Page 324 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 324
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Derslere girememek X
Sorun yaşamak X
Kodlar Zorlanmak X
Önemsememek X
Çok sıkıcı X
Tablo 2’de katılımcıların uzaktan eğitim ile ilgili düşünceleri kodlara ayrılarak gösterilmektedir. ÖĞRT1
katılımcısı uzaktan eğitimin okuldaki eğitimin yerini tutmadığını fakat ancak bu kadar olacağını, ÖĞRT2
katılımcısı destekleyici ve bir farkındalık oluşturduğunu söylemiştir. ÖĞRN 1 katılımcısı uzaktan eğitimi sev-
mediğini, bitmesini istediğini, ÖĞRN2 katılımcısı derslere giremeyenlerin olduğunu, sorun yaşandığını ve
zorlanıldığını dile getirmiştir. V1 katılımcısı öğrencilerin dersleri önemsemediğini, V2 katılımcısı ise uzaktan
eğitimde bireylerin sıkıldığını düşünmektedir.
“Web tabanlı bir öğrenme olduğu için farkındalıklar katmıştır.” (ÖĞRT2)
“Okuldaki eğitimin yerini tutmuyor ama bu ortamda ancak bu kadar olur.” (ÖĞRT1)
“Düşüncelerim bir an önce uzaktan eğitimin bitmesini istiyorum ve yüz yüze eğitimin başlamasını
istiyorum. Çünkü uzaktan eğitimi sevmiyorum.” (ÖĞRN1)
“Zorlu bir dönem. Derse giremeyenler var. EBA ’da sorunlarla karşılaşıyoruz.” (ÖĞRN2)
“Bence öğrenciler bence uzaktan eğitimdeki dersleri önemsemiyorlar.” (V1)
“Çok sıkıcı” (V2)
Tablo 3:“Uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ile yüz yüze eğitimdeki Türkçe dersinin arasında farklar nelerdir?”
sorusuna verilen yanıtlardaki kodlar
ÖĞRN1 ÖĞRT1 V1 ÖĞRN2 ÖĞRT2 V2
Zorluk X
Teknoloji X
Kodlar Ayrı kalmak X X X
Anlaşılır olmamak
Öğrenimde zorlanmak X X X
Dersleri anlamamak X
Tablo 3’te katılımcıların uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ile yüz yüze eğitimdeki Türkçe dersi arasındaki
farkların neler olduğu ile ilgili düşünceleri verilmiştir. ÖĞRT1 katılımcısı derslerdeki katılımcı sayısının istenilen
düzeye ulaşılmasında ve uygulama yapmakta zorluk çektiklerini, ÖĞRT2 katılımcısı ise öğrencilerin teknoloji
ile aralarının iyi olmasının bir avantaj, öğretmen ile öğrencilerin arasına mesafe girmesinin bir dezavantaj
olduğunu söylemişlerdir. ÖĞRN1 katılımcısı derslerin anlaşılır olmadığını ve öğrenimde zorlanıldığını, ÖĞRN
2 katılımcısı derslerin anlaşılmadığını ve öğrenimde zorluk çekildiğini belirtmişlerdir. V1 katılımcısı derslerin
anlaşılır olmadığını ve öğrenimde zorlanıldığını, V2 katılımcısı ise öğretmen ve öğrencilerin ayrı kalmasının
aradaki farklardan biri olduğunu düşünmektedir.
“Özellikle dilbilgisi konularında uygulama yapmakta zorluk çektik.” (ÖĞRT1)
“Avantaj ve dezavantaj olarak bakmak gerekir. Öğretmen ve öğrencinin birbirinden ayrı olması, kulla-
nılan araçların farklı olması, teknoloji ile ilişkilerin daha iyi olması gibi Türkçe dersinde farklılıkları ortaya
çıkarmıştır.” (ÖĞRT2)
“Uzaktan eğitimde yüz yüze eğitimdeki gibi anlaşılır olmuyor.” (ÖĞRN1)
“Anlatılanları yüz yüze eğitimde daha iyi anlıyoruz. Öğretmenler aynı şeyleri anlatsa da öğrenimde
uzaktan eğitimde daha çok zorlanıyoruz.” (ÖĞRN2)
artvincovidcongress.org 324 - Bildiri Metni -