Page 194 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 194

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        eşitliğinin sağlanması olarak ortaya konmuştur (Özdoğan ve Berkant, 2020).
             Covid-19 salgını ile bir anda uygulamaya konulan uzaktan eğitimin öğrencilere etkisinin öğrenci görüş-
        leri ve cinsiyet değişkeni açısından farklılıkları ile ortaya konulması amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda
        yapılan araştırmada özellikle internet üzerinden yapılan uzaktan eğitim için gerekli olan internet, araç-ge-
        reç ve donanıma herkesin eşit şekilde ulaşmasının eğitim hakkı kapsamında olduğunun farkına varılması
        gerekmektedir. Bu hak doğrultusunda bütün eğitim yöneticileri üstüne düşen görevleri yerine getirmelidir.
             Uzaktan eğitimlerle ilgili çalışmalar en kısa zamanda dikkate alınmalı ve gerekli düzenlemeler eği-
        timin devamlılığı ve kalitesinin yükseltilmesi için ivedilikle yapılmalıdır. Özellikle böyle bir kriz döneminde
        örnek teşkil edecek eğitim anlayışları ve uygulamaları için hem öğretmenler hem de öğrenciler hazır hale
        getirilmelidir.  Bu hazır bulunuşluğu sağlayacak araç-gereç ve bilgi için gerekli araştırmalar yapmalı ve
        yapılacak olan araştırmalar da desteklemelidirler.
             Eğitim teknolojilerini geliştirici eğitim politikaların geliştirilmesi ve uygulanması gerekmektedir. Bu konu
        ile ilgili gerekli bilgi ve finansmanın eğitim yöneticileri tarafından oluşturulması gerekmektedir.

             KAYNAKÇA


             Al U., Madran, R. O. (2004). Web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri: sahip olması Gereken özellikler ve
        standartlar. Bilgi Dünyası, (2)5, 259-271.
             Baltacı, A. (2019). Nitel araştırma süreci: nitel bir araştırma nasıl yapılır?. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal
        Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(2), 368-388.
             Biçer, H. (2019). E-öğrenmeye yönelik tutum: ölçek uyarlama çalışması. Necmettin Erbakan Üniversi-
        tesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar Ve Öğretim
        Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Konya
             Buluk, B , Eşitti, B . (2020). Koronavirüs (Covid-19) sürecinde uzaktan eğitimin turizm lisans öğrencileri
        tarafından değerlendirilmesi. Journal of Awareness, 5(3), 285-298
             Büyüköztürk. Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma
        yöntemleri (Ankara): Pegem Akademi
             Demir, E (2014). Uzaktan eğitime genel bir bakış. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 39,
        203-212.
             Devran, Y, Elitaş, T. (2017). Uzaktan eğitim: fırsatlar ve tehditler. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online
        Dergisi, 8 (27), 31-40.
             Dikmen M.,  TUNCER, M. (2018). Bilgisayar destekli eğitimin öğrencilerin akademik başarıları üzerin-
        deki etkisinin meta-analizi: son 10 yılda yapılan çalışmaların incelenmesi. Turkish Journal of Computer and
        Mathematics Education, (9)1, 97 – 121.
             Eroğlu, M., Özbek, R. (2018). The investigation of the relationship between attitudes towards e-learning
        and self-directed learning with technology of secondary school students International Online Journal of
        Educational Sciences, 10(5). 297-314.
             Fojtík, R. (2018). Problems of distance education. ICTE Journal, 7(1), 14-23.
             Gündüz, A., Aydemir, M. ve Karaman, S. (2018). Eş-zamanlı sanal sınıf ortamındaki uzaktan eğitim
        öğrencilerinin sosyal bulunuşluk düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya
        University Journal of Education, 8(2). 83-95.
             Güven, C. A. (2017). Uzaktan eğitimin önemi ve örnek bir dersin sınav uygulaması. ICoSReSSE 2017.
             Johnston, J.P. (2020). Creating better definitions of distance education. Online Journal of Distance
        Learning Administration, 23(2).
             Kaya, M, Çitil Akyol, C, Özbek, R , Pepeler, E . (2017). Lisansüstü eğitim programlarında ‘uzaktan eğitim
        uygulamasına’ yönelik ‘eğitim bilimleri bölümü’ akademisyenlerinin görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler
        Dergisi, (16) 64-Ek Sayı. 16161-1627.

               artvincovidcongress.org                   194                                      - Bildiri Metni -
   189   190   191   192   193   194   195   196   197   198   199