Page 215 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 215
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 6: Deney ve Kontrol Gruplarının Okul Kaygısı Ölçeği toplam puanı ile Genel Kaygı, Sosyal Kaygı Alt
Boyutlarının Son Test Puanlarına Uygulanan Mann- Whitney U Testi Sonuçları
Değişkenler Gruplar N x sira [] sira U z p
Son Test Deney Grubu 10 9,45 94,50
Okul Kaygısı Ölçeği Kontrol Grubu 7 8,36 58,50 30,500 -,458 ,647
Son Test Deney Grubu 10 9,35 93,50
Genel Kaygı Kontrol Grubu 7 8,50 59,50 31,500 -,363 ,716
Son Test Deney Grubu 10 9,45 94,50
Sosyal Kaygı Kontrol Grubu 7 8,36 58,50 30,500 -,459 ,646
Tablo 6’daki Mann-Whitney U Testine göre, deney sonrası kontrol ve deney gruplarına ait Okul Kay-
gısı Ölçeği puanlarının gruplar arasında anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır (U=30,500, p>.05).
Benzer şekilde Okul Kaygısı Ölçeği Envanterinin Genel Kaygı alt boyutu sıra ortalamaları arasında deney
grubu lehine anlamlı fark görülmemekte olup (U=13,000, p>.05) genel kaygı alt boyutu sıra ortalamaları
arasında da anlamlı bir fark görülmemektedir (U=30,500, p>.05).
Özetle Tablo 6’da deney ve kontrol grubunun okul kaygısı, genel kaygı ve sosyal kaygı puanlarının son
ölçümdeki farklılıklarını incelemek için yapılan Mann-Whitney U testi sonuçlarına göre okul kaygısı ölçeği
puanlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır.
3.3. Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi Analizi Sonuçları
Tablo 7: Deney Grubuna Uygulanan Okul Kaygısı Ölçeği Toplam Puanı ile Ön Test-Son Test Puanlarına Ya-
pılan Wilcoxon Analizi Sonuçları
Deney grubu Sıra işaretleri N x sıra [] sıra Z p
Negatif sıra 6 a 3,67 22,00 -1,352b 0,176*
Ön Test/Son Test Pozitif sıra 1 b 6,00 6,00
Okul Kaygısı Ölçeği Eşit 3 c
Toplam 10
Negatif sıra 6 d 3,92 23,50 -1,612b 0,107*
Ön Test/Son Test Pozitif sıra 1 e 4,50 4,50
Genel Kaygı Eşit 3 f
Toplam 10
Negatif sıra 6 g 3,67 22,00 -1,355b 0,176*
Ön Test/Son Test Pozitif sıra 1 h 6,00 6,00
Sosyal Kaygı Eşit 3 i
Toplam 10
Deney grubuna uygulama öncesi ve sonrası uygulanan Okul Kaygısı Ölçeği ön test/son test puanları
arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır.
Tablo 7’de görüldüğü üzere deney grubunun ön test/son test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı
belirlenmiştir (z = -1,352b, p >.05). Benzer şekilde Okul Kaygısı Envanterinin genel kaygı alt boyutu (z =
-1,612b, p > .05) ile sosyal kaygı alt boyutu ön test/son test puanlarının da anlamlı derecede farklılaşmadığı
görülmüştür (z = -1,355b, p >.05).
- Bildiri Metni - 215 Eğitimde Yeni Normlar-II