Page 280 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 280
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
“Zeliş Yürüyor” adlı kitapta 8 (%6) kez davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştirme ve yine 8
(%6) kez diğer karakterlerin yorumlarıyla karakter geliştirilme yolu kullanılmıştır. Bunların dışında kitapta
3 (%2) kez yazarın yorumuyla karakter geliştirme ve 1 (%1) kez de konuşmalarıyla karakter geliştirme
yolunun kullanıldığı belirlenmiştir. Ancak kitap içerisinde fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) karakter
geliştirme yoluna başvurulmadığı görülmektedir. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde toplamda 20
(%15) kez karakter geliştirme yollarına başvurulmuştur.
“Zeliş Bir Yaşında” adlı kitapta 11 (%8) kez kullanılan davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştir-
me yolu, en çok kullanılan karakter geliştirme yoludur. Ardından 4 (%3) kez yazarın yorumuyla karakter
geliştirme ve 1 (%1) kez de diğer karakterlerin yorumlarıyla karakter geliştirme yolunun kullanıldığı belir-
lenmiştir. Bu kitap içerisinde konuşmalarıyla karakter geliştirme ve fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle)
karakter geliştirme yollarının kullanılmadığı görülmektedir. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde top-
lamda 16 (%12) kez karakter geliştirme yollarına başvurulduğu görülmektedir.
“Zeliş’e Kardeş Geliyor” adlı kitapta en çok kullanılan karakter geliştirme yolu 18 (%13) kez kullanılan
davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştirmedir. Ardından sırasıyla 11 (%8) kez diğer karakterlerin
yorumlarıyla karakter geliştirme, 3 (%2) kez yazarın yorumuyla karakter geliştirme, 2 (%2) kez konuş-
malarıyla karakter geliştirme ve 1 (%1) kez de fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) karakter geliştirme
yoluna başvurulduğu görülmektedir. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde toplamda 35 (%26) kez ka-
rakter geliştirme yollarına başvurulduğu görülmüştür.
“Zeliş Anaokulunda” adlı kitapta ise en çok kullanılan karakter geliştirme yolu 27 (%20) kez kullanılan
davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştirmedir. Bu kitapta da sırasıyla 4 (%3) kez diğer karakterle-
rin yorumlarıyla karakter geliştirme, 3 (%2) kez konuşmalarıyla karakter geliştirme, 2 (%2) kez yazarın
yorumuyla karakter geliştirme ve 1 (%1) kez de fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) karakter geliştirme
yolu kullanılmıştır. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde toplamda 37 (%28) kez karakter geliştirme
yollarına başvurulduğu görülmektedir.
Serinin tüm kitaplarını değerlendirdiğimizde “Zeliş Anaokulunda” adlı kitapta 37 (%28) kez karakter
geliştirme yolu kullanılırken onu sırasıyla 35 (%26) kez karakter geliştirme yollarına başvuran “Zeliş’e
Kardeş Geliyor” kitabı, 26 (%19) kez karakter geliştirme yollarına başvuran “Günaydın Zeliş” kitabı, 20 (%15)
kez karakter geliştirme yollarına başvuran “Zeliş Yürüyor” kitabı ve 16 (%12) kez karakter geliştirme yol-
larına başvuran “Zeliş Bir Yaşında” kitabı takip etmektedir.
Grafik 1. İncelenen Zeliş Serisi kitaplarında karakter geliştirme yollarının dağılımı
artvincovidcongress.org 280 - Bildiri Metni -