Page 191 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 191
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 3: İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin cinsiyet değişkenine göre akade-
mik başarıya olumsuz katkıları
Kategori Tema C f %
İnternetten ve kullanılan uygulamalardan kaynaklanan sorunlar nedeniyle K 49 24,50
derse katılamama, dersi anlamam E 34 17,00
K 18 9,00
Eğitimlerde anlatılan derslerin anlaşılır olmaması
E 16 8,00
Dikkat dağınıklığını ve kafa karışıklığı yaratmasından dolayı motivasyonu dü- K 13 6,50
şürmesi ve çalışma isteğini köreltmesi E 7 3,50
K 5 2,50
Eğitime uygun ev ortamının olmaması
E 3 1,50
K 3 1,50
rısına olumsuz katkıları İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimlerin öğrencilerin akademik başa- Ders saatlerinin ve ders sürelerinin uygun olmaması K 0 3,50
Ders başarını düşürmesi
3
E
1,50
7
0,00
E
1,50
3
K
Sosyalleşme açısından yeterli olmaması ve katılan öğrencilerin uygun olma-
yan davranışlar yapması
2,50
K
5
Öğretmene ders sırasında yeterince soru sorma fırsatını vermemesi E 9 4,50
E 2 1,00
K 2 1,00
Ödevlerin verilmesine rağmen kontrolünün yapılmaması
E 4 2,00
Teknolojik araçlarla fazla vakit geçirilmesine ve fiziksel yorgunluğa neden K 1 0,50
olması E 2 1,00
K 5 2,50
Olumsuz herhangi bir katkısının olmaması
E 9 4,50
TOPLAM: 200 100
Tablo 3’de ise eğitimlerin olumsuz katkıları öğrenciler tarafından belirtilmiştir. Belirtilen ifadeler so-
nucunda 83 öğrenci internetten ve kullanılan uygulamalardan kaynaklanan sorunlar nedeniyle derse
katılamamış veya dersi anlamamışlardır.
Özellikle internet nedeniyle derslere katılamama veya devamlı dersten düşme gibi alt nedenlerin yanı
sıra internet sağlayıcısının olmaması veya yeterli internetinin olmaması gibi sorunlar katılımcılar tarafından
defalarca tekrar edilen ifadeler olmuştur. Katılımcı olarak görüş bildiren Ö116 “ Olumsuz katkısı hocanın an-
lattıklarını internet kesintisinden anlayamamak veya internetten dolayı derse girememek” olarak yazmıştır.
Bu görüşe benzer ifadeler kullanan 83 öğrencinin 49’unu kız öğrenciler oluşturmaktadır. Bu çalışma-
ya benzer yapılan başka bir çalışmada yine öğrenci görüşleri ele alınmıştır. Çalışmada öğrenciler uzaktan
eğitimin birtakım dezavantajları olduğunu ifade etmişlerdir. Bu dezavantajlar; öğretmen ve diğer öğren-
cilerle sınırlı iletişim, dersleri kaçırma, çalışma motivasyonunu düşürmesi, bazı konuları anlamada zorluk
yaşanması şeklinde sıralanmaktadır (Fojtík, 2018). Elde edilen bu sonuçlar, bu çalışma da oluşan temaları
desteklemektedir.
- Bildiri Metni - 191 Eğitimde Yeni Normlar-II