Page 194 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 194
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
eşitliğinin sağlanması olarak ortaya konmuştur (Özdoğan ve Berkant, 2020).
Covid-19 salgını ile bir anda uygulamaya konulan uzaktan eğitimin öğrencilere etkisinin öğrenci görüş-
leri ve cinsiyet değişkeni açısından farklılıkları ile ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
yapılan araştırmada özellikle internet üzerinden yapılan uzaktan eğitim için gerekli olan internet, araç-ge-
reç ve donanıma herkesin eşit şekilde ulaşmasının eğitim hakkı kapsamında olduğunun farkına varılması
gerekmektedir. Bu hak doğrultusunda bütün eğitim yöneticileri üstüne düşen görevleri yerine getirmelidir.
Uzaktan eğitimlerle ilgili çalışmalar en kısa zamanda dikkate alınmalı ve gerekli düzenlemeler eği-
timin devamlılığı ve kalitesinin yükseltilmesi için ivedilikle yapılmalıdır. Özellikle böyle bir kriz döneminde
örnek teşkil edecek eğitim anlayışları ve uygulamaları için hem öğretmenler hem de öğrenciler hazır hale
getirilmelidir. Bu hazır bulunuşluğu sağlayacak araç-gereç ve bilgi için gerekli araştırmalar yapmalı ve
yapılacak olan araştırmalar da desteklemelidirler.
Eğitim teknolojilerini geliştirici eğitim politikaların geliştirilmesi ve uygulanması gerekmektedir. Bu konu
ile ilgili gerekli bilgi ve finansmanın eğitim yöneticileri tarafından oluşturulması gerekmektedir.
KAYNAKÇA
Al U., Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması Gereken özellikler ve
standartlar. Bilgi Dünyası, (2)5, 259-271.
Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
Biçer, H. (2019). E-öğrenmeye yönelik tutum: ölçek uyarlama çalışması. Necmettin Erbakan Üniversi-
tesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar Ve Öğretim
Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Konya
Buluk, B , Eşitti, B . (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri
tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298
Büyüköztürk. Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma
yöntemleri (Ankara): Pegem Akademi
Demir, E (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39,
203-212.
Devran, Y, Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online
Dergisi, 8 (27), 31-40.
Dikmen M., TUNCER, M. (2018). Bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerin akademik başarıları üzerin-
deki etkisinin meta-analizi: son 10 yılda yapılan çalışmaların incelenmesi. Turkish Journal of Computer and
Mathematics Education, (9)1, 97 – 121.
Eroğlu, M., Özbek, R. (2018). The investigation of the relationship between attitudes towards e-learning
and self-directed learning with technology of secondary school students International Online Journal of
Educational Sciences, 10(5). 297-314.
Fojtík, R. (2018). Problems of distance education. ICTE Journal, 7(1), 14-23.
Gündüz, A., Aydemir, M. ve Karaman, S. (2018). Eş-zamanlı sanal sınıf ortamındaki uzaktan eğitim
öğrencilerinin sosyal bulunuşluk düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya
University Journal of Education, 8(2). 83-95.
Güven, C. A. (2017). Uzaktan eğitimin önemi ve örnek bir dersin sınav uygulaması. ICoSReSSE 2017.
Johnston, J.P. (2020). Creating better definitions of distance education. Online Journal of Distance
Learning Administration, 23(2).
Kaya, M, Çitil Akyol, C, Özbek, R , Pepeler, E . (2017). Lisansüstü eğitim programlarında ‘uzaktan eğitim
uygulamasına’ yönelik ‘eğitim bilimleri bölümü’ akademisyenlerinin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler
Dergisi, (16) 64-Ek Sayı. 16161-1627.
artvincovidcongress.org 194 - Bildiri Metni -