Page 278 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 278
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Şekil 1. İncelenen Zeliş Serisi kitaplarının kapak görselleri
Alanyazın taramasında ilgili eserleri karakter geliştirme yolları bağlamında inceleyen bir çalışmaya
rastlanmamıştır. Söz konusu eserler, çocuk okurların EBA’dan kolayca ulaşabildikleri ve uzaktan öğretim
sürecinde sıklıkla okumayı tercih ettikleri eserler olmaları bakımından araştırmaya değer görülmüştür.
Tablo 1. İncelenen Zeliş Serisi kitaplarının künyeleri
Kitabın Adı Yazarı Yayınevi Basım Yılı Basım Yeri
Günaydın Zeliş Üzeyir GÜNDÜZ Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları 2018 (2. Baskı) Ankara
Zeliş Yürüyor Üzeyir GÜNDÜZ Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları 2018 (2. Baskı) Ankara
Zeliş Bir Yaşında Üzeyir GÜNDÜZ Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları 2018 (2. Baskı) Ankara
Zeliş’e Kardeş Geliyor Üzeyir GÜNDÜZ Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları 2018 (2. Baskı) Ankara
Zeliş Anaokulunda Üzeyir GÜNDÜZ Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları 2018 (2. Baskı) Ankara
Verilerin Toplanması ve Analizi
Verilerin toplanmasında, doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacı
tarafından geliştirilen “Karakter Geliştirme Yolları Belirleme Formu”na kaydedilerek betimsel çözümleme
türlerinden kategorisel çözümleme tekniği uygulanmıştır. Kitaplarda yer alan karakterlerin geliştirilme
yollarının kullanım sıklıkları belirlenmiş ve bu veriler, kitaplardan alıntılarla desteklenmiştir.
artvincovidcongress.org 278 - Bildiri Metni -