Page 190 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 190

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Tablo 2: İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin cinsiyet değişkenine göre aka-
        demik başarıya olumlu katkıları
          KATEGORİ                                  TEMA                                    C      f    %

                     Ders konuları işlenerek ve tekrarlar yapılarak derslerden geri kalmamaya   K  24  13,79
                     fırsatı vermesi                                                        E     15   8,62


                     Daha fazla ödev, pekiştirme ve tekrar yaparak dersi daha iyi anlama olanağı   K  12  6,90
                     sağlaması                                                              E     5    2,87

                                                                                            K     11   6,32
                     Ders ve verilen ödevlerin daha iyi anlaşılır olması
                                                                                            E     11   6,32
                     Ders notlarına, görsellerine ve diğer materyallerine istenilen zamanda ve tek-  K  11  6,32
                     rardan ulaşabilmesi                                                    E     7    4,02

                                                                                            K     6    3,45
                     Ders başarısını artırması
                                                                                            E     6    3,45
                                                                                            K     10   5,75
                 olumlu katkıları İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin öğrencilerin akademik başarısına   Ders çalışma isteğini artırması  E  6  3,45
                     Esnek ders saatlerinin olması ve vakitten tasarruf sağlaması

                                                                                            K
                                                                                                       0,57
                                                                                                   1
                                                                                            E
                                                                                                  6
                                                                                                       3,45
                     Derslerin ev ortamında rahat bir şekilde dinlenmesi                    K     3    1,72
                                                                                            E     3    1,72
                                                                                            K     3    1,72
                     Soru sorma şansının artması
                                                                                            E     2     1,15
                                                                                            K     3    1,72
                     Yüz yüze eğitimden daha iyi olması
                                                                                            E     0    0,00

                                                                                            K     3    1,72
                     Sosyalleşmeyi sağlayarak motive etmesi
                                                                                            E     0    0,00
                                                                                            K     11   6,32
                     Olumlu herhangi bir katkısının olmaması
                                                                                            E     15   8,62

                                                                                TOPLAM:    174   100
             İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin öğrencilerin akademik başarılarına
        olan olumlu katkıları ve cinsiyet değişkenine göre farklılıkları Tablo 2’de gösterilmiştir. Bu tabloda katı-
        lımcıların %22.41’i ders konularını işleyerek ve tekrarlar yaparak derslerinden geri kalmadıklarını ifade
        etmişlerdir. Bu ifadeyi belirten kız öğrenci oranı %13.79, erkek öğrenci oranı ise %8.62’dir.
             Katılımcılardan Ö47 “ İnternet üzerinden yeni konular öğrendik ve anlamaya çalıştık. Bir sürü soru
        çözdük ve pekiştirdik. Okula gelince daha iyi anladık” şeklinde ifade kullanarak bu tür eğitimlerin olumlu kat-
        kısını vurgulamıştır. Ayrıca eğitimlerin herhangi bir olumlu katkısını görmeyen öğrenci oranı ise %14.94’tür.
              Benzer başka bir çalışmada yine ortaokul öğrencilerinin uzaktan eğitim modellerinden web tabanlı
        EBA ile ilgili yararları hakkında görüş bildirmeleri istenmiştir. Araştırma doğrultusunda görüş bildiren öğ-
        renciler EBA Ders web sitesinin yararlarını; konuları pekiştirme, sınavlara hazırlık ve ders tekrarı yapma
        olarak belirtmiştir. Her iki araştırmada da öğrenci görüşleri doğrultusunda benzer sonuçlar ortaya çık-
        mıştır (Tüysüz ve Çümen, 2016).

               artvincovidcongress.org                   190                                      - Bildiri Metni -
   185   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195