Page 343 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 343

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Velilerin covid-19 sürecindeki sosyal hayata ilişkin algıları
                 Velilerin ikinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki sosyal hayata ilişkin algılarına ilişkin
            kategoriler şunlardır:
                 1.  Veliler açısından sosyal hayat
                 2. Öğrenciler açısından sosyal hayat

                 3. Velilerin beklenti ve duyguları

            Tablo 11-Velilerin Görüşlerine Göre Veliler Açısından Sosyal Hayat

                   Temalar                             Kodlar                         Frekans
                                  Temizlik alışkanlığının artması                        3
             Olumlu etkileri
                                  Aile üyeleriyle geçirilen vaktin artması               1
                                  Sosyal hayatın kısıtlanması                            8
                                  Kısıtlamaların maddi sıkıntılara sebep olması          3
                                  Mesafe                                                 3
                                  Sosyal faaliyetlerin eksikliği                         3

                                  Eve kapanma                                            3
             Olumsuz etkileri
                                  Maske                                                  2
                                  Sokağa çıkma yasağı                                    2

                                  Tatil anlayışının değişmesi(yasak)                     2
                                  Birinci derece ihtiyaçların giderilememesi (sağlık)    2
                                  İnternet üzerinden iletişim                            1
                   Toplam                                                                33

                 Tablo 11 incelendiğinde velilerin sosyal hayatına ilişkin genelde olumsuz algıları olduğu görülmüştür.
            En fazla frekansın olduğu kod sosyal hayatın kısıtlanması olup bunun yanında kısıtlamaların maddi sıkıntı-
            lara neden olması, mesafe, eve kapanma, maske gibi kodlar da ortaya çıkmıştır. 3 veli bu süreçte temizlik
            alışkanlığının artmasını olumlu olarak görmektedir. 1 veli ise kısıtlamalar ile evde geçirilen vakit arttığın-
            dan aile üyeleriyle geçirilen vaktin artmasından dolayı memnun olduğu görülmektedir. Veli görüşlerinden
            bazıları şu şekildedir:
                 V2: “Kısıtlamalar bizi eve kapattığından dolayı ailemizi daha iyi tanımış olduk. Bize olumlu yönü böyle
            oldu.”
                 V11: “Bu süreci eve kapanmak ile açıklarım her şeyi kısıtlandı. Okul, alışveriş merkezi, bahçeye bir yıldır
            götüremiyorum çocuklarımı.”
                 V12: “Eskiden çocuklarımı dışarı çıkartırdım. Hafta sonu şimdi hiçbir yere gidemiyoruz.”

            Tablo 12-Velilerin Görüşlerine Göre Öğrenciler Açısından Sosyal Hayat

             Temalar           Kodlar                                               Frekans
             Olumlu etkileri   Evde yalnız kalabilmeyi öğrenmek                        1
                               Arkadaşlarıyla görüşememek                              8

             Olumsuz etkileri  Mesafeli oyun oynamak                                   4
                               Çocukluğunu yaşayamaması                                4



            - Bildiri Metni -                                343                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347   348