Page 339 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 339
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Öğretmenler öğrenci açısından ise uzaktan eğitimle birlikte sınıf atmosferinin oluşmadığından ve bu
durum nedeniyle çocuklar üzerinde disiplin eksikliği oluştuğundan bahsetmişlerdir. Ayrıca müfredatın ye-
tişmesinde sıkıntı yaşanmasından ve güdülemedeki eksiklikten bahsetmişlerdir. 1.sınıf okutan öğretmen
ise okuma yazma öğretiminde sıkıntı yaşadığını belirtmiştir. Bu süreçte velilerin öğrenciyle ilgilenme eksi-
liğinden bahseden 2 öğretmen olmuştur. Öğretmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
H1: “Çok yorucu geçiyor. İnternet çekmiyor kopma oluyor ses gitmiyor. Sınıftaki o sıcaklığı alamıyoruz.
Öğretmen öğrenci ilişkisi olmuyor maalesef. Yüz yüze eğitime göre yıprandık.”
H2: “Sınıfta ders anlatırken dikkat dağınıklığı olduğu zaman uyarıyoruz ama bu uzaktan eğitimde
böyle bir şeyi etkili yapamadık. Bizim için daha zor oldu bu uzaktan eğitim. Ekran karşısında ders anlatır-
ken zorlandık.
Tablo 4:Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Covid-19’un Yüz Yüze Eğitime Etkileri
Temalar Kodlar Frekans
Olumlu Tercih edilmesi 4
Olumsuz Ders esnasında maske takmanın zorluğu 3
Toplam 7
Tablo 4 incelendiğinde 4 öğretmenin de yüz yüze eğitimi tercih ettiği ortaya çıkmıştır. Bunun yanında
yüz yüze eğitimde ders esnasında maske takmanın zor olduğundan bahseden 3 öğretmen olmuştur. Öğ-
retmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
H1: “Yüz yüze eğitim istiyorum. Çocuklarda ben de çok istiyoruz. İnşallah en kısa sürede okulumuza
döneriz.”
Öğretmenlerin covid-19 sürecindeki sosyal hayata ilişkin algıları
Öğretmenlerin ikinci alt problem kapsamında sosyal hayata ilişkin algılarına ilişkin kategoriler şu şe-
kildedir:
1. Sosyal hayatın öğretmen ve öğrencilere olan etkileri
2. Sosyal hayata ilişkin beklenti ve duygular
Tablo 5-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Sosyal Hayatın Öğretmene ve Öğrencilere Etkileri
Temalar Kodlar Frekans
Günlük rutinlerin değişmesi 4
Maske takmak 4
Kısıtlamalar 4
Öğretmene etkileri Sevdiklerinden uzak kalma 3
İletişim sorunlarının artması 3
Mesafe 3
İletişimin sosyal medyaya taşınması 2
Öğrencilere etkileri Akran öğretiminin gerçekleşememesi 1
Toplam 24
Tablo 5 incelendiğinde öğretmenlerin hepsi günlük rutinlerinin değiştirdiğini, maske takmanın ve kı-
sıtlamaların getirdiği zorluklardan bahsetmiştir. Bunun yanında bir öğretmen öğrencilerin arkadaşlarıyla
görüşememesi nedeniyle sosyal hayatlarında akran öğrenmesi yaşayamadıklarından ve bu durumun
eğitim hayatını etkilediğinden bahsetmiştir. Öğretmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
- Bildiri Metni - 339 Eğitimde Yeni Normlar-II