Page 324 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 324

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




                     Derslere girememek                                         X

                     Sorun yaşamak                                              X
            Kodlar   Zorlanmak                                                  X
                     Önemsememek                                     X
                     Çok sıkıcı                                                                       X


             Tablo 2’de katılımcıların uzaktan eğitim ile ilgili düşünceleri kodlara ayrılarak gösterilmektedir. ÖĞRT1
        katılımcısı uzaktan eğitimin okuldaki eğitimin yerini tutmadığını fakat ancak bu kadar olacağını, ÖĞRT2
        katılımcısı destekleyici ve bir farkındalık oluşturduğunu söylemiştir. ÖĞRN 1 katılımcısı uzaktan eğitimi sev-
        mediğini, bitmesini istediğini, ÖĞRN2 katılımcısı derslere giremeyenlerin olduğunu, sorun yaşandığını ve
        zorlanıldığını dile getirmiştir. V1 katılımcısı öğrencilerin dersleri önemsemediğini, V2 katılımcısı ise uzaktan
        eğitimde bireylerin sıkıldığını düşünmektedir.
             “Web tabanlı bir öğrenme olduğu için farkındalıklar katmıştır.” (ÖĞRT2)
             “Okuldaki eğitimin yerini tutmuyor ama bu ortamda ancak bu kadar olur.” (ÖĞRT1)
             “Düşüncelerim bir an önce uzaktan eğitimin bitmesini istiyorum ve yüz yüze eğitimin başlamasını
        istiyorum. Çünkü uzaktan eğitimi sevmiyorum.” (ÖĞRN1)
             “Zorlu bir dönem. Derse giremeyenler var. EBA ’da sorunlarla karşılaşıyoruz.” (ÖĞRN2)
             “Bence öğrenciler bence uzaktan eğitimdeki dersleri önemsemiyorlar.” (V1)
             “Çok sıkıcı” (V2)


        Tablo 3:“Uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ile yüz yüze eğitimdeki Türkçe dersinin arasında farklar nelerdir?”
        sorusuna verilen yanıtlardaki kodlar
                                        ÖĞRN1       ÖĞRT1        V1        ÖĞRN2       ÖĞRT2         V2
               Zorluk                                 X

               Teknoloji                                                                  X
            Kodlar  Ayrı kalmak           X                                               X           X
               Anlaşılır olmamak
               Öğrenimde zorlanmak        X                       X           X

               Dersleri anlamamak                                             X
             Tablo 3’te katılımcıların uzaktan eğitimdeki Türkçe dersi ile yüz yüze eğitimdeki Türkçe dersi arasındaki
        farkların neler olduğu ile ilgili düşünceleri verilmiştir. ÖĞRT1 katılımcısı derslerdeki katılımcı sayısının istenilen
        düzeye ulaşılmasında ve uygulama yapmakta zorluk çektiklerini, ÖĞRT2 katılımcısı ise öğrencilerin teknoloji
        ile aralarının iyi olmasının bir avantaj, öğretmen ile öğrencilerin arasına mesafe girmesinin bir dezavantaj
        olduğunu söylemişlerdir. ÖĞRN1 katılımcısı derslerin anlaşılır olmadığını ve öğrenimde zorlanıldığını, ÖĞRN
        2 katılımcısı derslerin anlaşılmadığını ve öğrenimde zorluk çekildiğini belirtmişlerdir. V1 katılımcısı derslerin
        anlaşılır olmadığını ve öğrenimde zorlanıldığını, V2 katılımcısı ise öğretmen ve öğrencilerin ayrı kalmasının
        aradaki farklardan biri olduğunu düşünmektedir.
             “Özellikle dilbilgisi konularında uygulama yapmakta zorluk çektik.” (ÖĞRT1)
             “Avantaj ve dezavantaj olarak bakmak gerekir. Öğretmen ve öğrencinin birbirinden ayrı olması, kulla-
        nılan araçların farklı olması, teknoloji ile ilişkilerin daha iyi olması gibi Türkçe dersinde farklılıkları ortaya
        çıkarmıştır.” (ÖĞRT2)
             “Uzaktan eğitimde yüz yüze eğitimdeki gibi anlaşılır olmuyor.” (ÖĞRN1)
             “Anlatılanları yüz yüze eğitimde daha iyi anlıyoruz. Öğretmenler aynı şeyleri anlatsa da öğrenimde
        uzaktan eğitimde daha çok zorlanıyoruz.” (ÖĞRN2)

               artvincovidcongress.org                   324                                      - Bildiri Metni -
   319   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329