Page 340 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 340
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
H4: “İnsanlar artık birbirine yaklaşamıyor. Biz Akdeniz ülkesiyiz insanlar sıcak kanlıdır. Ancak şu an tam
tersi insanlar soğuk durmaya başladı. Yeni insanlarla tanışmak kısıtlandı.”
H3: “Çocukların sosyal hayatında çok büyük sıkıntı var. Çocuklar sosyalleşemediği için sadece ailede
gördüklerini biliyorlar. Arkadaşlarının onu öğretebileceği o kadar çok şey var olumlu olumsuz. O pence-
reyi açamıyoruz.”
Tablo 6-Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Sosyal Hayata İlişkin Beklenti ve Duygular
Temalar Kodlar Frekans
Eski normal hayata dönüş isteği 4
Beklentiler
Sevdikleriyle görüşme isteği 2
Olumsuz ruh hali 4
Yalnızlık 3
Duygular
Üzüntü (Ölümler nedeniyle) 2
Hastalanma endişesi 2
Toplam 17
Tablo 6’da belirtildiği üzere öğretmenlerin bu süreçte beklentileri eski normal hayata dönmek olduğu
görülmektedir. Öğretmenlerin süreçle ilgili olarak genellikle olumsuz yansımalarından söz ettikleri görül-
mektedir. Bu kategori ile ilgili olarak H1 şu şekilde görüş belirtmiştir.
H1: “Temennimiz en kısa sürede normalleşmek dışarıda ailemizle arkadaşlarımızla görüşebilmek.”
Velilerin covid-19 dönemindeki eğitim-öğretim sürecine ilişkin algıları
Velilerin birinci alt problem kapsamında Covid-19 dönemindeki eğitim öğretime ilişkin algılarına ilişkin
kategoriler şunlardır:
1. Uzaktan eğitimin veliye etkileri
2. Uzaktan eğitimin öğrenciye etkileri
3. Uzaktan eğitimin öğretmene etkisi
4. Öğrencilerin uzaktan eğitime katılamama sebepleri
5. Yüz yüze eğitimin öğrenciye etkileri
Tablo 7-Velilerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Veliye Etkisi
Temalar Kodlar Frekans
Sorumluluğun artması 5
Öğretim süreci Öğretimde aktif olma 3
Öğrenci üzerindeki kontrolün azalması 1
Eğitimin aksamamasından dolayı mutlu olma 3
Duygular
Öğretmen ile empati yapılması 1
Toplam 24
Tablo 7 incelendiğinde velilerin uzaktan eğitim sürecinde sorumluluklarının arttığını düşündüklerini gör-
mekteyiz. Öğretimde eskisine göre daha aktif olduğunu söyleyen 3 veli olmuştur. Bunun yanında duygular
kısmında da velilerin uzaktan eğitim süreci sayesinde eğitimin aksamamasından memnun oldukları görül-
mektedir. Velilerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
V1: “Okuldan geldiğinde biz sadece konunun üstünden geçiyorduk. Konuyu tekrarlıyorduk ama evde
artvincovidcongress.org 340 - Bildiri Metni -