Page 338 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 338

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             Tablo 1 incelendiğinde görüşülen öğretmenlerin hepsinin öğrencilerin uzaktan derslere katılamama
        nedeni olarak teknolojik araç gereç eksikliği, internetin olmaması ve bireysel teknolojik araç gereç eksiliği
        olduğu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca 2 öğretmen öğrencilerin dersten sıkıldıkları için derslere katılmadıklarını
        da belirtmişlerdir. Öğretmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
             H1: “Bir kısmının interneti yok. Araç-gereç olmadığını söylediler. Abla abi ile öğrencinin dersleri çakıştı.”
             H2: “Uzaktan derslere neden katılmıyorsun diye sorduğumda bizim cihazımız yok internetimiz bitti
        gibi şeyler söylüyorlar. Hiç katılmayan 6 öğrencime başlarda ulaştım tek tek aradım. İnternetim tabletim
        telefonum yok dediler.”
             H3: “Uzaktan derslere katılmama sebebi olarak diğer çocukların kardeşleri ile dersleri çakışıyormuş.
        Evlerde telefon tablet yok. İnternet sorunlarının olduğunu, internete sahip olmadıklarını söylüyorlar. Maddi
        sorunlardan bahsediyorlar.”


        Tablo 2-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Öğrencilerin Uzaktan Derslere Katılım Oranları
                       Kodlar                    Yüzde        Frekans
            38 öğrencide 22 düzenli katılım       %57            1

            35 öğrencide 15 düzenli katılım      %42             1
            32 öğrencide 22 düzenli katılım      %68             1
            28 öğrencide 20 düzenli katılım      %71             1
                       Toplam                                    4

             Tablo 2 incelendiğinde öğrencilerin uzaktan eğitime katılım oranlarının yüzde yüz olmadığını görmek-
        teyiz. Bunların nedenleri ise Tablo 1’de verilmiştir.

        Tablo 3-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Öğretime Etkisi

                  Temalar                           Kodlar                    Frekans
                                    İş yükünün artması                           3
                                    Yorucu olması                                2
         Öğretmen açısından
                                    Eğitim sürecinin belirsizliği                2

                                    Teknoloji kullanma yetersizliği              1
                                    Sınıf atmosferinin eksikliği                 2
                                    Müfredatın yetişmemesi                       2

         Öğrenci açısından          Çocuklar üzerindeki disiplin eksikliği       2
                                    Güdülemedeki eksiklik                        1
                                    Okuma-yazma öğretim sorunu                   1
         Veli açısından             İlgi eksikliği                               2
         Toplam                                                                  18


             Tablo 3’de öğretmenlerin Covid-19 sürecinde yapılan uzaktan eğitimin, öğretime olan etkileri ile ilgili
        görüşleri ortaya konmuştur. Bu görüşler incelendiğinde öğretmen açısından iş yükünün artması kodunun
        frekansının en fazla (3) olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında uzaktan eğitimin öğretmenler açısından
        yorucu olduğundan 2 öğretmen bahsetmiştir. Eğitim sürecinin ani duyurular ile uzaktan eğitime ya da yüz
        yüze eğitime geçiliyor olmasından rahatsız olduklarını belirten 2 öğretmenin görüşleri de eğitim sürecinin
        belirsizliği kodunda ele alınmıştır.

               artvincovidcongress.org                   338                                      - Bildiri Metni -
   333   334   335   336   337   338   339   340   341   342   343