Page 192 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 192

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Tablo 4: İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimler ile ilgili önerilerin cinsiyet değiş-
        kenine göre farklılığı
          Kategori                                  Tema                                    C      f    %

                                                                                            K     18   12,33
                    Ders saatleri ve sürelerinin daha uygun saatlerde olması
                                                                                            E     11   7,53

                    Gerekli internet, araç-gereç ve diğer donanımların uygun şekilde herkese sağ-  K  14  9,59
                    lanması                                                                 E     9    6,16
               İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimler ile ilgili öğrenci öneriler
                    Yapılan derslerin ve kullanılan uygulamaların geliştirilmesi için gerekli olanların   K  12  8,22
                    yapılması                                                               E     8    5,48
                                                                                            K     10   6,85
                    Uzaktan eğitimin yapılmaması
                                                                                            E     8    5,48

                                                                                            K     3    2,05
                    Uzaktan eğitimin devam etmesi
                                                                                            E     7    4,79
                                                                                            K     7    4,79
                    Ders plan ve programlarının kesin bir şekilde oluşturulması ve uygulanması
                                                                                            E      1   0,68

                                                                                            K     0    0,00
                    Dersler internet gerektirmeyecek şekilde yapılması
                                                                                            E     7    4,79
                                                                                            K     7    4,79
                    Ders konularının ve anlatımlarının anlaşılır ve eğlenceli olması
                                                                                            E     6     4,11

                                                                                            K     4    2,74
                    Öğretmen kontrol ve ilgisini artması
                                                                                            E     8    5,48
                                                                                            K      1   0,68
                    Sınavların yapılması ve daha fazla ödevlerin verilmesi için gerekenlerin yapılması
                                                                                            E      1   0,68

                                                                                            K      1   0,68
                    Öğretmen baskısının ve katılan öğrenci sayısının fazla olmaması
                                                                                            E      1   0,68
                                                                                            K     2    1,37
                    Eğitimlerde ödev verilmesin
                                                                                            E     0    0,00

                                                                                            K      1   0,68
                    Uygun ev ortamlarının sağlanması
                                                                                            E     0    0,00
                                                                                            K     9    6,16
                    Herhangi bir öneriye sahip olunmaması
                                                                                            E     13   8,90

                                                                                TOPLAM:          146    100
             Araştırmada katılımcılara “İnternet üzerinden yapılan eşzamanlı ve eş zamansız eğitimler ile ilgili
        önerileriniz nelerdir?” diye sorulan 4. soru doğrultusunda verilen cevaplardan oluşan tablo 4, eğitimler ile
        ilgili önerilerini cinsiyet değişkenine göre göstermiş olduğu farklılığı ortaya koymaktadır.
             Katılımcı öğrencilerin çoğu olan % 19.86’sı ders saatlerinin ve sürelerinin daha uygun saatlerde ol-
        masını istemişlerdir. Bu öneriyi ifade eden  %12.33 oran ile kız öğrenciler,  % 7. 53 ise erkek öğrenciler
        olmuştur.  Yapılan başka bir çalışmada Eroğlu ve Özbek (2018) öğrencilerin e-öğrenme ve kendi kendile-
        rine öğrenme ile ilgili tutumlarını incelemişlerdir. Tutum insanların herhangi bir olaya, konuya veya objeye

               artvincovidcongress.org                   192                                      - Bildiri Metni -
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197