Page 215 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 215

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            Tablo 6: Deney ve Kontrol Gruplarının Okul Kaygısı Ölçeği toplam puanı ile Genel Kaygı, Sosyal Kaygı Alt
            Boyutlarının Son Test Puanlarına Uygulanan Mann- Whitney U Testi Sonuçları
                       Değişkenler              Gruplar       N    x sira   [] sira     U        z       p

                        Son Test              Deney Grubu    10    9,45     94,50
                    Okul Kaygısı Ölçeği      Kontrol Grubu    7    8,36     58,50    30,500    -,458   ,647


                        Son Test              Deney Grubu    10    9,35     93,50
                       Genel Kaygı           Kontrol Grubu    7    8,50     59,50    31,500    -,363    ,716

                        Son Test              Deney Grubu    10    9,45     94,50
                      Sosyal Kaygı           Kontrol Grubu    7    8,36     58,50    30,500    -,459   ,646
                 Tablo 6’daki Mann-Whitney U Testine göre, deney sonrası kontrol ve deney gruplarına ait Okul Kay-
            gısı Ölçeği puanlarının gruplar arasında anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır (U=30,500, p>.05).
            Benzer şekilde Okul Kaygısı Ölçeği Envanterinin Genel Kaygı alt boyutu sıra ortalamaları arasında deney
            grubu lehine anlamlı fark görülmemekte olup (U=13,000, p>.05) genel kaygı alt boyutu sıra ortalamaları
            arasında da anlamlı bir fark görülmemektedir (U=30,500, p>.05).
                 Özetle Tablo 6’da deney ve kontrol grubunun okul kaygısı, genel kaygı ve sosyal kaygı puanlarının son
            ölçümdeki farklılıklarını incelemek için yapılan Mann-Whitney U testi sonuçlarına göre okul kaygısı ölçeği
            puanlarının anlamlı düzeyde farklılaşmadığı saptanmıştır.


                 3.3. Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi Analizi Sonuçları
            Tablo 7: Deney Grubuna Uygulanan Okul Kaygısı Ölçeği Toplam Puanı ile Ön Test-Son Test Puanlarına Ya-
            pılan Wilcoxon Analizi Sonuçları
                 Deney grubu          Sıra işaretleri     N         x sıra      [] sıra      Z           p
                                      Negatif sıra       6 a        3,67        22,00      -1,352b    0,176*

                Ön Test/Son Test       Pozitif sıra       1 b       6,00        6,00
               Okul Kaygısı Ölçeği        Eşit           3 c

                                        Toplam           10
                                      Negatif sıra       6 d        3,92        23,50      -1,612b    0,107*

                Ön Test/Son Test       Pozitif sıra       1 e       4,50        4,50
                  Genel Kaygı             Eşit           3 f
                                        Toplam           10
                                      Negatif sıra       6 g        3,67        22,00     -1,355b     0,176*

                Ön Test/Son Test       Pozitif sıra       1 h       6,00        6,00
                  Sosyal Kaygı            Eşit            3 i
                                        Toplam           10

                 Deney grubuna uygulama öncesi ve sonrası uygulanan Okul Kaygısı Ölçeği ön test/son test puanları
            arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi uygulanmıştır.
            Tablo 7’de görüldüğü üzere deney grubunun ön test/son test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı
            belirlenmiştir (z = -1,352b, p >.05). Benzer şekilde Okul Kaygısı Envanterinin genel kaygı alt boyutu (z =
            -1,612b, p > .05) ile sosyal kaygı alt boyutu ön test/son test puanlarının da anlamlı derecede farklılaşmadığı
            görülmüştür (z = -1,355b, p >.05).




            - Bildiri Metni -                                215                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220