Page 280 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 280

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             “Zeliş Yürüyor” adlı kitapta 8 (%6) kez davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştirme ve yine 8
        (%6) kez diğer karakterlerin yorumlarıyla karakter geliştirilme yolu kullanılmıştır. Bunların dışında kitapta
        3 (%2) kez yazarın yorumuyla karakter geliştirme ve 1 (%1) kez de konuşmalarıyla karakter geliştirme
        yolunun kullanıldığı belirlenmiştir. Ancak kitap içerisinde fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) karakter
        geliştirme yoluna başvurulmadığı görülmektedir. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde toplamda 20
        (%15) kez karakter geliştirme yollarına başvurulmuştur.
             “Zeliş Bir Yaşında” adlı kitapta 11 (%8) kez kullanılan davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştir-
        me yolu, en çok kullanılan karakter geliştirme yoludur. Ardından 4 (%3) kez yazarın yorumuyla karakter
        geliştirme ve 1 (%1) kez de diğer karakterlerin yorumlarıyla karakter geliştirme yolunun kullanıldığı belir-
        lenmiştir. Bu kitap içerisinde konuşmalarıyla karakter geliştirme ve fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle)
        karakter geliştirme yollarının kullanılmadığı görülmektedir. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde top-
        lamda 16 (%12) kez karakter geliştirme yollarına başvurulduğu görülmektedir.
             “Zeliş’e Kardeş Geliyor” adlı kitapta en çok kullanılan karakter geliştirme yolu 18 (%13) kez kullanılan
        davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştirmedir. Ardından sırasıyla 11 (%8) kez diğer karakterlerin
        yorumlarıyla karakter geliştirme, 3 (%2) kez yazarın yorumuyla karakter geliştirme, 2 (%2) kez konuş-
        malarıyla karakter geliştirme ve 1 (%1) kez de fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) karakter geliştirme
        yoluna başvurulduğu görülmektedir. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde toplamda 35 (%26) kez ka-
        rakter geliştirme yollarına başvurulduğu görülmüştür.
             “Zeliş Anaokulunda” adlı kitapta ise en çok kullanılan karakter geliştirme yolu 27 (%20) kez kullanılan
        davranışlarıyla ve eylemleriyle karakter geliştirmedir. Bu kitapta da sırasıyla 4 (%3) kez diğer karakterle-
        rin yorumlarıyla karakter geliştirme, 3 (%2) kez konuşmalarıyla karakter geliştirme, 2 (%2) kez yazarın
        yorumuyla karakter geliştirme ve 1 (%1) kez de fiziksel özellikleriyle (dış görünüşüyle) karakter geliştirme
        yolu kullanılmıştır. Kitaptaki karakterlerin geliştirilmesinde toplamda 37 (%28) kez karakter geliştirme
        yollarına başvurulduğu görülmektedir.
             Serinin tüm kitaplarını değerlendirdiğimizde “Zeliş Anaokulunda” adlı kitapta 37 (%28) kez karakter
        geliştirme yolu kullanılırken onu sırasıyla 35 (%26) kez karakter geliştirme yollarına başvuran “Zeliş’e
        Kardeş Geliyor” kitabı, 26 (%19) kez karakter geliştirme yollarına başvuran “Günaydın Zeliş” kitabı, 20 (%15)
        kez karakter geliştirme yollarına başvuran “Zeliş Yürüyor” kitabı ve 16 (%12) kez karakter geliştirme yol-
        larına başvuran “Zeliş Bir Yaşında” kitabı takip etmektedir.































                    Grafik 1. İncelenen Zeliş Serisi kitaplarında karakter geliştirme yollarının dağılımı

               artvincovidcongress.org                   280                                      - Bildiri Metni -
   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285