Page 342 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 342

Eğitimde Yeni Normlar-II                                                                                              Uluslararası Covid-19 Kongresi




        Tablo 9-Velilerin Görüşlerine Göre Uzaktan Eğitimin Öğretmene Etkileri ve Öğrencilerin Uzaktan Eğitime
        Katılamama Sebepleri
                    Temalar                                    Kodlar                        Frekans

                                         Öğretmenlerin yüz yüze eğitime göre daha çok zorlanması  2
         Öğretmene etkileri              Zamanı yönetmede eksiklik (Zoom ders saati)            1
                                         Öğretimdeki payının azalması                           1

         Öğrencilerin uzaktan eğitime katı-  Bireysel teknolojik araç gereç eksikliği           3
         lamama nedenleri                İnternetin olmaması                                    2

                                         Teknolojik araç gereç eksikliği                        2
         Uzaktan derse katılanlar
                                         Uzaktan derse katılanlar                               13
         Toplam                                                                                 24

             Tablo 9 velilerin uzaktan eğitimin öğretmene olan etkileri ve öğrencilerin derslere katılamama neden-
        lerini göstermektedir. 2 veli öğretmenlerin uzaktan eğitimde daha çok zorlandıklarını belirtirken, öğretmen-
        lerin öğretimdeki payının azaldığını düşünen 1 veli olmuştur. Öğretmenin zamanı doğru yönetemediğinden
        bahseden 1 veli olmuştur. Öğrencilerin derse katılamama nedenleri sorulduğunda ise gelen cevaplar yine
        bireysel teknolojik araç gereç eksikliği, internetin olmaması ve teknolojik araç gereç eksikliği olduğunu
        görülmektedir. 13 veli de öğrencilerin uzaktan derse düzenli katıldıklarını belirtmişlerdir. Velilerin bazı gö-
        rüşleri şunlardır:
             V9: “Okullar kapanınca haliyle uzaktan eğitime geçildi. Bize daha fazla iş düştü. Öğretmenlerinin gö-
        revini biz üstlenmiş olduk.”
             V13: “Öğretmenlerimizi şimdi çok daha iyi anlıyoruz. Onlar için de çok zor.”
             V17: “Ben çalışan bir anneyim. İşte olduğum için çocuğun derste olup olmadığını bilemiyorum. Sonuçta
        çocuk oyuna girebiliyor sürekli aklıma evde. Ara ara eve gelip kontrol ediyorum.”
             V19: “Evde bir tane telefon var ve liseye giden çocuğum var. Derslere aynı saate denk geliyor. O derse
        giriyor o yüzden.”

        Tablo 10-Velilerin Görüşlerine Göre Yüz Yüze Eğitimin Öğrenciye Etkileri

         Temalar                                Kodlar                   Frekans
                                 Öğretimin daha iyi olması                  2
         Öğretim süreci          Daha iyi anlamak                            1

                                 Sorumluluğu arttırması                      1
                                 Girişkenliği arttırması                     1
         Sosyal ilişkiler
                                 Çocukların hareket ihtiyacını gidermesi     1
         Toplam                                                             6
             Tablo 10’da yüz yüze eğitimin öğrenciyi nasıl etkilediği ile ilgili velilerin algıları yer almaktadır. 2 veli
        yüz yüze eğitimde öğretimin daha iyi olduğunu düşünmektedir. Bunun yanında öğrencinin dersi daha iyi
        anladığını, öğrencinin sorumluluğunu artmasını sağladığını, öğrencinin girişkenliğini arttırdığını ve çocukların
        hareket ihtiyacını giderdiği belirtilmiştir. Velilerin görüşlerinden bazıları şu şekildedir:
             V12: “Yüz yüze eğitim daha iyi bence. Daha verimli oluyordu. Okula gidip geldiğinde sadece ödevini
        yapıyordu. Ama şimdi hem ders görüyorlar hem de ödev veriliyor. Daha çok artı görevleri.”
             V15: “Yüz yüze eğitimi tercih ediyorum. Çünkü yüz yüze eğitimde daha iyi anlıyor sorumluluğu daha
        çok yükleniyor.”

               artvincovidcongress.org                   342                                      - Bildiri Metni -
   337   338   339   340   341   342   343   344   345   346   347