Page 431 - e-Kongre Bildiriler Kitabı-II
P. 431

Eğitimde Yeni Normlar-II                                  Uluslararası Covid-19 Kongresi




            görülmektedir.
                 V 30 kodlu katılımcı “Gerekli ortamı, teknolojik alt yapıyı sağladık. Ödevlerini yapma sürecinde destek
            olduk.”, V 15 kodlu katılımcı “Motivasyonunu yüksek tutup derslerden kopmaması için destek olduk boş
            zamanlarda hava alması için yürüyüşe çıkardık.” şeklinde uzaktan eğitim sürecinde veli olarak çocuklarına
            verdikleri desteği ifade etmişlerdir.


                 Covid-19 Salgını Sürecinde Yapılan Uzaktan Eğitimin Öğrenciye Katkısına İlişkin Bulgular
                 Uzaktan eğitimin öğrenciye katkısına ilişkin veli görüşleri Tablo 9’da verilmiştir.

            Tablo 9. Uzaktan eğitimin öğrenciye katkısı

             Veli Görüşleri                                                                          f
             Yüz yüze kadar olmasa da eğitim kopmadan devam etti                                     9
             Fazla katkısı olmadı                                                                    6

             Web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrendi                                                   5
             Sorumluluğunu bilmesine ve özdenetime katkısı oldu                                      4
             Faydalı oldu                                                                            3
             Bilsem’e bağlılığı ve iletişimini sürdürmesini sağladı                                  2
             Okulda kazandığı disiplini kaybetti-gerileme oldu                                       2

             Zaman tasarrufu oldu                                                                    1
             Kendini daha rahat ifade etmesine katkısı oldu                                          1
             Farklı durumlara uyum sağlama ve başa çıkmayı öğrendi                                   1

             Normal hayatın kıymetini anladı                                                         1
             Yeni bilgiler öğrendi                                                                   1

                 Tablo 9’a göre velilerin uzaktan eğitimin çocuklarına katkısının yüz yüze kadar olmasa da eğitimin
            kopmadan devam etmesi (n=9), web 2.0 araçlarını kullanmayı öğrenmesi (n=5), sorumluluğunu bilmesi ve
            özdenetim becerisi (n=4), Bilsem’e bağlılığı ve iletişimini sürdürmesi (n=2), zaman tasarrufu, kendini daha
            rahat ifade etmesi, farklı durumlara uyum sağlama ve başa çıkma, normal hayatın kıymetini anlama, yeni
            bilgiler öğrenme (n=1) anlamında olduğu görüşünde oldukları söylenebilir.
                 Ayrıca, okulda kazandığı disiplini kaybettiği ve gerileme olduğu (n=2), fazla bir katkısının olmadığı (n=6)
            düşünen velilerin yanında faydalı olduğu (n=3) görüşünde olan velilerin olduğu görülmektedir. V 12 kodlu
            katılımcı “Bilişim araçları ile iletişim becerilerini geliştirdi.”, V 3 kodlu katılımcı “Bilişim dünyasına hızlı bir
            giriş yaptı. bilgisayar kullanımı ile ilgili farklı araçlar içeren programları öğrendi ve zevkle kullandı.”, V 14
            kodlu katılımcı “Uzaktan eğitim de olsa Bilsem’e bağlılık devam etmiş oldu yani iletişimin devamını sağlamış
            oldu.” şeklinde uzaktan eğitimin çocuklarına katkısını dile getirmişlerdir.

                 Uzaktan Eğitime Katılıma İlişkin Bulgular
                 Öğrenci görüşlerine göre okulda yapılan uzaktan eğitime katılımın %80 (n=52) evet, %20 (n=13) bazen
            katılamıyorum şeklinde, Bilsem’de yapılan uzaktan eğitime katılımın %84.61 (n=55) evet, %15.39 (n=10)
            bazen katılamıyorum şeklinde olduğu görülmüştür. Veli görüşlerine göre öğrencinin okulda yapılan uzaktan
            eğitime katılımının %82.86 (n=29) evet, %14.29 (n=5) çoğunlukla, %2.85 (n=1) hayır şeklinde, öğrencinin
            Bilsem’de yapılan uzaktan eğitime katılımının ise %80 (n=28) evet, %17.15 (n=6) çoğunlukla, %2.85 (n=1)
            hayır şeklinde olduğu görülmüştür.




            - Bildiri Metni -                                431                   Eğitimde Yeni Normlar-II
   426   427   428   429   430   431   432   433   434   435   436