Page 343 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 343
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Velilerin covid-19 sürecindeki sosyal hayata ilişkin algıları
Velilerin ikinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki sosyal hayata ilişkin algılarına ilişkin
kategoriler şunlardır:
1. Veliler açısından sosyal hayat
2. Öğrenciler açısından sosyal hayat
3. Velilerin beklenti ve duyguları
Tablo 11-Velilerin Görüşlerine Göre Veliler Açısından Sosyal Hayat
Temalar Kodlar Frekans
Temizlik alışkanlığının artması 3
Olumlu etkileri
Aile üyeleriyle geçirilen vaktin artması 1
Sosyal hayatın kısıtlanması 8
Kısıtlamaların maddi sıkıntılara sebep olması 3
Mesafe 3
Sosyal faaliyetlerin eksikliği 3
Eve kapanma 3
Olumsuz etkileri
Maske 2
Sokağa çıkma yasağı 2
Tatil anlayışının değişmesi(yasak) 2
Birinci derece ihtiyaçların giderilememesi (sağlık) 2
İnternet üzerinden iletişim 1
Toplam 33
Tablo 11 incelendiğinde velilerin sosyal hayatına ilişkin genelde olumsuz algıları olduğu görülmüştür.
En fazla frekansın olduğu kod sosyal hayatın kısıtlanması olup bunun yanında kısıtlamaların maddi sıkıntı-
lara neden olması, mesafe, eve kapanma, maske gibi kodlar da ortaya çıkmıştır. 3 veli bu süreçte temizlik
alışkanlığının artmasını olumlu olarak görmektedir. 1 veli ise kısıtlamalar ile evde geçirilen vakit arttığın-
dan aile üyeleriyle geçirilen vaktin artmasından dolayı memnun olduğu görülmektedir. Veli görüşlerinden
bazıları şu şekildedir:
V2: “Kısıtlamalar bizi eve kapattığından dolayı ailemizi daha iyi tanımış olduk. Bize olumlu yönü böyle
oldu.”
V11: “Bu süreci eve kapanmak ile açıklarım her şeyi kısıtlandı. Okul, alışveriş merkezi, bahçeye bir yıldır
götüremiyorum çocuklarımı.”
V12: “Eskiden çocuklarımı dışarı çıkartırdım. Hafta sonu şimdi hiçbir yere gidemiyoruz.”
Tablo 12-Velilerin Görüşlerine Göre Öğrenciler Açısından Sosyal Hayat
Temalar Kodlar Frekans
Olumlu etkileri Evde yalnız kalabilmeyi öğrenmek 1
Arkadaşlarıyla görüşememek 8
Olumsuz etkileri Mesafeli oyun oynamak 4
Çocukluğunu yaşayamaması 4
- Bildiri Metni - 343 Eğitimde Yeni Normlar-II