden yeni konular öğrendik ve anlamaya çalıştık. Bir sürü soru
çözdük ve pekiştirdik. Okula gelince daha iyi anladık” şeklinde ifade kullanarak bu tür eğitimlerin olumlu kat-
kısını vurgulamıştır. Ayrıca eğitimlerin herhangi bir olumlu katkısını görmeyen öğrenci oranı ise %14.94’tür.
Benzer başka bir çalışmada yine ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitim modellerinden web tabanlı
EBA ile ilgili yararları hakkında görüş bildirmeleri istenmiştir. Araştırma doğrultusunda görüş bildiren öğ-
renciler EBA Ders web sitesinin yararlarını; konuları pekiştirme, sınavlara hazırlık ve ders tekrarı yapma
olarak belirtmiştir. Her iki araştırmada da öğrenci görüşleri doğrultusunda benzer sonuçlar ortaya çık-
mıştır (Tüysüz ve Çümen, 2016).
artvincovidcongress.org 190 - Bildiri Metni -