Page 319 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 319

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                                   Uzaktan Eğitimdeki Türkçe Dersi ve EBA Verimliliği


                               Tuğba YILMAZ , Sude Naz KARATAYLI , Halil Dündar CANGÜVEN     c
                                             a
                                                                    b
                           aÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, tugbay971@gmail.com
                       bÖğrenci, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, sudenazkaratayli09@gmail.com
                         cÖğretmen, Hadiye Kuradacı Bilim ve Sanat Merkezi, h.d.canguven@gmail.com

                 Özet


                 Günümüzde eğitim alanında gelişmeler yaşanmıştır. Bu gelişmelerden biri ise eğitim bilişim ağı (EBA)
            platformudur. EBA platformunda çeşitli dersler bulunmaktadır. Bu önemli derslerden biri de Türkçe dersidir.
            Türkçe dersi öğrencilerin hayatında çok önemli bir yer tutmaktadır. Türkçe dersi dilimizi daha iyi tanımamızı
            sağlar. Bu çalışmanın amacı uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ve EBA verimliliği ile ilgili öğrenci, öğretmen
            ve veli görüşlerinin alınması ve karşılaştırılmasıdır.
                 Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi desenlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Araştırma-
            cılar belirlenirken amaçlı örneklem yöntemi kullanılmış ve gönüllü katılımcılarla görüşmeler sanal olarak
            gerçekleştirilmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından bağımsız olarak kodlanmıştır, geçerlilik ve güvenilirlik
            için katılımcıların ifadelerinden alıntılar yapılmıştır. Katılımcıların görüşlerinden elde edilen verilerden kodlar
            oluşturulmuş ve bu kodlar katılımcılara göre işaretlenmiştir.
                  Elde edilen verilere göre de genellikle öğrencilerin ve velilerin EBA ile ilgili çeşitli sebeplerden dolayı
            olumsuz düşünceler belirttiği, öğretmenlerin ise olumlu düşünceler belirttiği görülmektedir. EBA alt yapısı-
            nın öğrenci, öğretmen ve veli görüşleriyle güncellenmesi ve güçlendirilmesi yaşanan birçok olumsuzluğun
            giderilmesinde etkili olacağı düşünülmektedir.

                 Anahtar Kelimeler: EBA, Türkçe, Uzaktan eğitim








































            - Bildiri Metni -                                319                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   314   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324