Page 340 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 340

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




             H4: “İnsanlar artık birbirine yaklaşamıyor. Biz Akdeniz ülkesiyiz insanlar sıcak kanlıdır. Ancak şu an tam
        tersi insanlar soğuk durmaya başladı. Yeni insanlarla tanışmak kısıtlandı.”
             H3: “Çocukların sosyal hayatında çok büyük sıkıntı var. Çocuklar sosyalleşemediği için sadece ailede
        gördüklerini biliyorlar. Arkadaşlarının onu öğretebileceği o kadar çok şey var olumlu olumsuz. O pence-
        reyi açamıyoruz.”


        Tablo 6-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Sosyal Hayata İlişkin Beklenti ve Duygular
             Temalar                      Kodlar                    Frekans

                           Eski normal hayata dönüş isteği             4
            Beklentiler
                           Sevdikleriyle görüşme isteği                2
                           Olumsuz ruh hali                            4
                           Yalnızlık                                   3
             Duygular
                           Üzüntü (Ölümler nedeniyle)                  2
                           Hastalanma endişesi                         2
              Toplam                                                   17
             Tablo 6’da belirtildiği üzere öğretmenlerin bu süreçte beklentileri eski normal hayata dönmek olduğu
        görülmektedir. Öğretmenlerin süreçle ilgili olarak genellikle olumsuz yansımalarından söz ettikleri görül-
        mektedir.  Bu kategori ile ilgili olarak H1 şu şekilde görüş belirtmiştir.
             H1: “Temennimiz en kısa sürede normalleşmek dışarıda ailemizle arkadaşlarımızla görüşebilmek.”


             Velilerin covid-19 dönemindeki eğitim-öğretim sürecine ilişkin algıları
             Velilerin birinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki eğitim öğretime ilişkin algılarına ilişkin
        kategoriler şunlardır:

             1.  Uzaktan eğitimin veliye etkileri
             2. Uzaktan eğitimin öğrenciye etkileri
             3. Uzaktan eğitimin öğretmene etkisi

             4.  Öğrencilerin uzaktan eğitime katılamama sebepleri
             5. Yüz yüze eğitimin öğrenciye etkileri

        Tablo 7-Velilerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Veliye Etkisi
             Temalar                        Kodlar                       Frekans
                           Sorumluluğun artması                             5

          Öğretim süreci   Öğretimde aktif olma                             3
                           Öğrenci üzerindeki kontrolün azalması            1
                           Eğitimin aksamamasından dolayı mutlu olma        3
             Duygular
                           Öğretmen ile empati yapılması                    1

              Toplam                                                       24
        Tablo 7 incelendiğinde velilerin uzaktan eğitim sürecinde sorumluluklarının arttığını düşündüklerini gör-
        mekteyiz. Öğretimde eskisine göre daha aktif olduğunu söyleyen 3 veli olmuştur. Bunun yanında duygular
        kısmında da velilerin uzaktan eğitim süreci sayesinde eğitimin aksamamasından memnun oldukları görül-
        mektedir. Velilerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
             V1: “Okuldan geldiğinde biz sadece konunun üstünden geçiyorduk. Konuyu tekrarlıyorduk ama evde

               artvincovidcongress.org                   340                                      - Bildiri Metni -
   335   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345