Page 276 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 276
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
• Diğer karakterlerin yorumlarıyla,
• Yazarın yorumuyla.
Yazınsal yapıttaki karakter tek bir yolla geliştirilebileceği gibi birden çok yolla da geliştirilebilir. Karak-
terin birden çok yol kullanılarak geliştirilmiş olması çocuğun karakterle kuracağı bağı da olumlu yönde
etkileyecektir. Çünkü bu sayede karakterin inandırıcılığı artacak ve çocuğun karakterle özdeşim kurması
kolaylaşacaktır (Sever, 2017).
Problem Cümlesi
Araştırmanın problem cümlesi, “Zeliş Serisi kitaplarındaki karakterlerin geliştirilme yolları nelerdir?”
biçiminde belirlenmiştir.
Alt Problemler
Araştırmanın problem cümlesinden hareketle çalışmada yanıt aranacak alt problemler aşağıdaki
biçimde belirlenmiştir:
4. Zeliş Serisi kitaplarında yer alan karakterler nelerdir ve bu karakterlerin kitaplardaki dağılımları
nasıldır?
5. Zeliş Serisi karakterlerinin davranışlarıyla ve eylemleriyle geliştirilme durumu nedir?
6. Zeliş Serisi karakterlerinin konuşmalarıyla geliştirilme durumu nedir?
7. Zeliş Serisi karakterlerinin fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) geliştirilme durumu nedir?
8. Zeliş Serisi karakterlerinin diğer karakterlerin yorumlarıyla geliştirilme durumu nedir?
9. Zeliş Serisi karakterlerinin yazarın yorumuyla geliştirilme durumu nedir?
Araştırmanın Amacı ve Önemi
Tüm dünyayı etkisi altına alıp çeşitli alanlarda birçok anlayışın değişmesine neden olan Covid-19 süreci,
eğitim-öğretimde de birçok değişime neden olmuştur. Uzaktan öğretim anlayışının hakim olmaya başlama-
sıyla EBA (Eğitim Bilişim Ağı) kullanımının öğrenciler arasında yaygınlık kazanmaya başladığı görülmüştür.
Öğrenciler, kolayca erişebildikleri EBA’daki okuma listelerinden “Çocuk Kitapları Dizisi”nde yer alan
kitapları daha yoğun bir biçimde okur hâle gelmişlerdir. Öğrenciler tarafından bu e-kitapların tercih edil-
meye başlanması ilgili kitaplar üzerinde çalışmaların gerçekleştirilmesi gerekliliğini ortaya koymuştur.
Bu bağlamda çalışmamızın amacı, EBA’daki Çocuk Kitapları Dizisinde yer alan Zeliş Serisi karakterlerinin
geliştirilme yollarının belirlenmesi olarak saptanmıştır.
Çocuklara seslenen yazınsal ürünler, çocuklarda dil gelişimini, bilişsel gelişimi desteklemenin yanı sıra
onların kişiliklerinin oluşmasında ve topluma uyum sağlamalarında etkilidirler. Çocuklar; öykü, roman gibi
yazınsal ürünlerle kurdukları ilişkiler sonrası bu ürünlerde yer alan karakterlerin davranışlarına karşı far-
kındalık geliştirirler. Bu yazınsal ürünler aracılığıyla yaşam gerçekliğini algılayan çocuklar, davranışlarını bu
doğrultuda şekillendirmeye başlarlar.
Yazınsal ürünler aracılığıyla kendilerini, çevrelerini ve dünyayı tanımaya ve anlamlandırmaya başlayan
çocuklar, çoğu zaman yazınsal ürünlerdeki karakterlerle özdeşim kurmaktadır. Bu nedenle bu karakterlerin
geliştirilme yollarının belirlenmesi önemlidir.
Özellikle Covid-19 süreci sonrası çocukların EBA kullanım oranı artmıştır. Bu nedenle çocukların ko-
layca erişip sıklıkla okumayı tercih ettikleri EBA Çocuk Kitapları Dizisinde yer alan Zeliş Serisi kitaplarındaki
karakterlerin geliştirilme yollarının değerlendirmesi gerçekleştirilecektir. Ardından, elde edilen verilerden
hareketle, bu kitapların çocukların kişilik gelişimlerindeki katkıları yorumlanmaya çalışılacaktır. Bu bağlamda
araştırmamızın alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
artvincovidcongress.org 276 - Bildiri Metni -