Page 339 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 339

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




                 Öğretmenler öğrenci açısından ise uzaktan eğitimle birlikte sınıf atmosferinin oluşmadığından ve bu
            durum nedeniyle çocuklar üzerinde disiplin eksikliği oluştuğundan bahsetmişlerdir. Ayrıca müfredatın ye-
            tişmesinde sıkıntı yaşanmasından ve güdülemedeki eksiklikten bahsetmişlerdir. 1.sınıf okutan öğretmen
            ise okuma yazma öğretiminde sıkıntı yaşadığını belirtmiştir. Bu süreçte velilerin öğrenciyle ilgilenme eksi-
            liğinden bahseden 2 öğretmen olmuştur. Öğretmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
                 H1: “Çok yorucu geçiyor. İnternet çekmiyor kopma oluyor ses gitmiyor. Sınıftaki o sıcaklığı alamıyoruz.
            Öğretmen öğrenci ilişkisi olmuyor maalesef. Yüz yüze eğitime göre yıprandık.”
                 H2: “Sınıfta ders anlatırken dikkat dağınıklığı olduğu zaman uyarıyoruz ama bu uzaktan eğitimde
            böyle bir şeyi etkili yapamadık. Bizim için daha zor oldu bu uzaktan eğitim. Ekran karşısında ders anlatır-
            ken zorlandık.


            Tablo 4:Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Covid-19’un Yüz Yüze Eğitime Etkileri
             Temalar           Kodlar                                    Frekans

             Olumlu            Tercih edilmesi                           4
             Olumsuz           Ders esnasında maske takmanın zorluğu     3
             Toplam                                                      7
                 Tablo 4 incelendiğinde 4 öğretmenin de yüz yüze eğitimi tercih ettiği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında
            yüz yüze eğitimde ders esnasında maske takmanın zor olduğundan bahseden 3 öğretmen olmuştur. Öğ-
            retmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
                 H1: “Yüz yüze eğitim istiyorum. Çocuklarda ben de çok istiyoruz. İnşallah en kısa sürede okulumuza
            döneriz.”


                 Öğretmenlerin covid-19 sürecindeki sosyal hayata ilişkin algıları
                 Öğretmenlerin ikinci alt problem kapsamında sosyal hayata ilişkin algılarına ilişkin kategoriler şu şe-
            kildedir:

                 1.  Sosyal hayatın öğretmen ve öğrencilere olan etkileri
                 2. Sosyal hayata ilişkin beklenti ve duygular
            Tablo 5-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Sosyal Hayatın Öğretmene ve Öğrencilere Etkileri

                   Temalar                               Kodlar                            Frekans
                                 Günlük rutinlerin değişmesi                                  4
                                 Maske takmak                                                 4

                                 Kısıtlamalar                                                 4
              Öğretmene etkileri  Sevdiklerinden uzak kalma                                   3
                                 İletişim sorunlarının artması                                3
                                 Mesafe                                                       3
                                 İletişimin sosyal medyaya taşınması                          2

             Öğrencilere etkileri  Akran öğretiminin gerçekleşememesi                         1
             Toplam                                                                          24

                 Tablo 5 incelendiğinde öğretmenlerin hepsi günlük rutinlerinin değiştirdiğini, maske takmanın ve kı-
            sıtlamaların getirdiği zorluklardan bahsetmiştir. Bunun yanında bir öğretmen öğrencilerin arkadaşlarıyla
            görüşememesi nedeniyle sosyal hayatlarında akran öğrenmesi yaşayamadıklarından ve bu durumun
            eğitim hayatını etkilediğinden bahsetmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:


            - Bildiri Metni -                                339                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344