Page 214 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 214
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
3. BULGULAR
3.1. Grubun Sosyo-Demografik Yapısına İlişkin Değerler
Tablo 3. Deney Grubunun Cinsiyet Durumunun Frekans ve Yüzde Değerleri
Deney Grubu f %
Cinsiyet
Kız 4 40,0
Erkek 6 60,0
Total 10 100,0
Tablo 3 incelendiğinde deney grubunu oluşturan katılımcıların %40’inin kız, %60’inin de erkek öğren-
cilerden oluştuğu görülmektedir.
Tablo 4: Kontrol Grubunun Cinsiyet Durumunun Frekans ve Yüzde Değerleri
Kontrol Grubu f %
Cinsiyet
Kız 3 42,9
Erkek 4 57,1
Total 7 100,0
Tablo 4 incelendiğinde kontrol grubunu oluşturan katılımcıların %42,9’inin kız, %57,1’inin de erkek
öğrencilerden oluştuğu görülmektedir.
3.2. Mann-Whitney U Testi Analizi Sonuçları
Deney ve kontrol grubunu oluşturan öğrencilerin Okul Kaygısı Ölçeği ön test puanları arasında ista-
tistiksel olarak önemli bir fark olup olmadığı Mann-Whitney U Testi ile belirlenmeye çalışılmıştır. Analize
ilişkin sonuçlar Tablo 5’te sunulmuştur.
Tablo 5: Deney ve Kontrol Gruplarının Okul Kaygısı Ölçeği toplam puanı ile Genel Kaygı, Sosyal Kaygı Alt
Boyutlarının Ön Test Puanlarına Uygulanan Mann- Whitney U Testi Sonuçları
Değişkenler Gruplar N x sira [] sira U z p
Ön Test Deney Grubu 10 9,95 99,50
Okul Kaygısı Ölçeği 25,500 -,923 ,351
Kontrol Grubu 7 7,64 53,50
Deney Grubu 10 10,10 101,00
Ön Test
Genel Kaygı Kontrol Grubu 7 7,43 52,00 24,000 -1,084 ,278
Deney Grubu 10 9,85 98,50
Ön Test
Sosyal Kaygı 26,500 -,841 ,400
Kontrol Grubu 7 7,79 54,50
Tablo 5’teki Mann-Whitney U Testi sonuçları incelendiğinde, deney öncesi kontrol ve deney gruplarına
ait Okul Kaygısı Ölçeğinin sıra ortalamaları arasında anlamlı fark görülmemektedir (U=25,500, p>.05).
Benzer şekilde Okul Kaygısı Ölçeğinin genel kaygı alt boyutu (U=24,000, p>.05) ve sosyal kaygı alt boyutu
(U=26,500, p>.05) sıra ortalamaları arasında anlamlı fark görülmemektedir.
artvincovidcongress.org 214 - Bildiri Metni -