Page 218 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 218
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Pandemi Döneminde Okula Uyum ve Koronavirüs Kaygısına Yönelik Yapılan Grup Çalışması-
nın Çocukların Okul Kaygıları Üzerine Etkisi
Merve ÇALIK a
a Uzm. Psk. Dan., Milli Eğitim Bakanlığı, merve_pdr35@hotmail.com
Özet
Bu araştırmanın amacı pandemi döneminde okula uyum ve koronavirüs kaygısına yönelik yapılan
grup çalışmasının çocukların okul kaygıları üzerine etkisini incelemektir. Bu çalışmada nicel yaklaşımın de-
neysel modellerinden yarı deneysel kontrol gruplu ön test– son test modeli kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılında, Sakarya’nın Erenler ilçesinde, devlet okulunda okuyan
7’si kontrol, 10’u deney grubu olmak üzere toplam 17 1. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır.
Çalışmada Sarıçam ve Çetintaş (2015) tarafından Türkçe’ye uyarlanmış olan Okul Kaygısı Ölçeği-Öğ-
retmen Formu deney ve kontrol gruplarına deney öncesi ve sonrası ön test/son test olarak uygulanmıştır.
Okula uyum ve koronavirüs kaygısına yönelik yapılan grup çalışması her bir oturumu 30-45 dakika ara-
sında süren ve toplam 8 oturumdan oluşan bir çalışmadır. Verilerin analizinde örneklem sayısının düşük
olması nedeniyle (n=17) Mann Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi testleri kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda deney ve kontrol grubunun okul kaygısı ölçeği ile genel kaygı ve sosyal kaygı
alt boyut son ölçümdeki puanlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır. Benzer şekilde deney
grubuna uygulama öncesi ve sonrası uygulanan Okul Kaygısı Ölçeği ön test/son test puanları arasında
anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla uygulanan Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi sonucunda
deney grubunun ön test/son test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Okula Uyum, Koronavirüs Kaygısı, Grup Çalışması, Okul Kaygısı
artvincovidcongress.org 218 - Bildiri Metni -