Page 322 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 322

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             1.  Öğrenci, öğretmen ve veliler uzaktan eğitimde EBA kullanımında hangi zorluklar yaşanmaktadır/
             yaşandığını düşünmektedir?

             2. Öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerine göre uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ile yüz yüze eğitimdeki
             Türkçe dersinin arasında farklar nelerdir?

             3. Öğrenci, öğretmen ve veliler EBA’nın verimliliğini arttırmak için neler yapılabileceğini düşünmektedir?

             Şeklinde belirlenmiştir.

             2. Yöntem


             Araştırmanın Modeli
             Bu çalışma nitel bir araştırmadır. Gözlem, görüşme, doküman analizi gibi veri toplama yöntemlerinden
        yararlanıldığı araştırma yöntemine “nitel araştırma” adı verilir (Yıldırım ve Şimşek, 2011). Bu çalışmada nitel
        araştırma desenlerinden olan durum çalışması kullanılmıştır. Subaşı ve Okumuş (2017) ve Merriam (2013)’e
        göre sınırlı bir sistemin derinlemesine incelenmesi ve betimlenmesi “durum” çalışması olarak adlandırılır.


             Çalışma Grubu
             Bu çalışmanın katılımcıları iki öğrenci, iki öğretmen, iki veliden oluşmaktadır. Katılımcılar belirlenirken
        amaçlı örneklem yöntemi kullanılmıştır. Zengin bilgiye sahiplik yaptığı düşünülen durumların derinlemesine
        araştırılmasına “amaçlı örneklem yöntemi” denir (Duran ve Kurt, 2019).  Katılımcılardan öğrencilerin canlı
        derslere sürekli olarak katılmalarına dikkat edilmiştir. Cinsiyet faktörü çalışmanın sınırlılıklarından değildir.
        Çalışmaya katılanlar 46 ve 45 yaşında iki öğretmen, 10 yaşlarında iki öğrenci, 45 yaşında bir ev hanımı ve
        49 yaşında bir işçi olarak belirlenmiştir.

             Veri Toplama Yöntemi
             Araştırmada veri toplama yöntemi olarak görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından
        yapılandırılmış görüşme formunun kullanılması uygun görülmüştür. Görüşme formunun hazırlanmasında
        araştırmacılar tarafından şu adımlar takip edilmiştir;
             A- Alan yazın taraması ve temel bilgilerin toplanması: Literatür taramasıyla daha önce görüşme
        tekniği ile yapılan çalışmalar incelenmiştir. Çalışmalardan elde edilen bilgiler notlar halinde kaydedilmiştir.
             B-Yarı yapılandırılmış görüşme formunun ilk taslağının oluşturulması: Elde edilen ön bilgilerden
        faydalanarak araştırmacılar tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formunun ilk taslağının oluşturul-
        muştur. Formda toplam 9 açık uçlu görüşme sorusuna ve demografik özelliklerin bulunduğu sorulara
        yer verilmiştir.
             C-Yarı yapılandırılmış görüşme formu ile ilgili uzman görüşlerinin alınması: Araştırmacılar tarafından
        yarı yapılandırılmış görüşme formu, çalışmanın akademik değer kazanması ve hataların en aza indirilmesi
        için alanında uzman kişilere gönderilmiştir. Uzman görüşlerinden sonra formda 9 açık uçlu görüşme soru-
        suna ve demografik özelliklerin bulunduğu sorulara yer verilmiştir. Bu adımda alanında uzman bağımsız
        3 akademisyenle çalışılmıştır.
             D- Uzman görüşlerine göre yarı yapılandırılmış görüşme formuna son şeklinin verilmesi: Uzman
        görüşlerinin alınmasının ardından yarı yapılandırılmış görüşme formuna son şekli verilmiştir.
             E- Katılımcıların belirlenmesi: Katılımcılar belirlenirken araştırmanı temel problemlerine cevap ola-
        bilmelerine dikkat edilmiştir.
             F- Görüşmenin gerçekleştirilmesi: Görüşme pandemi şartlarından dolayı sanal iletişim kanalları tercih
        edilmiştir. Görüşmeler ortalama 15-20 dakika sürmüştür. Katılımcıların izni alınarak görüşmelerin ses kaydı
        alınmıştır ve bu ses kayıtları yazıya dökülmüştür.



               artvincovidcongress.org                   322                                      - Bildiri Metni -
   317   318   319   320   321   322   323   324   325   326   327