Page 341 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 341

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            olduğunda tamamen bize kalıyor. Baştan anlatıyoruz. Değişik aktivitelerle öğretmeye çalışıyoruz. Görevi-
            miz daha da arttı.”
                 V7: “Evde bizim göstere bildiğimiz kadar öğreniyorlar. Ders onda başlıyor ondan ikiye kadar ben hiçbir
            iş yapmıyorum. Hep çocuğumla ilgileniyorum.”

            Tablo 8-Velilerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Öğrenciye Etkisi

                          Temalar                                     Kodlar                        Frekans
                                               Uzaktan eğitime alışma                                  4
             Öğretim sürecine olan olumlu etkiler
                                               Verimli                                                 1
                                               Verimsiz                                                15

                                               Disiplin eksikliği                                      5
                                               Derslerden uzaklaşma                                    5
                                               Dikkat dağınıklığı                                      4
             Öğretim sürecine olan olumsuz etkiler
                                               Ders esnasında kamera ve sesi kapatmak                  2

                                               Okuma yazma öğrenmede zorluk yaşanması                  1
                                               Öğretim süresinin uzaması                               1
                                               Öğretmenle iletişimin azalması                          1
                                               Günlük rutinin bozulması                                3
             Günlük yaşama olan etkiler
                                               Teknoloji kullanımının artması                          2
                                               Derslerden sıkılmak                                     7
             Duygular                          Psikolojik etkilenmek                                   3
                                               Derste söz almaya çekinmek                              1

             Toplam                                                                                   55


                 Tablo 8 incelendiğinde velilerin, uzaktan eğitimin öğrencileri hangi yönde etkiledikleri ile ilgili görüşleri
            görülmektedir. Velilerin büyük çoğunluğu uzaktan eğitimin verimsiz olduğu görüşündedir. (15) Bunun ya-
            nında öğrencide oluşan disiplin eksikliği, öğrencinin dersten uzaklaşması, dikkat dağınıklığı gibi sonuçları
            olduğu da gelen görüşler arasındadır. Uzaktan derse alıştıklarını söyleyen 4 veli olmuştur. 1 veli de sürecin
            verimli olduğunu düşünmektedir. Velilerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
                 V10: “Çocuklar şu an hiçbir şey öğrenemiyor. Çocuklar derste silgi, kalemle oyalanıyorlar. Öğretmene
            aklını veremiyor ama yüz yüze eğitimde öğretmenler çocuğun her yaptığını görebiliyorlar. Bazı çocuklar
            kamerayı kapatıyor öğretmen çocuğu göremiyor.”
                 V11: “Çocukların oyun açısından okulda olması iyi. Eğitimin evde ya da okulda olması bence çok fark
            etmiyor. Sonuçta bu çocuğun kişiliği ile alakalı. Çocuk derslerini seviyorsa çalışmasını seviyorsa ev ya da
            okul fark etmez.”
                 V12: “Derslerinde eskisine göre gerileme var. Elimden geldiğince destek veriyorum bende de 3 tane
            çocuk var. Hepsi derslere düzenli olarak katılıyor. Ama canları sıkıldığı için her derse katılmak istemiyorlar.
            Bilgisayar başında sürekli durmaktan sıkılıyorlar.”
                 V14: “Çok aşırı isteksiz. Yüz yüze eğitimi tercih ederim çünkü bizim mahallede çok fazla çocuk var hep-
            sinin canlı dersi aynı saatte değil. Çocuk sesi duyunca konsantrasyonu dağılıyor. Kendisi dışarıda oynamak
            istiyor. Canlı derse girmesine rağmen aklı hep dışarıda.”




            - Bildiri Metni -                                341                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   336   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346