Page 277 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 277
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Araştırmanın Sınırlılıkları
1. Bu çalışma EBA Çocuk Kitapları Dizisinde yer alan kitaplardan Üzeyir Gündüz tarafından kaleme
alınmış Zeliş Serisi kitaplarıyla sınırlıdır.
2. Zeliş Serisi kitaplarındaki karakterler, bu çalışma kapsamında yalnızca karakter geliştirilme yolla-
rının belirlenmesi bakımından ele alınmıştır.
Yöntem
Araştırmanın Modeli
Araştırma verileri doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. O’Leary’nin (2017) görüşünden yola çı-
kılarak doküman incelemesinin; çeşitli yazılı metin biçimlerinin toplanması, incelenmesi, sorgulanması ve
analiz edilmesini amaçlayan bir araştırma aracı olduğundan söz edilebilir.
İnceleme sonrası elde edilen veriler betimsel çözümleme türlerinden kategorisel çözümleme tekniği
kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen kavramların birbirleriyle belirli temalar altında sınıflandırılmasına
kategorilere ayırma denir (Yıldırım ve Şimşek, 2000). Kategorisel çözümleme tekniğinde genellikle belli
bir ileti önce birimlere bölünür, ardından bu birimler önceden saptanmış ölçütlere göre kategoriler halinde
gruplandırılır ve kategorilerin sıklığı (frekansı) hesaplanır (Tavşancıl ve Aslan, 2001). “Kategorisel analiz,
genel olarak, belirli bir mesajın önce birimlere bölünmesini ve ardından bu birimlerin, belirli kriterlere göre
kategoriler halinde gruplandırılmasını ifade eder” (Bilgin, 2014).
İnceleme Nesneleri
Çalışmada, EBA’da yer alan Zeliş Serisinin tüm kitaplarına ulaşılabildiği için örneklem alma yoluna
gidilmemiş ve tüm evren üzerinde çalışılmıştır. Bu bağlamda Üzeyir Gündüz’ün EBA’da yer alan;
• “Günaydın Zeliş”
• “Zeliş Yürüyor”
• “Zeliş Bir Yaşında”
• “Zeliş’e Kardeş Geliyor”
• “Zeliş Anaokulunda”
adlı beş öykü kitabı üzerinde incelemeler gerçekleştirilmiştir.
- Bildiri Metni - 277 Eğitimde Yeni Normlar-II