Page 276 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 276

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             •  Diğer karakterlerin yorumlarıyla,
             •  Yazarın yorumuyla.


             Yazınsal yapıttaki karakter tek bir yolla geliştirilebileceği gibi birden çok yolla da geliştirilebilir. Karak-
        terin birden çok yol kullanılarak geliştirilmiş olması çocuğun karakterle kuracağı bağı da olumlu yönde
        etkileyecektir. Çünkü bu sayede karakterin inandırıcılığı artacak ve çocuğun karakterle özdeşim kurması
        kolaylaşacaktır (Sever, 2017).

             Problem Cümlesi
             Araştırmanın problem cümlesi, “Zeliş Serisi kitaplarındaki karakterlerin geliştirilme yolları nelerdir?”
        biçiminde belirlenmiştir.


             Alt Problemler
             Araştırmanın problem cümlesinden hareketle çalışmada yanıt aranacak alt problemler aşağıdaki
        biçimde belirlenmiştir:

             4.  Zeliş Serisi kitaplarında yer alan karakterler nelerdir ve bu karakterlerin kitaplardaki dağılımları
             nasıldır?

             5. Zeliş Serisi karakterlerinin davranışlarıyla ve eylemleriyle geliştirilme durumu nedir?
             6. Zeliş Serisi karakterlerinin konuşmalarıyla geliştirilme durumu nedir?
             7.  Zeliş Serisi karakterlerinin fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) geliştirilme durumu nedir?

             8. Zeliş Serisi karakterlerinin diğer karakterlerin yorumlarıyla geliştirilme durumu nedir?
             9. Zeliş Serisi karakterlerinin yazarın yorumuyla geliştirilme durumu nedir?


             Araştırmanın Amacı ve Önemi
             Tüm dünyayı etkisi altına alıp çeşitli alanlarda birçok anlayışın değişmesine neden olan Covid-19 süreci,
        eğitim-öğretimde de birçok değişime neden olmuştur. Uzaktan öğretim anlayışının hakim olmaya başlama-
        sıyla EBA (Eğitim Bilişim Ağı) kullanımının öğrenciler arasında yaygınlık kazanmaya başladığı görülmüştür.
             Öğrenciler, kolayca erişebildikleri EBA’daki okuma listelerinden “Çocuk Kitapları Dizisi”nde yer alan
        kitapları daha yoğun bir biçimde okur hâle gelmişlerdir. Öğrenciler tarafından bu e-kitapların tercih edil-
        meye başlanması ilgili kitaplar üzerinde çalışmaların gerçekleştirilmesi gerekliliğini ortaya koymuştur.
        Bu bağlamda çalışmamızın amacı, EBA’daki Çocuk Kitapları Dizisinde yer alan Zeliş Serisi karakterlerinin
        geliştirilme yollarının belirlenmesi olarak saptanmıştır.
             Çocuklara seslenen yazınsal ürünler, çocuklarda dil gelişimini, bilişsel gelişimi desteklemenin yanı sıra
        onların kişiliklerinin oluşmasında ve topluma uyum sağlamalarında etkilidirler. Çocuklar; öykü, roman gibi
        yazınsal ürünlerle kurdukları ilişkiler sonrası bu ürünlerde yer alan karakterlerin davranışlarına karşı far-
        kındalık geliştirirler. Bu yazınsal ürünler aracılığıyla yaşam gerçekliğini algılayan çocuklar, davranışlarını bu
        doğrultuda şekillendirmeye başlarlar.
             Yazınsal ürünler aracılığıyla kendilerini, çevrelerini ve dünyayı tanımaya ve anlamlandırmaya başlayan
        çocuklar, çoğu zaman yazınsal ürünlerdeki karakterlerle özdeşim kurmaktadır. Bu nedenle bu karakterlerin
        geliştirilme yollarının belirlenmesi önemlidir.
             Özellikle Covid-19 süreci sonrası çocukların EBA kullanım oranı artmıştır. Bu nedenle çocukların ko-
        layca erişip sıklıkla okumayı tercih ettikleri EBA Çocuk Kitapları Dizisinde yer alan Zeliş Serisi kitaplarındaki
        karakterlerin geliştirilme yollarının değerlendirmesi gerçekleştirilecektir. Ardından, elde edilen verilerden
        hareketle, bu kitapların çocukların kişilik gelişimlerindeki katkıları yorumlanmaya çalışılacaktır. Bu bağlamda
        araştırmamızın alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

               artvincovidcongress.org                   276                                      - Bildiri Metni -
   271   272   273   274   275   276   277   278   279   280   281