Page 431 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 431
Eğitimde Yeni Normlar-II Uluslararası Covid-19 Kongresi
görülmektedir.
V 30 kodlu katılımcı “Gerekli ortamı, teknolojik alt yapıyı sağladık. Ödevlerini yapma sürecinde destek
olduk.”, V 15 kodlu katılımcı “Motivasyonunu yüksek tutup derslerden kopmaması için destek olduk boş
zamanlarda hava alması için yürüyüşe çıkardık.” şeklinde uzaktan eğitim sürecinde veli olarak çocuklarına
verdikleri desteği ifade etmişlerdir.
Covid-19 Salgını Sürecinde Yapılan Uzaktan Eğitimin Öğrenciye Katkısına İlişkin Bulgular
Uzaktan eğitimin öğrenciye katkısına ilişkin veli görüşleri Tablo 9’da verilmiştir.
Tablo 9. Uzaktan eğitimin öğrenciye katkısı
Veli Görüşleri f
Yüz yüze kadar olmasa da eğitim kopmadan devam etti 9
Fazla katkısı olmadı 6
Web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrendi 5
Sorumluluğunu bilmesine ve özdenetime katkısı oldu 4
Faydalı oldu 3
Bilsem’e bağlılığı ve iletişimini sürdürmesini sağladı 2
Okulda kazandığı disiplini kaybetti-gerileme oldu 2
Zaman tasarrufu oldu 1
Kendini daha rahat ifade etmesine katkısı oldu 1
Farklı durumlara uyum sağlama ve başa çıkmayı öğrendi 1
Normal hayatın kıymetini anladı 1
Yeni bilgiler öğrendi 1
Tablo 9’a göre velilerin uzaktan eğitimin çocuklarına katkısının yüz yüze kadar olmasa da eğitimin
kopmadan devam etmesi (n=9), web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenmesi (n=5), sorumluluğunu bilmesi ve
özdenetim becerisi (n=4), Bilsem’e bağlılığı ve iletişimini sürdürmesi (n=2), zaman tasarrufu, kendini daha
rahat ifade etmesi, farklı durumlara uyum sağlama ve başa çıkma, normal hayatın kıymetini anlama, yeni
bilgiler öğrenme (n=1) anlamında olduğu görüşünde oldukları söylenebilir.
Ayrıca, okulda kazandığı disiplini kaybettiği ve gerileme olduğu (n=2), fazla bir katkısının olmadığı (n=6)
düşünen velilerin yanında faydalı olduğu (n=3) görüşünde olan velilerin olduğu görülmektedir. V 12 kodlu
katılımcı “Bilişim araçları ile iletişim becerilerini geliştirdi.”, V 3 kodlu katılımcı “Bilişim dünyasına hızlı bir
giriş yaptı. bilgisayar kullanımı ile ilgili farklı araçlar içeren programları öğrendi ve zevkle kullandı.”, V 14
kodlu katılımcı “Uzaktan eğitim de olsa Bilsem’e bağlılık devam etmiş oldu yani iletişimin devamını sağlamış
oldu.” şeklinde uzaktan eğitimin çocuklarına katkısını dile getirmişlerdir.
Uzaktan Eğitime Katılıma İlişkin Bulgular
Öğrenci görüşlerine göre okulda yapılan uzaktan eğitime katılımın %80 (n=52) evet, %20 (n=13) bazen
katılamıyorum şeklinde, Bilsem’de yapılan uzaktan eğitime katılımın %84.61 (n=55) evet, %15.39 (n=10)
bazen katılamıyorum şeklinde olduğu görülmüştür. Veli görüşlerine göre öğrencinin okulda yapılan uzaktan
eğitime katılımının %82.86 (n=29) evet, %14.29 (n=5) çoğunlukla, %2.85 (n=1) hayır şeklinde, öğrencinin
Bilsem’de yapılan uzaktan eğitime katılımının ise %80 (n=28) evet, %17.15 (n=6) çoğunlukla, %2.85 (n=1)
hayır şeklinde olduğu görülmüştür.
- Bildiri Metni - 431 Eğitimde Yeni Normlar-II