Page 341 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 341
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
olduğunda tamamen bize kalıyor. Baştan anlatıyoruz. Değişik aktivitelerle öğretmeye çalışıyoruz. Görevi-
miz daha da arttı.”
V7: “Evde bizim göstere bildiğimiz kadar öğreniyorlar. Ders onda başlıyor ondan ikiye kadar ben hiçbir
iş yapmıyorum. Hep çocuğumla ilgileniyorum.”
Tablo 8-Velilerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Öğrenciye Etkisi
Temalar Kodlar Frekans
Uzaktan eğitime alışma 4
Öğretim sürecine olan olumlu etkiler
Verimli 1
Verimsiz 15
Disiplin eksikliği 5
Derslerden uzaklaşma 5
Dikkat dağınıklığı 4
Öğretim sürecine olan olumsuz etkiler
Ders esnasında kamera ve sesi kapatmak 2
Okuma yazma öğrenmede zorluk yaşanması 1
Öğretim süresinin uzaması 1
Öğretmenle iletişimin azalması 1
Günlük rutinin bozulması 3
Günlük yaşama olan etkiler
Teknoloji kullanımının artması 2
Derslerden sıkılmak 7
Duygular Psikolojik etkilenmek 3
Derste söz almaya çekinmek 1
Toplam 55
Tablo 8 incelendiğinde velilerin, uzaktan eğitimin öğrencileri hangi yönde etkiledikleri ile ilgili görüşleri
görülmektedir. Velilerin büyük çoğunluğu uzaktan eğitimin verimsiz olduğu görüşündedir. (15) Bunun ya-
nında öğrencide oluşan disiplin eksikliği, öğrencinin dersten uzaklaşması, dikkat dağınıklığı gibi sonuçları
olduğu da gelen görüşler arasındadır. Uzaktan derse alıştıklarını söyleyen 4 veli olmuştur. 1 veli de sürecin
verimli olduğunu düşünmektedir. Velilerin görüşlerinden bazıları şunlardır:
V10: “Çocuklar şu an hiçbir şey öğrenemiyor. Çocuklar derste silgi, kalemle oyalanıyorlar. Öğretmene
aklını veremiyor ama yüz yüze eğitimde öğretmenler çocuğun her yaptığını görebiliyorlar. Bazı çocuklar
kamerayı kapatıyor öğretmen çocuğu göremiyor.”
V11: “Çocukların oyun açısından okulda olması iyi. Eğitimin evde ya da okulda olması bence çok fark
etmiyor. Sonuçta bu çocuğun kişiliği ile alakalı. Çocuk derslerini seviyorsa çalışmasını seviyorsa ev ya da
okul fark etmez.”
V12: “Derslerinde eskisine göre gerileme var. Elimden geldiğince destek veriyorum bende de 3 tane
çocuk var. Hepsi derslere düzenli olarak katılıyor. Ama canları sıkıldığı için her derse katılmak istemiyorlar.
Bilgisayar başında sürekli durmaktan sıkılıyorlar.”
V14: “Çok aşırı isteksiz. Yüz yüze eğitimi tercih ederim çünkü bizim mahallede çok fazla çocuk var hep-
sinin canlı dersi aynı saatte değil. Çocuk sesi duyunca konsantrasyonu dağılıyor. Kendisi dışarıda oynamak
istiyor. Canlı derse girmesine rağmen aklı hep dışarıda.”
- Bildiri Metni - 341 Eğitimde Yeni Normlar-II