Page 319 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 319
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Uzaktan Eğitimdeki Türkçe Dersi ve EBA Verimliliği
Tuğba YILMAZ , Sude Naz KARATAYLI , Halil Dündar CANGÜVEN c
a
b
aÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, tugbay971@gmail.com
bÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, sudenazkaratayli09@gmail.com
cÖğretmen, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com
Özet
Günümüzde eğitim alanında gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerden biri ise eğitim bilişim ağı (EBA)
platformudur. EBA platformunda çeşitli dersler bulunmaktadır. Bu önemli derslerden biri de Türkçe dersidir.
Türkçe dersi öğrencilerin hayatında çok önemli bir yer tutmaktadır. Türkçe dersi dilimizi daha iyi tanımamızı
sağlar. Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ve EBA verimliliği ile ilgili öğrenci, öğretmen
ve veli görüşlerinin alınması ve karşılaştırılmasıdır.
Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi desenlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma-
cılar belirlenirken amaçlı örneklem yöntemi kullanılmış ve gönüllü katılımcılarla görüşmeler sanal olarak
gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından bağımsız olarak kodlanmıştır, geçerlilik ve güvenilirlik
için katılımcıların ifadelerinden alıntılar yapılmıştır. Katılımcıların görüşlerinden elde edilen verilerden kodlar
oluşturulmuş ve bu kodlar katılımcılara göre işaretlenmiştir.
Elde edilen verilere göre de genellikle öğrencilerin ve velilerin EBA ile ilgili çeşitli sebeplerden dolayı
olumsuz düşünceler belirttiği, öğretmenlerin ise olumlu düşünceler belirttiği görülmektedir. EBA alt yapısı-
nın öğrenci, öğretmen ve veli görüşleriyle güncellenmesi ve güçlendirilmesi yaşanan birçok olumsuzluğun
giderilmesinde etkili olacağı düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler: EBA, Türkçe, Uzaktan eğitim
- Bildiri Metni - 319 Eğitimde Yeni Normlar-II