Page 338 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 338
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
Tablo 1 incelendiğinde görüşülen öğretmenlerin hepsinin öğrencilerin uzaktan derslere katılamama
nedeni olarak teknolojik araç gereç eksikliği, internetin olmaması ve bireysel teknolojik araç gereç eksiliği
olduğu ortaya çıkmaktadır. Ayrıca 2 öğretmen öğrencilerin dersten sıkıldıkları için derslere katılmadıklarını
da belirtmişlerdir. Öğretmenlerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
H1: “Bir kısmının interneti yok. Araç-gereç olmadığını söylediler. Abla abi ile öğrencinin dersleri çakıştı.”
H2: “Uzaktan derslere neden katılmıyorsun diye sorduğumda bizim cihazımız yok internetimiz bitti
gibi şeyler söylüyorlar. Hiç katılmayan 6 öğrencime başlarda ulaştım tek tek aradım. İnternetim tabletim
telefonum yok dediler.”
H3: “Uzaktan derslere katılmama sebebi olarak diğer çocukların kardeşleri ile dersleri çakışıyormuş.
Evlerde telefon tablet yok. İnternet sorunlarının olduğunu, internete sahip olmadıklarını söylüyorlar. Maddi
sorunlardan bahsediyorlar.”
Tablo 2-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Öğrencilerin Uzaktan Derslere Katılım Oranları
Kodlar Yüzde Frekans
38 öğrencide 22 düzenli katılım %57 1
35 öğrencide 15 düzenli katılım %42 1
32 öğrencide 22 düzenli katılım %68 1
28 öğrencide 20 düzenli katılım %71 1
Toplam 4
Tablo 2 incelendiğinde öğrencilerin uzaktan eğitime katılım oranlarının yüzde yüz olmadığını görmek-
teyiz. Bunların nedenleri ise Tablo 1’de verilmiştir.
Tablo 3-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Öğretime Etkisi
Temalar Kodlar Frekans
İş yükünün artması 3
Yorucu olması 2
Öğretmen açısından
Eğitim sürecinin belirsizliği 2
Teknoloji kullanma yetersizliği 1
Sınıf atmosferinin eksikliği 2
Müfredatın yetişmemesi 2
Öğrenci açısından Çocuklar üzerindeki disiplin eksikliği 2
Güdülemedeki eksiklik 1
Okuma-yazma öğretim sorunu 1
Veli açısından İlgi eksikliği 2
Toplam 18
Tablo 3’de öğretmenlerin Covid-19 sürecinde yapılan uzaktan eğitimin, öğretime olan etkileri ile ilgili
görüşleri ortaya konmuştur. Bu görüşler incelendiğinde öğretmen açısından iş yükünün artması kodunun
frekansının en fazla (3) olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında uzaktan eğitimin öğretmenler açısından
yorucu olduğundan 2 öğretmen bahsetmiştir. Eğitim sürecinin ani duyurular ile uzaktan eğitime ya da yüz
yüze eğitime geçiliyor olmasından rahatsız olduklarını belirten 2 öğretmenin görüşleri de eğitim sürecinin
belirsizliği kodunda ele alınmıştır.
artvincovidcongress.org 338 - Bildiri Metni -